Gå til innhold

Hvordan kan jeg få meg sommerjobb? Er på 4. året informatikk. Finner ingen stillingsannonser

Anbefalte innlegg

Går midt 4. år på informatikk på NTNU (the real one), er ikke veldig flink til å skrive søknader. Jeg vet jeg er sent ute. De beste jobbene har søknadsfrist allerede i september, og nå finner jeg så og si ingen stillingsannonser. Leter hovedsaklig etter jobb i Trondheim. 

Hva skal jeg gjøre med det? Er jeg fucked eller skal jeg bare slenge inn søknader til masse datafirmaer uten at har utlyst noen stillinger? Synes det er irriterende for dem. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder sommerjobb hos IT-bedrifter så er det avhengig av dine tidligere karakterer (du bør ha B i snitt, men du må ha C for å få en sjanse).

Jeg ville ha masseprodusert søknader til IT-bedriftene, selvom det ikke er anbefalt.

Endret av Den Perfekte Jobben
Lenke til kommentar

Man må så absolutt ikke ha B i snitt, vet om mange med middels karakterer som får jobb, men de søker i september da stillingsannonsene faktisk er der.

Du anbefaler ikke å sende masse søknader, men sier jeg skal gjøre det? Litt forvirrende. Hva legger du i det?

Lenke til kommentar

Sommerjobb? Søk heller etter deltidsjobb som åpner for full ansettelse etter utdanning.

Problemet med sommerjobb er at det er rett og slett for kort til å kunne gi deg opplæring sånn at du kan produsere merverdi en bedrift.

Karakterer har ingenting å si, kva du kan og kven du er, er faktisk mykje viktigare.

Lenke til kommentar

Det viktigste er å spørre. Send cold email til relevante bedrifter og hør med venner.

Karakterer kan ha noe å si i første omgang, da arbeidgiver har lite å sortere CV-bunken på i starten, og mange bedrifter har et karaktersnitt som et prinsipp. Så snart du er på intervju så vil er det helhetsinntrykket som gjelder. Du er ikke dømt til et liv med arbeidsledighet om karakterene dine er dårlige, men det kan hende det går litt lenger tid mellom treffene.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...