Gå til innhold

Lønn og villkår, dagligvarehandelen, og diverse om butikk

Anbefalte innlegg

Vurderer et comback i matbutikk etter snart drøyt 10 års fravær. 

I  nåværende jobb (ikke butikk) følger jeg tariff til HK/Virke, og har ca 190,- pr time. (er i midten av 30-åra)

Noen som har "inside" info om hva lønn ligger på i butikk for tiden? Vil vel tro at det ligger likt mellom kjeder og bransjer om man følger gjeldene tariff. 

Noen konkrete eksempler fra ymse kjeder/bransjer?

Mener også å huske fra min tid i Kiwi. Butikken stengte 21, vi fikk betalt til 21.15, selv om det fort kunne bli 21-30/45, før alle kunder var ute, oppgjør ferdig og siste rydding. Er det vanlig praksis fortsatt (dette er ca 15 år siden jeg var der)

Noen som kan fortelle litt om hvordan det er å jobbe på f.eks Clas Ohlson... er det mye fokus på mersalg/salgspress fra ledelsen... 

Hva med Jernia.. føler at det vil være litt mer tjas om mersalg der, ala sportsbutikk/elektrohandel. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ca 8 års erfaring fra matbutikk/bensinstasjon, nåværende jobb er innen distribusjon siste drøye 7 år. 

Jeg trivdes  for seg godt i matbutikk, ikke så mye fokus på mersalg der. Være hyggelig og høflig, ryddig og arbeidsom. 

Bensinstasjon var det mersalg. "Press" og om boller og bilvask osv. Jeg er hyggelig, høflig, ryddig, liker å hjelpe kunder. Holde orden i butikk, men jeg er ikke en selger. Jeg vil ikke pushe ting på folk. Bare være der for dem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...