4Money Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Hei lurte på om noen gjør det samme? Foreksempel denne måneden byttet jeg til Chess og fikk gratis Chromecast. Byttet akkurat nå til talkmore 12GB + EU for 99kr. Kampanjen varer i 2 måneder, etter dette bytter jeg selskap til en annen kampanje. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Samme gjorde jeg før jeg ble trofast med talkmore da jeg fikk forhandlet meg til et veldig bra tilbud. Bra du gjør slik du gjør! Synes alle burde gjøre slik da jeg tror vi får presset ned prisene! 1 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Det kan absolutt forsvares å gjøre det en gang i året ja. Får fort 2-3 gratis mnd da. Jeg gidder ikke, men jeg revurderer ca annethvert år. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Bare pass på at du bytter på rett tidspunkt. Bytter du f.eks den 2. i måneden blir du fakturert for en hel mnd. hos det selskapet du forlater. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Det er kommet forbud mot winback, så hvis du ønsker å forhandle frem et godt tilbud må du ta initiativ selv. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Det er kommet forbud mot winback, så hvis du ønsker å forhandle frem et godt tilbud må du ta initiativ selv. Dette er ikke helt riktig. Det er ikke kommet et 100% forbud mot all winback, men det er laget føringer for hvordan dette skal gjøres som er innskrenket en del fra tidligere. Det må nå ha gått 14 dager etter portering før gammelt selskap kan komme med et tilbud (winback). Dette er slik at du skal få sjanse til å prøve den nye operatøren. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Jeg syns det er tullete at man må vente i 10 dager før man blir portert til ny operatør. Burde kunne halveres eller mer. Winback er bare dust siden det er ødeleggende for konkurransen. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Jeg syns det er tullete at man må vente i 10 dager før man blir portert til ny operatør. Burde kunne halveres eller mer. Winback er bare dust siden det er ødeleggende for konkurransen. "I den nye bransjenormen vil mottakende tilbyder kunne sette at avgivende tilbyder kun skal ha åtte timer tilgjengelig, inkludert to timer responstid, før porteringen skal være gjennomført. Tidligere tok en portering minst syv virkedager, inkludert inntil to virkedager som avgivende tilbyder hadde på å godkjenne porteringsbestillingen. Fra 15. oktober 2013 kan en sluttbruker i de fleste tilfeller få tilgang til tjenestene hos ny tilbyder innen klokken 16.00 virkedagen etter at man har inngått avtale om nytt abonnement." (http://www.nkom.no/aktuelt/nyheter/bransjen-og-pt-enige-om-ytterligere-forkorting-av-porteringstiden) Så det er teknisk mulig å gjennomføre en portering mye kjappere enn 4-7 virkedager som de fleste operatører har som praksis i dag. I hovedsak er dette grunnet at man må påberegne tid til å sende ut SIM-kort o.l. Det virker som det ikke er noe forskjell på porteringstidspunkt uavhengig om kunden kjøper telefon via nettbutikk eller går i fysisk telebutikk. Jeg syntes at en portering kunne vært automatisk satt mye tidligere om kunden hadde hentet ut telefon/SIM-kort over disk i en butikk. Da slipper man å sitte klar med SIM-kort i flere dager før det blir aktivert. Det blir noe annet når man må vente på postgang, siden da er det greit å beregne noen virkedager behandlingstid uansett. 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Nettopp. Har byttet operatør hele 6 ganger de siste par årene og hver gang tar det mellom 7 og 12 døgn. Det syns jeg er for dårlig da simkort kommer til postkassa etter 3-4 døgn, om man ikke har noe fysisk sted å hente kortet selv. Har man det så syns jeg at portering kan skje innen et døgn. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Jeg syns det er tullete at man må vente i 10 dager før man blir portert til ny operatør. Burde kunne halveres eller mer. Winback er bare dust siden det er ødeleggende for konkurransen. "I den nye bransjenormen vil mottakende tilbyder kunne sette at avgivende tilbyder kun skal ha åtte timer tilgjengelig, inkludert to timer responstid, før porteringen skal være gjennomført. Tidligere tok en portering minst syv virkedager, inkludert inntil to virkedager som avgivende tilbyder hadde på å godkjenne porteringsbestillingen. Fra 15. oktober 2013 kan en sluttbruker i de fleste tilfeller få tilgang til tjenestene hos ny tilbyder innen klokken 16.00 virkedagen etter at man har inngått avtale om nytt abonnement." (http://www.nkom.no/aktuelt/nyheter/bransjen-og-pt-enige-om-ytterligere-forkorting-av-porteringstiden) Så det er teknisk mulig å gjennomføre en portering mye kjappere enn 4-7 virkedager som de fleste operatører har som praksis i dag. I hovedsak er dette grunnet at man må påberegne tid til å sende ut SIM-kort o.l. Det virker som det ikke er noe forskjell på porteringstidspunkt uavhengig om kunden kjøper telefon via nettbutikk eller går i fysisk telebutikk. Jeg syntes at en portering kunne vært automatisk satt mye tidligere om kunden hadde hentet ut telefon/SIM-kort over disk i en butikk. Da slipper man å sitte klar med SIM-kort i flere dager før det blir aktivert. Det blir noe annet når man må vente på postgang, siden da er det greit å beregne noen virkedager behandlingstid uansett. Hvis du har anledning til å hente SIM kort selv så kan du bestille portering på 2 virkedager. Har fungerte glimrende for meg når jeg flyttet et abonnement fra Talkmore til OneCall. Både OneCall, Talkmore (og sikkert flere) tilbyr SIM fra butikk. Typiske steder er Narvesen og 7-11. I tillegg har du Telia og Telenor med egne butikker. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Jeg har gjort dette et par år, og byttet sikkert seks ganger. Å få hente SIM kort på narvesen/butikk/bensinstasjon er lite vits i når rutinene til mobilselskapet er at de uansett sender et SIM kort som blir det gjeldende, i posten. Det gjorde den forrige mobiloperatøren til meg, og da måtte jeg kjøpe meg abonnement i butikken. Kjøpte ICE og ser meg ikke tilbake, skal ikke bytte mer heller :-) Men jeg foreslår at mobilselskaper i Norge innfører E-SIM fortest mulig. Det ville vært et stort fremskritt. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Jeg har byttet et par ganger siste to-tre årene mellom blant annet Netcom (før de ble Telia), Banzai, Hello, One Call og Telenor og hver gang har det gått fint å fremskynde porteringsdatoen så snart sim-kort var i hus. Tok bare kontakt med ny leverandør og ba om første mulige porteringsdato som normalt ble neste virkedag. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Jeg har byttet et par ganger siste to-tre årene mellom blant annet Netcom (før de ble Telia), Banzai, Hello, One Call og Telenor og hver gang har det gått fint å fremskynde porteringsdatoen så snart sim-kort var i hus. Tok bare kontakt med ny leverandør og ba om første mulige porteringsdato som normalt ble neste virkedag. Det går bra helt til det ikke gjør det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Hvis du roamer, så bytter du operatør på under ett minutt. Verdt å tenke på. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Jeg har byttet et par ganger siste to-tre årene mellom blant annet Netcom (før de ble Telia), Banzai, Hello, One Call og Telenor og hver gang har det gått fint å fremskynde porteringsdatoen så snart sim-kort var i hus. Tok bare kontakt med ny leverandør og ba om første mulige porteringsdato som normalt ble neste virkedag.Det går bra helt til det ikke gjør det Jeg har ikke byttet operatør siden jeg gikk fra Hello til Telenor i mai 2016. Da fremskyndet jeg porteringen med fire dager, det har gått fint hver gang jeg har byttet tidligere. Men selvfølgelig kan det oppstå unntak hvor operatøren ikke kan eller vil gjøre det og mulig det har endret seg siste året. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Jeg har byttet et par ganger siste to-tre årene mellom blant annet Netcom (før de ble Telia), Banzai, Hello, One Call og Telenor og hver gang har det gått fint å fremskynde porteringsdatoen så snart sim-kort var i hus. Tok bare kontakt med ny leverandør og ba om første mulige porteringsdato som normalt ble neste virkedag.Det går bra helt til det ikke gjør det Jeg har ikke byttet operatør siden jeg gikk fra Hello til Telenor i mai 2016. Da fremskyndet jeg porteringen med fire dager, det har gått fint hver gang jeg har byttet tidligere. Men selvfølgelig kan det oppstå unntak hvor operatøren ikke kan eller vil gjøre det og mulig det har endret seg siste året. Jeg har byttet fire ganger det siste halvåret og da tok det minst ti dager hver gang Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Jeg har byttet et par ganger siste to-tre årene mellom blant annet Netcom (før de ble Telia), Banzai, Hello, One Call og Telenor og hver gang har det gått fint å fremskynde porteringsdatoen så snart sim-kort var i hus. Tok bare kontakt med ny leverandør og ba om første mulige porteringsdato som normalt ble neste virkedag.Det går bra helt til det ikke gjør det Jeg har ikke byttet operatør siden jeg gikk fra Hello til Telenor i mai 2016. Da fremskyndet jeg porteringen med fire dager, det har gått fint hver gang jeg har byttet tidligere. Men selvfølgelig kan det oppstå unntak hvor operatøren ikke kan eller vil gjøre det og mulig det har endret seg siste året. Jeg har byttet fire ganger det siste halvåret og da tok det minst ti dager hver gang Og da kontaktet du ny leverandør for å be dem fremskynde porteringen så snart sim-kortet var i hende? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Jeg har byttet et par ganger siste to-tre årene mellom blant annet Netcom (før de ble Telia), Banzai, Hello, One Call og Telenor og hver gang har det gått fint å fremskynde porteringsdatoen så snart sim-kort var i hus. Tok bare kontakt med ny leverandør og ba om første mulige porteringsdato som normalt ble neste virkedag.Det går bra helt til det ikke gjør det Jeg har ikke byttet operatør siden jeg gikk fra Hello til Telenor i mai 2016. Da fremskyndet jeg porteringen med fire dager, det har gått fint hver gang jeg har byttet tidligere. Men selvfølgelig kan det oppstå unntak hvor operatøren ikke kan eller vil gjøre det og mulig det har endret seg siste året. Jeg har byttet fire ganger det siste halvåret og da tok det minst ti dager hver gang Og da kontaktet du ny leverandør for å be dem fremskynde porteringen så snart sim-kortet var i hende? De gangene jeg prøvde sa de at de hadde bestemte dager de kunne portere på i uken, og neste var lenge til. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 En portering tar normalt maksimalt 2 virkedager. Ihvertfall hos de store operatørene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå