Gå til innhold

Skjerm til Macbook Pro 2015

Kittel2

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal kjøpe meg en skjerm til Macbooken min, men vet ikke hva som er det beste og hva som er til å anbefale. Skal i tillegg kjøpe Magic Mouse 2 og Magic keyboard, som jeg skal bruke opp mot skjermen. 

Så, hvilke skjermer er best optimalisert for min Macbook og som gjør at jeg er minst mulig avhengig av den mens jeg bruker skjermen? Budsjett: Maks 3500kr.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal den brukes til?

Så lenge Macbooken er koblet til strøm, og den registrerer at det er koblet til en ekstern skjerm, så er det bare å lukke den igjen, og bruke den med ekstern skjerm+tastatur+mus.

Sitter f.eks. nå med en eldgammel BenQ 24" koblet til min MBPr, der jeg har en adapter fra DVI til mini display port. Fungerer helt fint. Selvfølgelig litt kjedelig med dårligere oppløsning enn det Macen har.... Og jeg foretrekker egentlig 16:10 når jeg jobber Men hvis målet ditt kun er å få litt større skjerm å kunne jobbe med tekst (word/excel/programmering, osv), så ville jeg ikke stilt så alt for høye krav.

Lenke til kommentar

Det du vurderer nå:

Skjerm - 3500

Magic Mouse 2 - 850

Magic keyboard - 1100

Sum - 5450

Du kunne sett på litt alternativer da. Jeg fant f.eks. det forrige gen. av tastaturer til 250 kroner på finn.no (link). Ellers så har de "Apple Keyboard med talltastatur" til 500 kroner. Begge vil kjennes identiske som tastaturet på din MBP fra 2015. Derimot så har Magic Keyboardet du vurderer saksemekanisme, hvilket vil si at det er endel annerledes å trykke på (kortere å presse ned). Finnes også endel billigere alternativer når det kommer til ekstern mus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...