AnonymDiskusjon Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 OK, veldig kort: Møtte ei jente da vi begge var 18. Ble kjærester, flytta sammen, fikk barn da vi var 24/25 og giftet oss da vi var 27. Nå er vi 29, og det er slutt, etter mistillit, svik, forsøk på parterapi etterfulgt av mer svik og til slutt brudd. Hun flytter ut, jeg bor igjen i huset. Jeg må få restarta meg selv. Sist jeg var singel var jeg 18.20-årene mine har gått til familieliv, og jeg aner ikke hvordan jeg skal begi meg ut på sjekkemarkedet. Ex-en er den eneste jeg har liggi med noensinne. Jeg føler meg omtrent som en jomfru igjen, som går inn i et sjekkemarked der jeg vil være totalt uerfaren. Jeg blir av venner betegnet som altfor snill, og kjenner selv at jeg har litt problemer med å bli kjent med fremmede, og spesielt damer. Jeg har nå en innebygget skepsis ovenfor damer, etter ha å blitt løyet til og forrådt over flere år av hun som hevdet hun elsket meg og som jeg var overbevist om at var annerledes enn alle andre. I know, famous words ... Har på ingen måte behov for å rushe inn i noe forhold igjen, eller feie over det første og beste som viser interesse. Men har samtidig lyst til å komme meg "opp på hesteryggen" for å hjelpe meg selv med å komme over bruddet. Forholdet har vært dødt i et par år, og jeg har ikke hatt sex på månedsvis. Spenning i mitt eget liv tror jeg ville flyttet fokuset vekk fra ex-en og de ekle tankene på hva hun driver med for seg selv. Noen som har konkrete tips å komme med utifra egen erfaring med å skaffe nye relasjoner etter brudd på denne måten? Hva har dere gjort selv, i form av datingsider osv, og hvilke erfaringer har det gitt? Har ikke tenkt til å følge noens råd slavisk, men heller få noen inntrykk utenfra i denne suppa av et liv jeg plutselig står i. Inntil videre vil jeg forsøke å henge med venner og dra på turer så ofte jeg får til, for å slippe å sitte hjemme. Anonymous poster hash: 6f88e...246 Anonymous poster hash: 6f88e...246 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Noe sier meg at du allerede har lest alt som vil komme fram i denne tråden, bare en følelse... 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2016 Forventer både usakligheter og gode erfaringer her inne, og er forberedt på å ta til meg det som måtte komme av konstruktive ting. Hele livet mitt er snudd på hodet for øyeblikket, har mest lyst til å kaste opp. /TS Anonymous poster hash: 6f88e...246 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Først må du samle tankene og reflektere litt. Du må innse at dette er over, og at forholdet er historie, fortid. Du kan bruke tiden nå til å "finne deg selv" litt. Prøv ut det du hadde lyst til, men ikke kunne gjøre på grunn av forholdet. Gå ut på sjekkern, reis litt, finn noen nye hobbyer, trening. Nå har friheten funnet deg, og du må også se til å finne den. Du må tenke at livet er dynamisk. Folk lever, folk dør, folk blir venner, folk blir uvenner, folk blir sammen, og går hver til sitt. Dette er helt normale, men store ting. Det er ingen grunn til å synes synd på seg selv på grunn av det, for du er ingen synder. Tenk fremover, se for deg hvor mye bedre det neste forholdet kan bli. Se utover, ikke innover, for der ligger det en del grums ser jeg for meg... Jeg vil også råde deg til å bryte litt rutiner, for dem stammer fra fortiden. Dette blir jo litt klisjé, men likevel er det mye sannhet i det. Når ting ser ut som værst, tenk hvor godt du egentlig har det. Det finnes folk som har det mye værre. Og.. du sitter jo igjen med noe bra fra forholdet, barn. Det er jo et privilegium i seg selv. 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Få det bra med deg selv, resten går seg til. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2016 Hadde det ikke helt ulikt deg trådstarter. Det viktigste er kanskje å ta deg litt tid, kort tid etter det var over begynte jeg å tenke akkurat som du. Blir helt nybegynner på sjekkern osv. Det viser seg nå i ettertid at jeg har ingen problemer med å finne noen av motsatt kjønn. Samfunnet vi lever i er såpass A4 at du skal være bra sær hvis du ikke innehar en eller flere egenskaper som gjør deg spesiell og interessant. Viktigste er uansett å ikke stresse. Jeg fikk det veldig travelt i starten med å begynne på nytt, det ble ikke bra i det hele tatt. Nå har jeg giret ned og truffet en jente som er på bølgelengde og er ganske morsom og smart, og ikke minst har det falt seg veldig naturlig kanskje mest fordi jeg faktisk ikke var på sjekkern når jeg møtte hun. Da blir du deg selv og byr lettere på deg selv. Anonymous poster hash: a8a94...846 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2016 TS her. Takk for gode innspill Realiteten har begynt å synke inn, men vasker fortsatt over meg med vonde følelser til stadighet. Jeg gleder meg til det begynner å gi seg. Hun har skrevet avtale på en leilighet nå, og flytter ut til uka. Jeg tror det vil hjelpe, for da kan jeg begynne å organisere mitt eget liv uten å ta hensyn til henne. Vi har time hos familievernkontoret neste uke også, og vil da få hjelp til å begynne på formalitetene. Har begynt å planlegge sommeren. Har lyst til å ta med sønnen min til et lite sted utenfor Tromsø der jeg selv har flotte barndomsminner fra, med lange dager, midnattsol, fiskestang og TV-fri. Har begynt å ta kontakt med venner fra skoletiden, og hiver meg med på hytteturer og fester. Gamlegjengen er der akkurat som før, og det er utrolig godt å kunne henge med dem nå, selv om jeg ikke har vært flink til å bruke tid på dem de siste årene. Jeg føler dette med sex er noe jeg overdriver betydningen av og haster med selv, uten at jeg helt klarer å hjelpe for det. Det er akkurat som at jeg trenger å få det unnagjort, da det er et stort usikkerhetsmoment for meg. Er redd jeg kommer til å stresse meg opp når anledningen en gang i fremtiden kommer til å by seg. Håper å kunne oppdage at sex kan være noe bra igjen, det har vært preget av leie følelser de siste par årene. Siste dag av dette forferdelige året i morra. Skal bli godt å snu kalenderen, med alle verdens muligheter for at ting skal bli bedre igjen Anonymous poster hash: 6f88e...246 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Jeg vet ikke om anonyme brukere kan sende personlige meldinger? Jeg har uansett en bok jeg vil sende deg, som hjalp meg mye. Jeg var i akkurat samme problemstilling selv: - Ble sammen med dama når jeg var 18år (hun 17). - Var sammen i 10år. - Mistet egentlig alle venner. - Giftet oss. - Var gift i 8 måneder før vi gikk fra hverandre. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2016 Kjipt å høre, håper du har det bra nå. Er den boka å finne i fysisk format, eller har du den på PDF eller noe mener du? Anonymous poster hash: 6f88e...246 Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Tre ting som er viktigst av alt Mosjon - søvn - kosthold Disse ilag er de beste forebyggende midlene til det meste. Ikke bli en freak, men finn din gyldne middelvei. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2016 Hehe, har begynt. Fikk fitbit til jul, passer bra i grunn. Hjelper meg med motivasjon. Satt meg et mål om å gå ned 6 kg til å begynne med. Begynt å jogge, samt trene litt enkel styrke i tufteparker. Hører på lydbok til jeg sovner, for å prøve å få tankene bort. Dette går bedre enn fryktet så langt. Anonymous poster hash: 6f88e...246 1 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Kjipt å høre, håper du har det bra nå. Er den boka å finne i fysisk format, eller har du den på PDF eller noe mener du? Anonymous poster hash: 6f88e...246 Tror ikke den finnes i papir, men jeg har den som PDF og epub hvis du er intressert. Har i hvertfall 2 bøker som hjelp meg veldig. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2017 Hastverk er lastverk. Verden har forandret seg også, heg ville kanskje brukt et par år på å finne meg selv, bygge opp normale rutiner for ungen, bedrevet med hobbyer etc... før jeg gikk ut aktivt på sjekkemarkedet, avørt få finner hverandre på nett, om de gjør så chatter de i 30 min, har sex og ser hverandre aldri igjen. Anonymous poster hash: 59a63...8bf 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Jeg slutter aldri å anbefale nettdating. Det er den desidert enkleste måten å møte noen på og det er uten tvil den beste måten å møte de som er verdt og møte og Med litt trening skuer man fort søpla. Det er tre personer som ødelegger for alle der: Guttene som bruker tjenesten til å kompensere for at de ikke får jobben gjort på fest eller på disco'n. De legger seg inn i en rolle for å finne dame men har i realiteten kun fitte som motivator og ønsker å lokke så mange som mulig. Jentene som er i forhold men de er så usikre på seg selv at de er totalt avhengig av konstante komplimenter og dessuten kan det være greit å "helt uskyldig" ha et øye åpent for å bytte ut den nåværende kjæresten. Denne siste faller begge kjønn ofte oppi. Hun/han som lyver så h*n tror det selv. H*n som er så romantisk og fantastisk at h*n behøver å konversere flere terrabyte med brevveksling for å bygge opp personligheten til en så urealistisk idealisme at man må være vill for å tro at det er et ekte menneske. Eller h*n som har laget så fin presentasjon og kan skryte av verdens mest aktive fritid med verdensomseiling med venneflokken noen ganger i året, på trening med venner hele dagen og fest hver helg så man kan lure på hvordan et slikt menneske skal få tid til en partner. Som du ser så er det litt sånn stein, saks papir her; kåte gutter løper etter opptatte jenter de ikke kan få og lurerne løper i sirkel på sidelinja. Selv om nettdating er en kjempefin arena å møte potensielle partnere så må du sannsynligvis møte på veldig mange av de ovenfor så mitt tips er å ikke ta din egen profil så høytidelig og ikke bruk så mye tid på de folka. Gå heller for mange møter med forskjellige folk og pass på at møtene blir avtalt korte. Da får du muligheten til å føle på kjemien før du trenger å forbrenne for mye kalorier på et menneske du kanskje ikke engang liker og det er alltid bedre å ønske mer etter et første møte. Mht de som vil skrive stil i en måned før de møtes så bare hopp over de. De finner snart nok en annen fantasiskapning med samme skriveiver. Obviously så tar det tid å finne noen bra men det har jo du masse av. Du har det ikke travelt. Bestem deg for en "datenight" i uka også prøver du å arrangere en liten aktivitet med en ny person hver dag den dagen. (Husk da også på at den aktiviteten må være gøy for deg - her er det også mange som faller i fantasi-fella og begynner med et spill for galleriet. Liker du ikke å gå på kafe så tar du ikke en date med dit for da signaliserer jo du at du er en annen person enn den du egentlig er. Du skal ikke blidgjøre noen). Plutselig så befinner du deg på tur med et menneske som viser seg å være perfekt for deg hvor du ikke engang trenger å anstrenge deg for at dere begge skal ha det gøy. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Ta deg en tur til Thailand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå