Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bose QC 35 vs Bose SoundSport

torbjornhb

Anbefalte innlegg

Plukket opp et par QC 35 i posten i dag, og jeg klarer ikke å ta de av hodet ettersom lyden er helt magisk, og jeg føler jeg sitter i en egen verden på grunn av den gode støydempingen. Det jeg plutselig begynte å lure på er hvordan det ville vært om jeg gikk for et trådløst in-ear hodesett isteden, ett som er lettere å ta med seg overalt. Er klar over at SoundSport ikke har lyddemping, men regner med at de tar noe av støyen... Spørsmålet er vel egentlig, kan man i det hele tatt sammenligne disse to modellene (eller et over-ear støyreduserende headset vs et in-ear headset) med hverandre? Eller blir det som å ha kappløp mellom en Lada og en Porche?

Har forresten bestilt Jabra Sport Pulse som jeg tenkte å bruke til trening, men SoundSport kunne eventuelt erstattet begge.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine erfaringer etter å ha testet noen forskjellige trådløse headset den siste tiden:

Jeg endte opp med Bose Soundsport, mest på grunn av at de ikke må så veldig dypt inn i øret for å gi "godlyden" samt at de slipper gjennom noe støy utenifra så jeg kan benytte de mens jeg driver med aktivitet i byen uten å ikke få med meg hva som skjer rundt meg.

Andre sett som jaybird og Kygo sitt skaper definitivt mer stillhet da de propper igjen helt, men så spørs det hva du synes om "in ear" følelsen som følger med. 

Direkte svar til ditt spm: 

Du vil ikke oppleve samme stillhet med soundsport, og mest sannsynlig ikke samme følelse av lydkvalitet heller. Prøv de ut, men dersom stillhet er et stort krav anbefaler jeg noen som går lenger inn. ( se jaybird eller faktisk Kygo sine som hadde overraskende morsom lyd)

Lenke til kommentar

Mine erfaringer etter å ha testet noen forskjellige trådløse headset den siste tiden:

Jeg endte opp med Bose Soundsport, mest på grunn av at de ikke må så veldig dypt inn i øret for å gi "godlyden" samt at de slipper gjennom noe støy utenifra så jeg kan benytte de mens jeg driver med aktivitet i byen uten å ikke få med meg hva som skjer rundt meg.

Andre sett som jaybird og Kygo sitt skaper definitivt mer stillhet da de propper igjen helt, men så spørs det hva du synes om "in ear" følelsen som følger med. 

Direkte svar til ditt spm: 

Du vil ikke oppleve samme stillhet med soundsport, og mest sannsynlig ikke samme følelse av lydkvalitet heller. Prøv de ut, men dersom stillhet er et stort krav anbefaler jeg noen som går lenger inn. ( se jaybird eller faktisk Kygo sine som hadde overraskende morsom lyd)

Hjertelig takk for bra svar :).

Jeg plukket akkurat opp Bose Soundsport nå og skal vel prøve de utover kvelden. Får innmari dårlig samvittighet når jeg prøver flere produkter, for deretter å sende tilbake de som ikke passer...men det er jo ikke lett å vite hva som passer før man har prøvd de.

Jeg tenkte å kjøpe Jaybird, men ville vente til X3 kommer til Norge. I går fikk jeg Jabra Sport Pulse og har prøvd de ut litt. Det er utrolig hvor bra de stenger ute lyden fra omverdenen, men det er en ting som plager meg. Når, og særlig i timene etter at jeg har brukt de, så er jeg veldig tung i hodet og har vondt i ører og hodet. Jeg vet ikke om det er proppene som gjør det, men det er jo grunn til å tro det. At proppene stenger ute all lyd fra omverdenen er jo bra når jeg sitter hjemme i stua, men det er ikke noe jeg foretrekker når jeg er ute på tur eller på sykkelen spesielt...Samtidig blir jeg mye mer sliten i øra enn med øreklokker.

Det blir nok en dyr løsning, men kanskje er veien å gå både Bose QC 35 og Soundsport. Da har man i hvert fall til alle anledninger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...