Gå til innhold

Valg av mediesenter system

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du synes det er "merkelig" at jeg gir Kodi en pluss foran Plex hva gjelder undertekster, og linker til en supportside for automatisk nedlasting av undertekster i Plex. Har du prøvd slike addons i Kodi? Det er grunnleggende forskjell på Kodi og Plex her:

1. Plex støtter kun "automatisk" bakgrunnsnedlasting, man har ingen påvirkning på resultat mtp synkronisitet. På Kodi kan man velge hvilken tekst man ønsker, enten det er for perfekt match eller med/uten SDH.

2. Kodi har et antall addons for undertekster, noen gode og noen dårlige. Man kan legge til channels etc i Plex for utvidet støtte, f.eks. SubZero, men dette er et av områdene hvor Plex har store begrensninger i forhold til Kodi. Og uavhengig av channels vil man aldri kunne plukke tekst selv.

3. Plex har ingen subtitle offset justering.

Lenke til kommentar

Du synes det er "merkelig" at jeg gir Kodi en pluss foran Plex hva gjelder undertekster, og linker til en supportside for automatisk nedlasting av undertekster i Plex. Har du prøvd slike addons i Kodi? Det er grunnleggende forskjell på Kodi og Plex her:

1. Plex støtter kun "automatisk" bakgrunnsnedlasting, man har ingen påvirkning på resultat mtp synkronisitet. På Kodi kan man velge hvilken tekst man ønsker, enten det er for perfekt match eller med/uten SDH.

2. Kodi har et antall addons for undertekster, noen gode og noen dårlige. Man kan legge til channels etc i Plex for utvidet støtte, f.eks. SubZero, men dette er et av områdene hvor Plex har store begrensninger i forhold til Kodi. Og uavhengig av channels vil man aldri kunne plukke tekst selv.

Jeg tror du blander meg en annen.

Lenke til kommentar

En ting jeg også leste i forbifarten var muligheten til å få inn tv-stream.  Lar det seg gjøre?  Er Telenor kunde med ren telenor boks som kobles rett i LANet.  Altså ingen dedikert TV utgang på routeren.   Finnes det addin for noen av disse som man kan knytte opp for å slippe tuneren i det hele tatt ? 

Lenke til kommentar

Jeg tror du blander meg en annen.

Det har du helt rett i, den opprinnelige kommentaren var fra c2h5oh. Beklager! Poenget mitt står.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En ting jeg også leste i forbifarten var muligheten til å få inn tv-stream.  Lar det seg gjøre?  Er Telenor kunde med ren telenor boks som kobles rett i LANet.  Altså ingen dedikert TV utgang på routeren.   Finnes det addin for noen av disse som man kan knytte opp for å slippe tuneren i det hele tatt ? 

Ja, det finnes muligheter for å ta inn TV på både Plex og Kodi. Jeg har aldri undersøkt dette selv, men vet at tvheadend er én mulighet.

Lenke til kommentar

Hvorfor snakker ingen om Emby her ?

Tidligere brukte jeg Emby en del og synes det fungerte veldig bra.   Kodi har jeg bare lastet ned på PC'n en gang (den gang det het XBMC) for å se, men min oppfattelse var at dette var et klient system og ikke en server og måtte derfor installeres på alle dingsene og det gidder jeg ikke.

Btw kodi har en addon for emby så da får du både i pose og sekk på den kanten.

Jeg har kun kodi klienter, men kjører emby på serveren og alle klientene kobler til denne gjennom emby for kodi. Funker som en drøm! :D

Lenke til kommentar

Hos meg ser oppsettet for å se TV-kanaler slik ut: Kodi (som driver TV'en) -> tvheadend (lokal maskin (server) med Linux) - > HDHomeRun 4DC (nettverkstuner for DVB-C) -> uttak for kabel-TV.

Programkortet fra leverandøren står i en usb kortleser (fra Norsk Tipping) og leses av OSCam. tvheadend snakker med OSCam for å dekryptere krypterte TV-kanaler.

Lenke til kommentar

Tidligere brukte jeg Emby en del og synes det fungerte veldig bra. Kodi har jeg bare lastet ned på PC'n en gang (den gang det het XBMC) for å se, men min oppfattelse var at dette var et klient system og ikke en server og måtte derfor installeres på alle dingsene og det gidder jeg ikke.

Jeg har kun kodi klienter, men kjører emby på serveren og alle klientene kobler til denne gjennom emby for kodi. Funker som en drøm! :D

Det finnes også offisiell Plex for Kodi addon. Den ligger i det offisielle Kodi 17 addon repo, men fungerer også med de andre versjonene (mener jeg) hvis man installerer den manuelt.
Lenke til kommentar

Tidligere brukte jeg Emby en del og synes det fungerte veldig bra. Kodi har jeg bare lastet ned på PC'n en gang (den gang det het XBMC) for å se, men min oppfattelse var at dette var et klient system og ikke en server og måtte derfor installeres på alle dingsene og det gidder jeg ikke.

Det finnes også offisiell Plex for Kodi addon. Den ligger i det offisielle Kodi 17 addon repo, men fungerer også med de andre versjonene (mener jeg) hvis man installerer den manuelt.

Litt usikker på hvorfor man vil ha Kodi som frontend til noe som allerede leverer en frontend.   Men kan jo hende KODI's frontend er så mye bedre at dette er å foretrekke.   Dere kan kanskje gi noen eksempler på hvorfor dette er aktuellt..

Lenke til kommentar

Litt usikker på hvorfor man vil ha Kodi som frontend til noe som allerede leverer en frontend. Men kan jo hende KODI's frontend er så mye bedre at dette er å foretrekke. Dere kan kanskje gi noen eksempler på hvorfor dette er aktuellt..

Hva angår Plex for Kodi så blir Plex sin frontend lagt over Kodi, så man sitter faktisk med Plex sitt GUI når man starter addonen. Emby sin addon integreres i Kodi. Men jeg er enig, jeg ser ikke helt nytten.

Den eneste fordelen jeg har sett er at man kan søke etter undertekster som man gjør i Kodi, men det kan være fordeler relatert til avspilleren kontra vanlig Plexklient som vi ikke oppfatter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...