ApeSirkulasjon Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Hei, Har endelig fått satt en dag til installasjon av fiber i huset, og tenker kanskje å gjøre noen endringer mtp hjemmenettverk. Som jeg kan se får jeg en sentral for nett og TV. Kan noen si meg hvordan de vil gjøre det med TV siden jeg i dag går på parabol og sentralen vil nok bli koblet opp i andre siden av huset. Har ikke rør til TV i veggen. En annen ting som er mer relevant i dette underforumet: sentralen kan jeg fort se for meg blir i hovedetasjen, men vil gjerne ha en nas og en router i underetasjen. Kan jeg sette opp en switch med en router i hovedetasjen og ekstender(med Ethernet) som går ned i routeren nede og koble opp nas til denne? Er ikke sikker på om jeg vil legge kabel ned pga arbeid med x-antall dører og trapp. Leverandør er Canal Digital. Lenke til kommentar
ApeSirkulasjon Skrevet 28. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2016 Kan også legge til at jeg må få koblet opp alarmsentralen og gjerne slik at jeg ikke trenger å flytte denne. Denne er i stua i hovedetasjen. Sentralen blir nok koblet opp i naborommet, gangen. Tenker da at jeg kobler denne opp til routeren i hovedetasjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå