Civilix Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 http://www.dagbladet.no/kultur/hun-utfordret-var-rettsfolelse/66576867 Vet ikke om jeg forventet mer fra dagbladet, men at de ikke har klart å funnet en bedre kandidat er skremmende. Denne kvinnen har hele veien oppført seg uforsvarlig. 5 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Jeg stiller meg spørsmålet om hva hun har gjort i det hele tatt. Navngitt tre menn hun mener har voldtatt henne, men som har blitt avvist i retten? 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Sånn jeg oppfatter tildelingen, går den til saken som er å være åpen ut i det offentlige om noe som har skjedd, og i dette tilfellet altså en påstått voldtekt Så jeg ser ikke helt hvorfor noen behøver skamme seg her .. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Var der ikke slik at det var lekdommere som ønsket frifinnelse, mens fagdommerne ønsket domfellelse? Tvilsomt at rettferdigheten seiret. Og da må det sies å være tøft gjort å ta kampen videre utenfor rettsalen. Er ingen tilhenger av offentlig gapestokk, men her er det for mye usikkerhet til å bare stole på frifinnelsen. 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Ja det syntes jeg var litt spesielt. Ikke at jeg tror hun farer med løgn, men det er som påpekt over veldig usikkert om domfellelsen faktisk var riktig og da syntes jeg dette blir feil med tanke på alle andre mennesker som har risikert liv og lemmer for alt mulig av gode saker mellom himmel å jord her iløpet av året, det skal være maaaange å velge mellom så at valget faller på frøken party girl virker kanskje litt søkt/ufortjent? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Usikkerheten må da komme tiltalte til gode? Man blir jo sjeldent dømt for at man "kanskje har gjort noe galt". 1 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 men her er det for mye usikkerhet til å bare stole på frifinnelsen. Men nok sikkerhet til å stole på et Facebookinnlegg? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 men her er det for mye usikkerhet til å bare stole på frifinnelsen. Jeg synes også at "skyldig til det motsatte er bevist" burde være veien å gå. Altfor mange skyldige som går fri pga. at tvilen skal komme tiltalte til gode. Så er det opp til folket å tolke om jeg mente det seriøst eller ikke Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 men her er det for mye usikkerhet til å bare stole på frifinnelsen. Men nok sikkerhet til å stole på et Facebookinnlegg? Nei, men jeg ser verdien av å ikke blindt stole på rettsystemet. Det er ikke perfekt, og iblant er det på sin plass at en dom/frifinnelse kan bli debattert til det beste for samfunnet, og kanskje føre til et bedre rettsvesen. men her er det for mye usikkerhet til å bare stole på frifinnelsen. Jeg synes også at "skyldig til det motsatte er bevist" burde være veien å gå. Altfor mange skyldige som går fri pga. at tvilen skal komme tiltalte til gode. Så er det opp til folket å tolke om jeg mente det seriøst eller ikke Bedre at 10 skyldige går fri enn at 1 uskyldig blir dømt, er det vel noe som heter. Men her er det snakk om noe annet enn bare ren statistikk. Så får alle mene hva de vil. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Det er ingen som går fri, det er bare noen som unnslipper vår hevn, men de må likevel leve med seg selv og sine egne mishandlinger Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Man kan gjerne debattere en sak, men det får gjøres på objektivt vis, uten at de man påstår er kriminelle blir hakkekyllinger av "livets harde skole"-mafiaen som ikke forstår seg på fornuft. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Stusser også litt på dette. Jeg syntes i utgangpunktet ikke noe om at hun navnga de frikjente, og har hele veien vært veldig skeptisk til hvordan disse ble dømt av "mobben", og hvordan politikere og journalister hev seg på bølgen. Fra før har vi en del som skaper et bilde av at de frikjente egentlig er skyldige (ikke bare i denne saken) og jeg tror mediene og mobben her har sørget for at mennesker anklaget for voldtekt må se enda lenger etter å noengang kunne bli frikjent i folks øyne. Om noe tror jeg vi trenger et større fokus på at mange anklager om voldtekt ikke medfører riktighet, heller enn at Dagbladet her bidrar til å dømme de frikjente. 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 http://www.dagbladet.no/kultur/hun-utfordret-var-rettsfolelse/66576867 Vet ikke om jeg forventet mer fra dagbladet, men at de ikke har klart å funnet en bedre kandidat er skremmende. Denne kvinnen har hele veien oppført seg uforsvarlig. Ikke et vondt ord om denne jenta, men ÅRETS NAVN?? Det står virkelig dårlig til med nasjonen vår hvis den største bragden en nordmann klarte å gjennomføre i 2016 var å navngi tre påståtte voldtektsmenn. 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Var der ikke slik at det var lekdommere som ønsket frifinnelse, mens fagdommerne ønsket domfellelse? Tvilsomt at rettferdigheten seiret. Og da må det sies å være tøft gjort å ta kampen videre utenfor rettsalen. Er ingen tilhenger av offentlig gapestokk, men her er det for mye usikkerhet til å bare stole på frifinnelsen. Kanskje frifinnelsen ikke var riktig, men hva skal vi med et rettsvesen hvis man ikke aksepterer avgjørelsene? Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Selvsagt skal man akseptere. Synes ikke det var riktig av henne å navngi dem. Eneste jeg vet er at rettsvesenet kan bli enda bedre. Men ikke uten at det blir utfordret. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Selvsagt skal man akseptere. Synes ikke det var riktig av henne å navngi dem. Eneste jeg vet er at rettsvesenet kan bli enda bedre. Men ikke uten at det blir utfordret. Fjern lekdommerne, så er mye gjort. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2017 Fjern lekdommerne, så er mye gjort. Bare å fjerne en av de viktigste prinsippene vi har i vårt rettssystem, høres ut som en god ide 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 3. januar 2017 Del Skrevet 3. januar 2017 Fjern lekdommerne, så er mye gjort. Bare å fjerne en av de viktigste prinsippene vi har i vårt rettssystem, høres ut som en god ide Var det ikke lekdommerne som fikk dem frikjent? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 Var det ikke lekdommerne som fikk dem frikjent? ...hva vil du fram til? Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Jeg stiller meg spørsmålet om hva hun har gjort i det hele tatt. Navngitt tre menn hun mener har voldtatt henne, men som har blitt avvist i retten? Er jo tradisjon for sånt i venstrevridde blekker, Kohinoor Nordberg fekk vel prisen i 2007 for å feilaktig ha hengt ut Erik Schjenken for å vera rasist. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå