Kurt Lekanger Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Nye Volvoer får innebygget Skype for Business Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QVZmonLc Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Biler med bloatware.. Kommer vel forhåpentligvis verktøy for å avinstallere programmer og evt. installere saker man selv ønsker? Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Biler med bloatware.. Kommer vel forhåpentligvis verktøy for å avinstallere programmer og evt. installere saker man selv ønsker? Det er vel bare "bloatware" for tenåringer uten jobb ... Cortana kan de dog spare seg for, for maken til ubrukelig "assistent" skal du lete lenge etter. Og den finnes heller ikke på noe annet enn verdensspråkene. Særlig at jeg gidder å snakke norwenglish til bilen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Biler med bloatware.. Kommer vel forhåpentligvis verktøy for å avinstallere programmer og evt. installere saker man selv ønsker? Det er vel bare "bloatware" for tenåringer uten jobb ... Cortana kan de dog spare seg for, for maken til ubrukelig "assistent" skal du lete lenge etter. Og den finnes heller ikke på noe annet enn verdensspråkene. Særlig at jeg gidder å snakke norwenglish til bilen. Cortana er nok som Bing. Funker i USA, men ingen andre steder. 2 Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Det eneste som gir mening med skjermer i biler, er at de fungerer som et "mirror" for mobil/nettbrett. Men da mister de muligheten til å ta tusenvis av kroner for oppdatering av kart etc. 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Og hva skjer når Skype for Business kommer med 2-3 store oppdatering? Har jo tross alt gått fra Office Communicator til Lync til Skype for Business - og de fungerer dårlig om hverandre. Hvem skal betale for å oppdatere disse? Og hva styrer at bilens HW faktisk støtter SfB om 5 år? Og hva om en låner bort bilen? Da får en jo oversikt på kalenderen og tilgang til å bruke SfB for eieren Skjermen i bilen bør gjenspeile innholdet på mobilen som sk0yern er inne på. Det er det eneste som gir mening. Mobilen byttes ut fortløpende. Det gjør ikke bilen. 2 Lenke til kommentar
G3EIPSAB Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Og hva skjer når Skype for Business kommer med 2-3 store oppdatering? Har jo tross alt gått fra Office Communicator til Lync til Skype for Business - og de fungerer dårlig om hverandre. Hvem skal betale for å oppdatere disse? Og hva styrer at bilens HW faktisk støtter SfB om 5 år? Og hva om en låner bort bilen? Da får en jo oversikt på kalenderen og tilgang til å bruke SfB for eieren Skjermen i bilen bør gjenspeile innholdet på mobilen som sk0yern er inne på. Det er det eneste som gir mening. Mobilen byttes ut fortløpende. Det gjør ikke bilen. Hvis slike systemer slutter å virke innenfor fem år så ville jeg reklamert med henvisning til kjøpsloven. Men ellers er jeg enig med deg. Det blir interessant å se hvor mange flotte funksjoner biler selges med som faktisk virker ut bilens levetid. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Forbrukerkjøpsloven regner eg med du mener En utfordring der kan jo være at eg vil tro at mange biler i dette segmentet leases, og kanskje som bedrift(dvs firmabil). Og da har man ikke lengre 5 års reklamasjonsfrist slik forbrukerkjøpsloven sier, men 2 år i henhold til kjøpsloven(som i tillegg er mulig å avtale bort). 1 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Dere forstår dette vil gå gjennom en smarttelefon, right? Smarttelefon = din ID. Jeg regner med de fleste har mobilen med seg overalt? da vil skype IDen følge deg og ikke bli igjen i bilen Liker egentlig dette jævlig godt, dette er som "TO THE FACE" på alle DAB elskere, ingen kommer til å installere DAB i en bil men ja, litt off-topic men gj Volvo, riktig retning. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Wow… Dårlig løsning på et problem som ingen har. Støtt heller Android Car (eller hva det nå heter), Apple CarPlay og Windows Car (regner med MS også har noe slikt?). Jeg trenger ingen funksjonalitet i selve bilen, bare speil enheten jeg har med meg inn på en grei måte. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Enig. Lag en plattform for å kontrollere telefonen fra bilradioen med skjerm og rattkontroller, og la alt det der være på telefonen. Selv hadde jeg en egen telefon i bilen på et tidspunkt fordi jeg ikke fikk bluetooth-tilkobling, og det rett og slett var utrolig kinkig å koble til hver gang jeg gikk inn og ut av bilen! 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Når skal fabrikantene slutte å fylle biler med ting som tar oppmerksomheten bort fra trafikken? Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Dette er bare tåpelig. Det bilene trenger er grensesnitt, som gjør det mulig å hente det man trenger av programmer, apper og tjenester. Ikke at bestemte programmer, som vil være utdatert innen et år eller to, er forhåndsinstallert. 2 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Dette er bare tåpelig. Det bilene trenger er grensesnitt, som gjør det mulig å hente det man trenger av programmer, apper og tjenester. Ikke at bestemte programmer, som vil være utdatert innen et år eller to, er forhåndsinstallert. Det grensesnittet eksisterer. Det heter Android Auto (takk, Google), Apple CarPlay og "Windows in the car" (vet ikke om dette ble noe av). Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Ja det var jo innovativt..... Skype i bilen er like nytt som skype på mobiltelefonen og bluetooth handsfree i bilen..... Lenke til kommentar
Superprofessor X Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 hadde det ikke vært lurere å installere et ekte OS eller no..? Så kan man installere det man vil Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Få integrert bilens funksjoner på et android nettbrett i dashbordet, så er mye gjort. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Få integrert bilens funksjoner på et android nettbrett i dashbordet, så er mye gjort. Njah, da må du rote med synkronisering av data og lignende. Bedre å bare bruke telefonen du allerede har i lomma. Lenke til kommentar
molna Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Når skal fabrikantene slutte å fylle biler med ting som tar oppmerksomheten bort fra trafikken? Du har fått med deg at fabrikantene ikke vil at du skal kjøre bilen selv i fremtiden? DA må du ha noe å holde på med vettu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå