Gå til innhold

Gaming-PC vurderes oppgradert: Elkjøp eller Komplett?

Anbefalte innlegg

Er det fornuftig/nødvendig/verdt å oppgradere disse:

PC #1: https://www.komplett.no/product/848869
PC #2: http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/LE57331611/lenovo-k450e-stasjonar-pc

PC #1 har vel plass til det meste i kabinettet, men hva er mulig med PC #2?

Egentlig ikke et spørsmål om pris, men ikke nødvendig å oppgradere bare for å oppgradere.

Usikker på om overklokking er aktuelt.
Intel prosessor.
Nvidia grafikkort.
Trenger ikke skjerm, mus, tastaur, Wi-Fi.

Skal brukes til CS:GO, Overwatch, GTA V, Battlefield 1, Black Ops.

Endret av byredyre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenovo-K450e-57328802-i7-4790-processor3

Er vel mest skjermkort kanskje og ram eventuelt SSD disk?

Fornuftig er det vel ikke da kun GTX 1080 er mest lønnsomt å oppgradere til eller minst 1070.

Men dog kun til 1600p skjerm, har du full HD får du neppe noe glede av den oppgradering. Men tror du må ha mere krevende skjermkort spill en de du nevner for å få særlig merkbar bedre ytelse, selv om skjermkortene er vel liten flaskehals i gpu krevende spill.

Cpu\hovedkort bør ventes med til etter januar med tanke på amd ryzen og kabylake.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med grafikken på BF1, så da trenger jeg kanskje ikke å oppgradere skjermkort, men det lagger. Er det pga. mangel på RAM?

Jeg ser på hva som er anbefalt for BF1. Hva tjener jeg på å oppgradere i5-4690 til i7-4790? Eller er det en annen prosessor som både i5-4460 og i5-4690 kan erstattes med?

Hvilke andre komponenter er det hensiktsmessig å oppgradere?

Lenke til kommentar

Er det BF1 som er det mest krevende spillet? Vil det merkes om jeg oppgraderer til GTX 1060, eller vil det svare seg med 1070?

Hva mener du med dedikert SSD? Betyr det at jeg installerer de programmene jeg vil skal kjøre best på SSD-en (f.eks. spill, Photoshop og Windows), og alt annet på den vanlige?

Lenke til kommentar

Du vil nok merke forskjell hvis du oppgrader til GTX 1060 som yter ca samme som  mellom GTX 980\ 980 TI.

Men det er ikke verdt prisen da ytelseforbedringene ikke er så stort sammenlignet hva du har i dag.

Snakk om egen SSD disk du bruker istedenfor harddisk da harddisken er treg på små filer.

Derfor kan en sata veriant i dag føles mellom 4-5 ganger raskere en harddisk.

GTA V er vel det mest krevende spillet, en del som har 8 kjerner sies det som blir hard belastet i 4k.

Særlig hvis du spiller 4k.

BF1 krever ikke så mye etter min erfaring.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...