Roar Kneppen Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Svartglente over Saligao søppelplass. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Pande Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Trodde måkene hadde enerett på søpla... Fascinerende å se at du får noe ut av det meste, i både klare og uklare utrykk. Her var det konkret, der du har fanget fuglen i fri utfoldelse. Innrammingen sitter, og det gjør kompen også, i et rent og pent utrykk. Et stuebilde for ornitologer.... Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 "Pande" er inne på det; du er flink til å lage bilde ut av nesten ingen ting. Flott skue dette, med fuglen fint plassert! Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Det ble i alle fall vellykket nok til å se at dette ikke er en fugl som er vanlig i norsk natur. Googlet meg fram til at det er gjort veldig sjeldne observasjoner av den her til lands. Bra jobba ! Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 30. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2016 Det ble i alle fall vellykket nok til å se at dette ikke er en fugl som er vanlig i norsk natur. Googlet meg fram til at det er gjort veldig sjeldne observasjoner av den her til lands. Bra jobba ! Mvh. Rolf En beslektet art finnes det visstnok en del av i Skåne. Men jeg er ikke sikker på om det er svartglente eller rødglente. Det finnes glenter i Norge også, men jeg har aldri sett noen. I India derimot kryr det av dem - ikke bare i Goa. Jeg har bl.a. sittet på en takrestaurant i Dehli tidlig på morran og sett hvordan de i stort antall svever over parker og plasser på jakt etter mat. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg