Gå til innhold

Termostater på gulvvarme ryker om og om igjen...

daruu

Anbefalte innlegg

Fikk i vår/sommer installert gulvvarme i 3 rom. Dette ble selvfølgelig gjort av elektriker.

Selve materiellet til dette ble kjøpt inn av meg hos en ganske stor norsk butikk (noe som tydeligvis var dumt). Ble som kjøpt som ei pakke, med alt du trenger.

Funket fint en måneds tid, så røk to av termostatene nesten samtidig. Tok kontakt med firmaet og fikk kjapt tilsendt 3 nye termostater.

Disse ble jeg lovet var fra nytt parti som ikke hadde samme feilen.

Det viste seg fort å ikke stemme, da disse har røket igjen I tur og orden...

Samtlige termostater har altså røket to ganger nå, to av de må byttes mens den siste har fått ny lik en tredje gang. Dvs det har blitt byttet 7stk totalt.

Butikken sa rett ut at de bare videresender regninga fra elektriker til leverandør, så spilte vist ingen rolle for de hvor mange ganger det måtte byttes, og hvor mange tusen de må betale I elektrikerregning...

Vi har måttet gått flere dager uten varme I flere rom, noe som var spesielt ille på barnerommet til hu på 8mnd, men også på de andre rommene. I tillegg har det jo gått en god del tid på eposter,bestilling av elektriker og at man faktisk må Være til stede når elektrikeren kommer.

Når det gjelder endel andre ting så har jo selger lov til å forsøke å rette feilen to ganger, så kan man heve kjøpet, hvis jeg har forstått det riktig?

Er det noe jeg kan bruke her? Eller må de ryke 3 ganger hver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilene ligger helt klart i termostatene, butikken har sagt at det var feil på et parti, og tydeligvis fortsatt å gi meg termostater fra det samme...

Alt er som det skal på alle målinger (det sjekka jo trikkeren før, under og etter legging) Det er folie dette her, ikke kabler, om det har noe å si.

El anlegget I hele huset er nytt (-2 rom som ikke er tilknyttet de aktuelle), så at det skal Være noe galt der tviler jeg veldig på.

La oss da si at de feiler en gang til (noe jeg håper de ikke gjør...), kan jeg da heve kjøpet uten å levere inn alt igjen? Kan jo ikke rive opp igjen over 50m2 med gulv, tilhørende lister, demontere sen nye trappa osv...

Lenke til kommentar

La oss da si at de feiler en gang til (noe jeg håper de ikke gjør...), kan jeg da heve kjøpet uten å levere inn alt igjen? Kan jo ikke rive opp igjen over 50m2 med gulv, tilhørende lister, demontere sen nye trappa osv...

Du kan jo be om utstyr fra en annen leverandør. Hvis jeg forstår det rett er det boksene på veggen som må byttes, der kan du bruke tilsvarende fra annen produsent(eller annen modell fra samme).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...