eranro Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hei! Har en kamerat med Abit NF7-M hovedkort, og har satt inn en annen prosessor for å se om den funker (AMD 1400mhz tror jeg). Pc'en begynner å pipe, men vi finner ingenting i manualen der det står HVA pipinga betyr! Så; hva betyr pipinga??? Lenke til kommentar
Soho Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 reset cmos, ved å flytte jumperen på hovedkortet, ikke i bios. Tror en kamerat hadde samme problemet og leverte delene inn. Butikken kom frem til at det måtte være det som var feilen. Maskinen funket da en stund, men merkelignok kom problemet tilbake halvåret etter.. Lenke til kommentar
eranro Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Prøvde CMOS-clear, men fremdeles det samme. Kan det være at HK er på 400mhz bus, mens prosessoren må ha mindre? Er det ingen forklaring på pipene på Abits hjemmeside (ingen som har hatt samme problem?)? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Kan hende at dere har en 200 FSB CPU.... så da må FSB settes til 100 i bios.. Lenke til kommentar
eranro Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Men det er vel en standard pip som forteller dette? Det må være en forklaring direkte på pipene, eller? (kommer ikke inn på bios, pga pipene!) Endret 30. november 2003 av eranro Lenke til kommentar
opticus Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 piper det hele tiden, eller piper det feks 3 ganger 3 korte pip.. det siste er hvertfall minnefeil.. eller noe sånt, noe rett meg om jeg tar feil, lenge siden jeg drev med feilsøking nå.. Lenke til kommentar
eranro Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Det piper lange pip hele tida! Ram'en teller opp, så antakeligvis er det CPU'en! Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Tror det hednte noe lignende hos meg, bare at det var strømforsyninga som pep. Sendte tilbake hovedkortet til komplett etter og prøvd med en annen strømforsyning, men med samme resultat. Venter på nytt hovedkort så har ikke fått testa. Noen som vet om det kan være noe annet? Det var et Asus A7N8X-X Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 når det piper for meg hender det jeg har kommet borti en tom minne-slot, slik at en av 'hengslene' er åpen. da står bare maskina der og piper til jeg har lukket sloten... skudd i mørket her. lykke til. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Blir prosessoren min for varm (70C) Sier det:Bæbu Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Koder til Ami bios. Koder til Award bios. På høyre siden med Award kodene ligger det forklaring til en del andre produsenter også. Endret 1. desember 2003 av Wotan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå