Gå til innhold

Hvilken av disse bilene står lovlig parkert?

bellab

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Enig med Shirmah. Bil A står greit (minst 1 m) etter gangfeltet, og Bil C står før Parkering forbudt-skiltet. Bil B står for nær før gangfeltet (min 5 m).

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Har ikke noe å si hvilken vei den står der heller

Hvilken retning bilene peker har ingenting å si, nei. Jeg blingsa litt. Men om veien er enveiskjørt i samme retningen som pilen som peker mot gangfeltet vil både bil B og C være ulovlig parkert. :ph34r:

Med tanke på hvordan parkering forbudt skiltet står, så er ikke vegen enveiskjørt den retningen.

Ser ut som Bil C har parkert riktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Til å være teori-prøve var det en veldig dårlig tegning.. Du vil heller aldri se parkering forbudt-skilt rett før et gangfelt.

Han har tegnet den så godt han kan i ettertid. ;)

Jo, du kan godt se parkering forbudt-skilt rett før, og rett etter overganger, og stort sett over alt ellers også. Her, ved Skedsmo kirke f.eks. https://www.google.no/maps/@59.9935437,11.0443376,3a,75y,285.3h,74.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1siMu7wwyqHzlrfhlH19oLKw!2e0!7i13312!8i6656?hl=no

EDIT: Parkering forbudt-skilt som det i lenken, gjelder jo til nytt skilt bestemmer noe annet, eller til nærmeste kryssende vei/veien slutter. Altså ikke frem til og med gangfelt. Plassering ift. gangfelt er altså ikke relevant slik jeg skjønner det. 

Endret av steinrawr
Lenke til kommentar

Det er ikke heldig at det skiltes parkering forbudt på samme sted som stanseforbudet ifm. gangfeltet begynner (som på tegningen, på bildet ditt er det langt til gangfeltet). Det angir at det er lov med stans for lasting i gangfelt og det er jo ikke tilfelle, så derfor bør det settes opp rett bak gangfeltet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...