eirik_stene Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 pcen bråker endel og jeg tenkte å kanskje bygge et "cover" rundt kabinettet det vil si nesten et kabinett rundt kabinettet bare uten deler for å skjerme mot støyen så jeg lurte på hva slgs materiale jeg burde bruke rundt f.eks tre, stål, aleminium e.l? Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 jeg ville reist på biltema og kjøpt blygummi matter Les artikel fra dinside: http://www.dinside.no/php/art.php?id=28793 Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 jahooo, har det kabinettet der og da fikk jeg jo all den hjelpen jeg trengte, i morgen blir det besøk til biltema Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) de mattene der har jeg prøvd, og de hadde stor effekt mot vibrasjoner og resonans, men *ikke* mot annen støy. dessuten er det noe griseri å få satt på, og ikke minst å få dem av igjen. i så tilfelle er mitt tips å bruke asfaltfjerner som du også får kjøpt på biltema. Limer du de på steder der det er varmt, feks nær HD'ene så kan det skje at disse platene "smelter" og får en slags sig i seg. -s Endret 30. november 2003 av soundwall Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Hva med temperaturen inne i kabinettet, etter at disse bly-gummi mattene er montert? Er de veldig isolerende? Endret 30. november 2003 av Quietman Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 ingen forskjell whatsoever. (med min montering ivertfall) Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 ... jeg tenkte å kanskje bygge et "cover" rundt kabinettet ... for å skjerme mot støyen så jeg lurte på hva slgs materiale jeg burde bruke rundt ... Bäst effekt får du om du använder material som är hårt och tungt. Tjocka plattor av blankpolerad granit eller marmor blir både vackert och effektivt, men tyvärr också dyrt. Betong är ett billigare alternativ, liksom en mur av sandsäckar. Som en nödlösning, eller om man inte kräver en dämpning på sisådär 100dB , kan man använda tjockare spånplattor eller kryssfanér. Dämpningsmattor/plattor används med fördel i de ljudfällor som behövs vid ventilationshål och kabelgenomföringar. /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå