*F* Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Hei, Fikk meg en slik Dolce Gusto kaffemaskin fra Nescafe til jul, og skulle gjerne hatt noe billige kapsler da de på butikken koster litt. Så hvor kan jeg få dette veldig billig? ebay? andre steder? Hvor handler du dine? Og er kaffekapsler universelle, eller har hvert merke egne kapsler? Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 (endret) Det er tre ulike ikke kompatible med hverandre kapsler i Skandinavia. Ta en titt på ulike matvarebutikker og elektrobutikker på utvalg. Det er ulike tilbydere, bare pass på at det passer ditt maskin. Altså Dolce gusto. Prisene er uansett høye pr kapsel, som jo er hele greia her. Man bruker normalt ikke en slik maskin til kun vanlig kaffe. Kapselkaffe er godt for noen og ble kastet hos oss. Liker best vanlig traktekaffe. Norge er best i verden på kaffe og prisene er ok. Så ikke forvent god kaffe fra ebay eller noe å spare. Endret 29. desember 2016 av plankeby Lenke til kommentar
uGn Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Hvis du vil ha god kaffe og drikker litt, er et håndbryggesett fra kaffebrenneriet/stockfleths billigere og mye bedre i lengden. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Det er sånn de tjener penger: ved å selge dyr kaffe. Jeg fikk ei maskin (699,-) gratis mot å kjøpe kaffe for 400 kr. En eller annen sitter og beregner seg gode marginer! Er du derimot interessert i billig kaffe, kan du vanskelig få noe billigere enn Co-op extra. I mange år nå har prisen på en vanlig ¼ kg pose ligget på mellom 5 og 10 kr. Og før jeg overfalles av snobber som aldri kunne drømme om å smake på annet enn ti ganger så dyr kaffe: tro det eller ei, men det finnes faktisk noen som synes den kaffen er all right. Så for den som ikke er snobb, kan det være en ide å teste den, i det minste. 1 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Det er sånn de tjener penger: ved å selge dyr kaffe. Jeg fikk ei maskin (699,-) gratis mot å kjøpe kaffe for 400 kr. En eller annen sitter og beregner seg gode marginer! Er du derimot interessert i billig kaffe, kan du vanskelig få noe billigere enn Co-op extra. I mange år nå har prisen på en vanlig ¼ kg pose ligget på mellom 5 og 10 kr. Og før jeg overfalles av snobber som aldri kunne drømme om å smake på annet enn ti ganger så dyr kaffe: tro det eller ei, men det finnes faktisk noen som synes den kaffen er all right. Så for den som ikke er snobb, kan det være en ide å teste den, i det minste. http://www.dagbladet.no/2015/10/01/tema/mat/matsiden/kaffe/drikke/41300199/ 1 Lenke til kommentar
uGn Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Mange som drikker "svart og varm, helst kruttsterk" kaffe, også har man de med smaksløker Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 https://www.kaffekapslen.no/ Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Mange som drikker "svart og varm, helst kruttsterk" kaffe, også har man de med smaksløker Og poenget ditt er? De med smaksløker bruker ikke kapselmaskiner. Lenke til kommentar
uGn Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Mange som drikker "svart og varm, helst kruttsterk" kaffe, også har man de med smaksløker Og poenget ditt er? De med smaksløker bruker ikke kapselmaskiner. Wow. Hvorfor stiller du et spørsmål og svarer på det i neste setning? 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Hele poenget med kapselsystemet er å få folk til å betale overpris for kaffe. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Kapslenes form er patentert og merkevarebeskyttet. Først lokker de kundene med billige pene kapselmaskiner og deretter betaler de blodpenger for kaffen. "Kun 3 kr pr kapsel" høres jo billig ut når man sier det sånn, akkurat som det høres billig ut når man sier at en ny strekning på E6 bare kostet en femtilapp per millimeter. Over en kaffemaskins levetid på for eksempel 10 år betaler man med kapsler i størrelseorden 5 ganger mer enn for en som bruker løs kaffe. F.eks 20 000 vs 4000 kr avhengig av daglig kaffemengde. Det er denne prisdifferansen som gjør at kapselmafiaen kan le hele veien til og fra banken. Å gi en kapselmaskin i julegave kan sammenlignes med å gi en flott 1-kronestelefon i julegave med et dyrt abonnement. Billig for giveren, dyrt for gavemottakeren. Kapselmaskin og billig kaffe hører altså ikke hjemme i samme setning. Det er en selvmotsigelse. Det rimeligste du kan gjøre er å selge unna gaven i så ubrukt stand som mulig så fort som mulig og deretter kjøpe noe som bruker løs kaffe. F.eks Aeropress. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2016 (endret) Nytteverdien her for meg er jo å kunne lage enkelt raskt og greit når jeg ikke sette på og kaffetrakteren for en person. Hva med slike "refill" kapsler? hva skal man fylle disse med? vanlig kaffepulver? http://www.ebay.com/itm/4-Reusable-Coffee-Capsules-Cup-Filter-For-Dolce-Gusto-Refillable-Brewers-Nescafe-/142189211101?hash=item211b232ddd:g:vPoAAOSwImRYNk9k Endret 31. desember 2016 av Evelen! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 (endret) Er det komplisert å sette på trakteren, da? Her ser jeg for meg en infomercial med en evneveik yankee som søler med grut og vann og ender opp i kaffetørst resignasjon med armene i været og blafrende trutmunn. Never fear, Nestlé is here to take your money! Endret 31. desember 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Har vært innom Nespresso, Dolce Gusto og Senseo. Senseo var den jeg synes var desidert dårligst på smak. Nespresso har bra utvalg, men hadde da ikke maskiner som lagde store kopper slik jeg ønsker. De har vel fått dette nå det siste året, men det blir uansett ikke kapsellmaskin på meg igjen. Nå har jeg en Siemens EQ5 som brukes de gangene jeg bare skal ha en rask kopp eller en Espresso. Har jeg bedre tid om morgenen så kverner jeg kaffebønner og trakter en kanne. Litt dumt å måtte ha to maskiner, men dette er den løsningen som dekker mitt kaffebehov på best måte. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 (endret) Jeg husker en gang vi skulle lage "fyllekaffe", på ett eller annet vis greide vi å få det til å eksplodere kokende kaffe/grut ut av tuten på kaffekjelen mens den sto på plata. Vi gjorde vel alt i feil rekkefølge (kaffe oppi kaldt vann, slang på plata på fullt m/ lokk. Men ryddinga var ikke verdt det. Men teoretisk sett skal vel ikke vannspruten stå ut av kaffekjelen bare fordi vannet i den koker? Det er jo meninga med kaffekjele.. Endret 2. januar 2017 av Bytex Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2017 kjøpte 4 stk slike refill greier fra ebay, dvs 4 pakker, så er vel 2 eller 3 i hver pakke. Så vi får se om noen uker Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 (endret) Poenget med kapselmaskin er vel ikke å dytte vanlig kaffe i den, men kunne ta litt av dyr "kjøpe ute kaffe" hjemme. Kapselnaskin for vanlig kaffe kan også gå om det kun trengs en kaffe eller to i uka. Endret 5. januar 2017 av plankeby Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 https://www.kaffekapslen.no/ Takk for tipset. Dette må prøves! Poenget med kapselmaskin er vel ikke å dytte vanlig kaffe i den, men kunne ta litt av dyr "kjøpe ute kaffe" hjemme. Kapselnaskin for vanlig kaffe kan også gå om det kun trengs en kaffe eller to i uka. Ja, drikker man mye kaffe hjemme er nok ikke kapselmaskin det beste. For vårt bruk er den derimot bra. Jeg drikker stort sett bare kaffe hjemme i helgene. Ferdigkvernet kaffe taper seg veldig fort, og man måtte eventuelt ha en maskin som kverner bønnene, disse er sjelden så billige. Med kapslene holder kaffen seg fersk, og selv originalkaffe koster vel ca 3,8 krone per kopp, så for mitt beskjedne bruk, synes jeg det er greit. Får enkel, rask og ganske fersk kaffe hver gang. (Men skal teste ut kaffekapselen.no) I tillegg er det minimalt med vedlikehold, og lite å gjøre rent i ettertid. For moderat bruk er faktisk kapselmaskiner også ganske miljøvennlige. Man bruker kun en veldig liten mengde kaffe for å lage seg en kopp kaffe, og det er miljømessig mye "dyrere" å produsere kaffen enn metallet rundt kaspelen, så ved å minimere mengden kaffe man bruker, er ikke "miljøregnskapet" så galt. I tillegg kan man jo levere kapslene inn for resirkulering for enda bedre samvittighet . Så for mitt bruk er en slik maskin veldig bra. Men ville ikke kjøpt en slik maskin til en som ikke eksplisitt har ønsket seg det, analogien med å kjøpe en 1-kroners telefon i gave synes jeg er fin. Lenke til kommentar
Fie123 Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 (endret) https://www.kaffekapslen.no/ Jag är mycket nöjd med http://kaffekapslen.no Endret 17. januar 2018 av Fie123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå