bellab Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Hei dere. Jeg tok teoriprøve idag og valgte bil B. Er det riktig svar? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 (endret) Hvis jeg har skjønt tegningen er det både bil C og bil A som har parkert lovlig. Endret 29. desember 2016 av Shirmah 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 (endret) Enig med Shirmah. Bil A står greit (minst 1 m) etter gangfeltet, og Bil C står før Parkering forbudt-skiltet. Bil B står for nær før gangfeltet (min 5 m). Endret 30. desember 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Bil B har parkert ulovlig Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Jeg ser ingen biler.. Men hvilken vei står "bil A" og "bil B"? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Jeg ser ingen biler.. Men hvilken vei står "bil A" og "bil B"? Hvilken vei har ikke noe å si Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Jeg ser ingen biler.. Men hvilken vei står "bil A" og "bil B"? Hvilken vei har ikke noe å si Riktig, så lenge den ikke er enveiskjørt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Jeg ser ingen biler.. Men hvilken vei står "bil A" og "bil B"? Hvilken vei har ikke noe å si Riktig, så lenge den ikke er enveiskjørt. Har ikke noe å si hvilken vei den står der heller Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 (endret) Bil A står lovlig, Bil B ulovlig. Også kommer det store spørsmålet om Bil C da. I mine øyne står Bil C lovlig. Såfremt det ikke er innen 5 meter til gangfelt da, noe som er umulig å bedømme fra tegningen. Endret 30. desember 2016 av Tåkefyrste 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Det viktigste er at man ikke skal blokkere sikt for de som skal kjøre over overgangsfeltet. Om man parkerer før overgangsfeltet så blokkerer man sikten. Derfor 5m regelen. Bilen til venstre på bildet har parkert lovlig. Bilen til høyre står ulovlig. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Har ikke noe å si hvilken vei den står der heller Hvilken retning bilene peker har ingenting å si, nei. Jeg blingsa litt. Men om veien er enveiskjørt i samme retningen som pilen som peker mot gangfeltet vil både bil B og C være ulovlig parkert. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Har ikke noe å si hvilken vei den står der heller Hvilken retning bilene peker har ingenting å si, nei. Jeg blingsa litt. Men om veien er enveiskjørt i samme retningen som pilen som peker mot gangfeltet vil både bil B og C være ulovlig parkert. Med tanke på hvordan parkering forbudt skiltet står, så er ikke vegen enveiskjørt den retningen. Ser ut som Bil C har parkert riktig. 1 Lenke til kommentar
Nicolae Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Til å være teori-prøve var det en veldig dårlig tegning.. Du vil heller aldri se parkering forbudt-skilt rett før et gangfelt. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 (endret) Til å være teori-prøve var det en veldig dårlig tegning.. Du vil heller aldri se parkering forbudt-skilt rett før et gangfelt. Han har tegnet den så godt han kan i ettertid. Jo, du kan godt se parkering forbudt-skilt rett før, og rett etter overganger, og stort sett over alt ellers også. Her, ved Skedsmo kirke f.eks. https://www.google.no/maps/@59.9935437,11.0443376,3a,75y,285.3h,74.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1siMu7wwyqHzlrfhlH19oLKw!2e0!7i13312!8i6656?hl=no EDIT: Parkering forbudt-skilt som det i lenken, gjelder jo til nytt skilt bestemmer noe annet, eller til nærmeste kryssende vei/veien slutter. Altså ikke frem til og med gangfelt. Plassering ift. gangfelt er altså ikke relevant slik jeg skjønner det. Endret 30. desember 2016 av steinrawr Lenke til kommentar
Nicolae Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Det er ikke heldig at det skiltes parkering forbudt på samme sted som stanseforbudet ifm. gangfeltet begynner (som på tegningen, på bildet ditt er det langt til gangfeltet). Det angir at det er lov med stans for lasting i gangfelt og det er jo ikke tilfelle, så derfor bør det settes opp rett bak gangfeltet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå