DanSteff3n Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2017 (endret) Så noe slik som dette, kunne vært bedre da? Endret 10. januar 2017 av DanSteffenSR20 Lenke til kommentar
DanSteff3n Skrevet 10. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2017 Linken din virker ikke. Da ligger bilde der Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Hvor seriøs og avansert videoredigering er det snakk om? For det blir jo merkbar forskjell med i7 fremfor i5 når du driver med video- og bilderedigering Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Dyrt å handle på Komplett, prisen på minnebrikkene har økt med 240,- til 1439,- siden søndag Samme brikker koster 949,- hos NetOnNet http://www.prisjakt.no/product.php?p=3281463 Lenke til kommentar
DanSteff3n Skrevet 10. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2017 Hvor seriøs og avansert videoredigering er det snakk om? For det blir jo merkbar forskjell med i7 fremfor i5 når du driver med video- og bilderedigering Det er jo snakk om Sony Vegas. Ikke noe voldsomme greier. Jeg har i7 fra før av. Så burde kanskje ikke "nedgradere" for å si det slik. Dyrt å handle på Komplett, prisen på minnebrikkene har økt med 240,- til 1439,- siden søndag Samme brikker koster 949,- hos NetOnNet http://www.prisjakt.no/product.php?p=3281463 Ja, den var litt dyrere der. Men stort sett det andre som ligger i handlevognen er billigst på komplett på Prisjakt. Hva er hovedforskjellen på 1060 6gb Dual OC og 1070 6gb dual OC.? Ikke sikkert det spiller så mye rolle for min del Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Jeg har i7 fra før av. Så burde kanskje ikke "nedgradere" for å si det slik. Hvilken modell? Lenke til kommentar
DanSteff3n Skrevet 11. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2017 Intel® Core™ i7 4700HQ-prosessor Så en i5 nå, er nok helt sikkert et bedre valg uansett. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Ja, ikke at det har vært så imponerende mye forbredring på prosessorfronten de siste ~5 årene, men det er, har alltid vært, og vil nok alltid være en betydelig ytelsesforskjell mellom laptop- og desktopmodeller. Forøvrig er den vesentlige forskjellen mellom i5 og i7 (desktop-modeller) - som ikke er direkte kvantifiserbar kun ut ifra å titte på spesifikasjonene - at i7 støtter Hyperthreading. Dette er teknologi som effektiviserer parallellisering av oppgaver per prosessorkjerne, men forutsetter at den enkelte applikasjonen støtter det. Det er det meg bekjent svært få spill som gjør, men visse andre oppgaver som videoredigering og spill-streaming kan dra nytte av det, som var mitt incentiv for å velge i7 i mitt forslag i første side av denne tråden. Det er imidlertid ikke strengt nødvendig, ettersom enhver prosessor kan rendre video. Forskjellen vil være tiden det tar, og det vil neppe være et hav av forskjell heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå