misanthrope Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Nå viser det seg at UDI startet saken mot Mahad før Listhaug ble statsråd. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Så innslaget med denne Mahad i Dagsnytt 18. Det som forundret meg mest, er at en som har bodd her i 17 år etter å ha kommet som 14 åring, ikke hadde lært seg bedre Norsk uttale. Ellers så syns jeg kanskje det meste taler for at han bør få beholde NS nå. Var 14 år(bare barnet egentlig)og så etablert osv. Ser den med at prinsippet er viktig, og en markering er..vel .greit. Men etter så lang tid. Er det noen tvilsomme med mulige skumle hensikter, men han hører vel ikke til den kategoriensåvidt jeg vet. Lenke til kommentar
0x000 Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Men vi har jo ikke jobber til dem? Tja, da får de jobbe for seg selv, eller hur? Mer tak i de fleste flyktningene enn nordmenn som bare venter at andre skal "gi dem en jobb". Så du tror at bare vilje er nok til å bli ansatt i disse tider hvor arbeidsledigheten stiger og flere og flere bedrifter må la sine ansatte gå? Greit nok at vi må ta inn noen flyktninger av og til, men jeg forstår ikke hvorfor folk fremstiller disse menneskene som verdifulle når vi selvfølgelig bare gjør dette for å kunne si at vi har gjort vår del. Har vi et så stort behov for ukvalifisert arbeidskraft at å gi varig opphold til flyktninger lønner seg? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Men vi har jo ikke jobber til dem?Tja, da får de jobbe for seg selv, eller hur? Mer tak i de fleste flyktningene enn nordmenn som bare venter at andre skal "gi dem en jobb". Så du tror at bare vilje er nok til å bli ansatt i disse tider hvor arbeidsledigheten stiger og flere og flere bedrifter må la sine ansatte gå? Du misset hele poenget, om de ikke blir ansatt, så er det såpass tak i flyktningene at de starter sine egne bedrifter med to tomme hender. (Forutsatt at de ikke blir fengslet for dette). Greit nok at vi må ta inn noen flyktninger av og til, men jeg forstår ikke hvorfor folk fremstiller disse menneskene som verdifulle når vi selvfølgelig bare gjør dette for å kunne si at vi har gjort vår del. Har vi et så stort behov for ukvalifisert arbeidskraft at å gi varig opphold til flyktninger lønner seg?Om vi skal gå på hva som "lønner seg" så lurer jeg på om du mener vi har "behov" for noen av de nordmennene som går på NAV, eller de som sitter der bak skranken? Lenke til kommentar
0x000 Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Du misset hele poenget, om de ikke blir ansatt, så er det såpass tak i flyktningene at de starter sine egne bedrifter med to tomme hender. (Forutsatt at de ikke blir fengslet for dette). Naturligvis tok jeg ikke poenget ditt når det er vanskelig å se hvorfor poenget ditt bærer noe gyldighet. Hvor har du det fra at flyktninger starter bedrifter i stedet for å bli sosialklienter? Jeg kunne ikke finne noen konkrete data når det kommer til hvor produktive flyktninger er, og derfor synes jeg det var rimelig å stemple dem som unødvendige utfra situasjonen i arbeidsmarkedet. Det eneste jeg fant var noen artikler og data relatert til innvandrere og oppstart av nye bedrifter, men innvandrer er ikke synonymt med flyktning. Om vi skal gå på hva som "lønner seg" så lurer jeg på om du mener vi har "behov" for noen av de nordmennene som går på NAV, eller de som sitter der bak skranken? Jeg mener ikke at vi har behov for dem heller, og ville gjerne gjort noe med det også. Jeg ønsker vekk kostbare flyktninger nesten like mye som jeg ønsker vekk det tapsprosjektet som er dagens NAV-system, men det får være en helt annen diskusjon. Vi har selvfølgelig ikke behov for verken flyktninger eller NAV'ere som er ute etter å utnytte systemet, men nå er det førstnevnte som er relevant i denne diskusjonen. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Om vi skal gå på hva som "lønner seg" så lurer jeg på om du mener vi har "behov" for noen av de nordmennene som går på NAV, eller de som sitter der bak skranken? Jeg mener ikke at vi har behov for dem heller, og ville gjerne gjort noe med det også. Jeg ønsker vekk kostbare flyktninger nesten like mye som jeg ønsker vekk det tapsprosjektet som er dagens NAV-system, men det får være en helt annen diskusjon. Vi har selvfølgelig ikke behov for verken flyktninger eller NAV'ere som er ute etter å utnytte systemet, men nå er det førstnevnte som er relevant i denne diskusjonen. Det er masse vi ikke har behov for her, slik som godt vante nordmenn uten bakkekontakt som sparker nedover... men selv hvor motbydelige man syntes disse er, så blir vi nok ikke kvitt alle sånn uten videre og må nok bare bære over med deg her. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 https://m.nettavisen.no/nyheter/mahad-mahamud-sendes-tilbake-til-norge/3423443822.html Hva skjer nå? Han er jo utvist fra Norge? Ellers synes jeg denne viser hvor riktig det var å kaste ham ut: https://m.nettavisen.no/meninger/carlbore/fake-news-i-mahad-saken/3423443693.html (Hele styret og måten media har opptrådt på minner litt om Amelie-saken, bortsatt fra at hun på merkelig vis klarte å bli værende...) Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 (endret) Han må vell søke asyl et annet sted eller bli sent til første land han ankom etter han flyktet hjemlandet sitt. Usikker på forskjellen på å miste statborgerskap vs. avslag på asyl når det kommer til retur. Endret 18. april 2018 av depaderp Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Det å kaste ut denne bioingeniøren er ikke bare en personlig tragedie for mannen det er snakk om, det er jo også ett tap for Norge. Både økonomisk og faglig. Jeg mener hvem ved sine fulle fem (og da ikke rasist) ser logikken i noe av dette? Er dette hva en feilende simulering av rettferdighet ser ut som eller noe? Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Det å kaste ut denne bioingeniøren er ikke bare en personlig tragedie for mannen det er snakk om, det er jo også ett tap for Norge. Både økonomisk og faglig. Jeg mener hvem ved sine fulle fem (og da ikke rasist) ser logikken i noe av dette? Er dette hva en feilende simulering av rettferdighet ser ut som eller noe Mener du han skal behandles annerledes enn andre som misbruker asylordningen, fordi han er resurssterk og gjort mye ut av muligheten han har lurt seg til? Han har riktignok oppført seg og bidratt slik vi ønsker invadere ideelt skal, Men hvilket signal sender vi om han får beholde et statsborgerskap han har lurt seg til? 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Så lenge folk ikke er kriminelle, men ønsker å bidra til samfunnet mer jeg Norge burde ta imot ALLE flyktninger! Om de kommer fra Syria, land i Afrika eller hvor de kommer fra er totalt irrelevant for min del! Jo større befolkning, jo større arbeidsstyrke. Og dette landet har absolutt mulighet til å bygge flere boliger, barnehager, skoler og arbeidsplasser samt kollektivtrafikk. Å si at Norge ikke har plass til alle er KOMPLETT IDIOTISK!!! Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Det å kaste ut denne bioingeniøren er ikke bare en personlig tragedie for mannen det er snakk om, det er jo også ett tap for Norge. Både økonomisk og faglig. Jeg mener hvem ved sine fulle fem (og da ikke rasist) ser logikken i noe av dette? Er dette hva en feilende simulering av rettferdighet ser ut som eller noe Mener du han skal behandles annerledes enn andre som misbruker asylordningen, fordi han er resurssterk og gjort mye ut av muligheten han har lurt seg til? Han har riktignok oppført seg og bidratt slik vi ønsker invadere ideelt skal, Men hvilket signal sender vi om han får beholde et statsborgerskap han har lurt seg til? Så det 15 år gamle papiret som snakker om "idyllen" Djibouti(?) kontra Somalia er altså nok for deg? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Men hvilket signal sender vi om han får beholde et statsborgerskap han har lurt seg til? Hele statborgerskapet er noe nasjonalistisk lureri. Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Det kan jeg være enig i, men når vi har et regelverk Det å kaste ut denne bioingeniøren er ikke bare en personlig tragedie for mannen det er snakk om, det er jo også ett tap for Norge. Både økonomisk og faglig. Jeg mener hvem ved sine fulle fem (og da ikke rasist) ser logikken i noe av dette? Er dette hva en feilende simulering av rettferdighet ser ut som eller noe Mener du han skal behandles annerledes enn andre som misbruker asylordningen, fordi han er resurssterk og gjort mye ut av muligheten han har lurt seg til? Han har riktignok oppført seg og bidratt slik vi ønsker invadere ideelt skal, Men hvilket signal sender vi om han får beholde et statsborgerskap han har lurt seg til? Så det 15 år gamle papiret som snakker om "idyllen" Djibouti(?) kontra Somalia er altså nok for deg? Jeg forholder meg til hva retten kommer frem til, om si skal sitte på et forum og avgi dommer hadde vi ikke kommet langt med noenting. Ofte er det et bevis som velter en sak ifra ene enden til den andre. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Moderatormelding Legitimiteten til staten kan tas i andre tråder. Tre innlegg fjernet. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Det kan jeg være enig i, men når vi har et regelverk Det å kaste ut denne bioingeniøren er ikke bare en personlig tragedie for mannen det er snakk om, det er jo også ett tap for Norge. Både økonomisk og faglig. Jeg mener hvem ved sine fulle fem (og da ikke rasist) ser logikken i noe av dette? Er dette hva en feilende simulering av rettferdighet ser ut som eller noe Mener du han skal behandles annerledes enn andre som misbruker asylordningen, fordi han er resurssterk og gjort mye ut av muligheten han har lurt seg til? Han har riktignok oppført seg og bidratt slik vi ønsker invadere ideelt skal, Men hvilket signal sender vi om han får beholde et statsborgerskap han har lurt seg til? Så det 15 år gamle papiret som snakker om "idyllen" Djibouti(?) kontra Somalia er altså nok for deg? Jeg forholder meg til hva retten kommer frem til, om si skal sitte på et forum og avgi dommer hadde vi ikke kommet langt med noenting. Ofte er det et bevis som velter en sak ifra ene enden til den andre. Man kan ikke si seg fornøyd og falle til ro med en prosess som ender i at alle parter taper, og det er prosessen bak dette jeg undres over. For å kunne ta ifra noen statsborgerskapet og kaste dem ut av landet så bør det foreligge noe langt mer alvorlig enn hva denne mannen er domfelt for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå