TheMoonMan Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 (endret) Hei!Jeg venter på en ny skjerm som i all hovedsak skal benyttes til bilderedigering og noen eldre spill (ikke noe hardcore gaming lengre). Dette er skjermen: https://www.komplett.no/product/835220/datautstyr/skjermer/skjermer/dell-27-led-ultrasharp-u2715hJeg kjører også TV'en (1080p) i stua tilkoblet maskinen (for film, Netflix etc.).Spørsmålet mitt er egentlig om jeg skal koble Dell-skjermen i hovedkortet og TV'en i skjermkortet, eller omvendt? Og eventuelt med hva. Tror jeg bruker mini-HDMI til TV i dag fra skjermkortet. Skjermkortet: https://www.komplett.no/product/622728Hovedkortet: https://www.komplett.no/product/633060# Setter veldig pris på svar Endret 28. desember 2016 av TheMoonMan Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Når man installerer skjermkort så er blir innebygd video på hovedkortet koblet fra. Så alt må kobles i skjermkortet. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 28. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2016 Ok. Men der har jeg bare en mini-HDMI. Vil jeg kunne få fullt utbytte av skjermen ved å ikke benytte HDMI? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 DVI til HDMI adapter Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 28. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2016 DVI til HDMI adapter Det var egentlig slik jeg tenkte på også. Jeg får ønsket oppløsning og bildekvalitet med en slik løsning? Så fortsetter jeg bare å kjøre HDMI direkte ut til hjemmekinoforsterkeren (TV'en) slik som før. Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Lyden vil jo ikke bli sendt via DVI? Da må du i såfall ha en egen lydkabel (optisk eller lignende). Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 28. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2016 (endret) Jeg trenger ikke lyd til PC skjermen, bare bilde. Derimot går lyd og bilde til forsterkeren via mini-HDMI. Tror jeg har funnet en ide nå. Endret 28. desember 2016 av TheMoonMan Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Ja 1080 er ingen problem uansett hvilken plugg du bruker. Skal du kjøre 4k 60Hz som moderne tver bruker blir det straks mere avansert. Da må du bruke displayport, eller HDMI 2.0 og en HDMI 2.0 kabel. Men 1080 er null stress. Hdmi, DVI, mini HDMI leverer samme digitale signalet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Dette er et adapter. Det er samme signalet - ingen forskjell i kvalitet. Det er til en PC skjerm, da trenger man ikke lyd. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 28. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2016 Jeg kjører kun 1080 til TV'en (den støtter ikke mer), men vil ha full oppløsning til pc skjermen.Da tror jeg det går i orden om jeg opprettholder HDMI-kabelen til forsterkeren/TV og kjører en DVI-I til HDMI til PC skjermen. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Når man installerer skjermkort så er blir innebygd video på hovedkortet koblet fra. Så alt må kobles i skjermkortet. For noe tull. Er fullt mulig å bruke begge samtidig. Høyst sannsynlig at man må endre en bios innstilling for å holde det integrerte aktivt derimot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå