Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Resepter: Søke apotek som har ditt førstevalg?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Har resepter på noen blodtrykk-tabletter.

For disse er det oppført et alternativ(et annet merke) som flere apoteker tilbyr billigere. 

Hvis du likevel vil ha de orginale(som jeg foretrekker) må du betale mer eller et mellomlegg om du har frikort.

Men enkelte apoteker har motsatt, altså den orginale som billigst, eller uten ekstrapris hvertfall.

Går det på noen måte an å søke fram hvilket apotek som har det, slik at du slipper farte rundt fra apotek til apotek og spørre?

Vet ikke om det er samme apoteker som har samme valg alltid heller.
(Har elektronisk resept)

Anonymous poster hash: adf60...26c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk Skandinav for nyttig link!

Hva er det som er så bra med de originale? Hvis du har en god grunn, kan du få reservert deg mot bytte.

Hvis du er frisk, vil ofte trim hjelpe på blodtrykket. Men det er klart at hvis du er syk så er det ikke alltid mulig.

Det heter at de skal være identiske, men flere som bruker den alternative typen mener den har andre bivirkninger.

Trenger ikke reservere noe, du kan velge selv hvilke du vil ha. Poenget er bare at det er noen hundre kroner forskjell i pris.

Lenke til kommentar

Sekundært hadde det vært kjekt med lagerstatus på nettsidene til apotekene. Jeg har sett samboeren besøke fem apotek (i Oslo sentrum) for å få ut et kvartals forbruk av insulin - som er en av de tingene man skulle tro de prøvde å ha nok av.

Lenke til kommentar

Trenger ikke reservere noe, du kan velge selv hvilke du vil ha. Poenget er bare at det er noen hundre kroner forskjell i pris.

Hvis du er reservert mot bytte pga gyldig grunn, betaler staten forskjellen i pris (jeg regner med dette er blåresept).

Hvis du virkelig har en annen effekt av disse andre tablettene, må dette meldes inn så det kan bli undersøkt.

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du er reservert mot bytte pga gyldig grunn, betaler staten forskjellen i pris (jeg regner med dette er blåresept).

Hvis du virkelig har en annen effekt av disse andre tablettene, må dette meldes inn så det kan bli undersøkt.

Okeeey, sånn ja. Det var jeg ikke klar over. Har misforstått litt. Er ikke sikker om jeg kjenner noen forskjell, bare hørt andre sier det. Takk for oppklaringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...