frohmage Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Okay. Hvilke land burde asylsøkere/flyktninger få lov til å reise til da, synes du? Du mener vel økonomiske migranter, som de vel alle er omtrent. Nei, jeg mente det jeg skrev. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Okay. Hvilke land burde asylsøkere/flyktninger få lov til å reise til da, synes du? Du mener vel økonomiske migranter, som de vel alle er omtrent. Nei, jeg mente det jeg skrev. Vel, de er jo økonomiske migranter. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Om du tror Tyskland tok inn 800 000 mennesker bare for å være snille, så tar du feil.. Dette er nøye kalkulert og Tyskland var en av landene som var spådd å bli en av Europas mest alvorlige økonomiske bremseklosser, nettopp på grunn av for lav befolkningsvekst. Dette er selvfølgelig ikke ting du hører om når innvandring diskuteres med Trump og resten av Alt-Right lavpannene, men det betyr ikke at det ikke er reellt for å si det pent Da er det vel mer lønnsomt, for ikke å si skånsomt mot samfunnet, å gi den eksisterende befolkningen incentiver for familieforøkning. Pengene man ellers ville ha kastet bort på rådyre migranter kunne man brukt en liten andel av for å gi familier som forøker seg gode økonomiske kår og fordeler så det frister å forøke seg. Heller føde nye mennesker enn å ta vare på de alt for mange som allerede sliter her på kloden høres da underlig ut. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Du mener vel økonomiske migranter, som de vel alle er omtrent. Nei, jeg mente det jeg skrev. Vel, de er jo økonomiske migranter. Det er nesten så man skulle tro at du ikke forstod alvoret eller hva det innebærer å være en flyktning. Jeg vet neimen ikke om det blandes økonomiske opportunister, flyktninger og reelle asylsøkere helt bevisst, gjør man det er man isåfall ett rasshøl. Opp med nisselua og spa seg litt opp av seg sjøl kan da være en god start. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 (endret) Om du tror Tyskland tok inn 800 000 mennesker bare for å være snille, så tar du feil.. Dette er nøye kalkulert og Tyskland var en av landene som var spådd å bli en av Europas mest alvorlige økonomiske bremseklosser, nettopp på grunn av for lav befolkningsvekst. Dette er selvfølgelig ikke ting du hører om når innvandring diskuteres med Trump og resten av Alt-Right lavpannene, men det betyr ikke at det ikke er reellt for å si det pent Da er det vel mer lønnsomt, for ikke å si skånsomt mot samfunnet, å gi den eksisterende befolkningen incentiver for familieforøkning. Pengene man ellers ville ha kastet bort på rådyre migranter kunne man brukt en liten andel av for å gi familier som forøker seg gode økonomiske kår og fordeler så det frister å forøke seg. Heller føde nye mennesker enn å ta vare på de alt for mange som allerede sliter her på kloden høres da underlig ut. Nei, slett ikke. Vi hjelper ikke de som sliter ved å hente noen "få" av dem hit (de er få sammenlignet med hvor mange som sliter, men mange i forhold til hvor få vi er i Norge). Denne videoen illustrerer poenget: https://www.youtube.com/watch?v=Uj69XxunTo8 Løsningen på at mennesker sliter i andre deler av verden er ikke at vi utsletter oss selv. Tvert imot. En hjelpeløs hjelper er ingen hjelper. Vel, de er jo økonomiske migranter.Det er nesten så man skulle tro at du ikke forstod alvoret eller hva det innebærer å være en flyktning. Jeg vet neimen ikke om det blandes økonomiske opportunister, flyktninger og reelle asylsøkere helt bevisst, gjør man det er man isåfall ett rasshøl. Opp med nisselua og spa seg litt opp av seg sjøl kan da være en god start. De er flyktninger når de flykter fra krigshandlingene der de bor, og kommer til f.eks. flyktningleire i nærområdene. For eksempel syrere i Tyrkia. Men når de er trygge er og drar videre for å få høyere levestandard er de ikke lenger flyktninger fra krig. Da er de migranter fra fattigdom. For all del, jeg skjønner godt at de ønsker høyere levestandard. Jeg skjønner godt at de ønsker seg til Europa. Men det betyr ikke at det er riktig at de "få" (av alle flyktningene i nærområdene) ressurssterke migrantene som er sterke nok til å komme seg hit faktisk skal få lov til det. Vi må hjelpe de som faktisk trenger det, og vi må ta vare på oss selv. Begge deler oppnår vi ved å avvise enhver migrant som prøver å komme seg hit, og sette inn alle hjelperessurser i nærområdene. Når man snakker om rasshøl, så er det få større rasshøl enn de som mener at vi skal bruke massive summer på de som er sterke nok til å komme seg hit, og mindre på de svake som blir igjen i nærområdene. Da er det bare egomasturbasjon og iver etter å vise hvor snill og god man er. Resultater er irrelevant. Slik egomasturbasjon på bekostning av de svake er rasshøloppførsel. Endret 7. januar 2017 av hekomo 6 Lenke til kommentar
sicios Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Burde det ikke være en større prioritet å hjelpe norske statsborgere? Ingen i Norge hadde trengt å være hjemløse, men i stedet prioriterer vi innvandring? Og kaster penger ut av landet her og der? Helt høl i hodet spør du meg. Forfedrene som sørget for vår suverenitet hadde nok vært skuffet. 2 Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Husk at de som har bestemt at vi skal ta imot masse flyktninger lever i blendahvite nabolag. 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 De er flyktninger når de flykter fra krigshandlingene der de bor, og kommer til f.eks. flyktningleire i nærområdene. For eksempel syrere i Tyrkia. Men når de er trygge er og drar videre for å få høyere levestandard er de ikke lenger flyktninger fra krig. Da er de migranter fra fattigdom. Mao man er kun flyktinger så lenge noen skyter på deg mens du løper bort. Om du fortsetter å løpe etter at de har slutter å skyte er du "migrant fra fattigdom" og vi har intet ønske om å hjelpe de fattige. Sosialnasjonalistene fornekter ikke seg selv. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 De er flyktninger når de flykter fra krigshandlingene der de bor, og kommer til f.eks. flyktningleire i nærområdene. For eksempel syrere i Tyrkia. Men når de er trygge er og drar videre for å få høyere levestandard er de ikke lenger flyktninger fra krig. Da er de migranter fra fattigdom. Mao man er kun flyktinger så lenge noen skyter på deg mens du løper bort. Om du fortsetter å løpe etter at de har slutter å skyte er du "migrant fra fattigdom" og vi har intet ønske om å hjelpe de fattige. Sosialnasjonalistene fornekter ikke seg selv. Hva er poenget med å lyve om hva jeg skriver? Når det gjelder ønske om å hjelpe de fattige så har du klippet ut delen av innlegget er jeg forklarer hvordan vi faktisk bør hjelpe,. SF lyver og driver med sitatfusk som vanlig. SF er den første til å lime inn digre bilder med påståtte "fallacies", samtidig som han selv benytter blant annet stråmenn aktivt for å sabotere debatten og angripe andre medlemmer. 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 You guys where saying? Professor: «Det er rett og slett ikke tilfelle at innvandrere tar jobbene fra dem som allerede bor i landet.» Har dere ikke snart lyst til å melde dere inn i virkeligheten, i det minste begynne å høre på folk som har greie på dette istedenfor å lytte til egen livlige fantasi? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 You guys where saying? Professor: «Det er rett og slett ikke tilfelle at innvandrere tar jobbene fra dem som allerede bor i landet.» Har dere ikke snart lyst til å melde dere inn i virkeligheten, i det minste begynne å høre på folk som har greie på dette istedenfor å lytte til egen livlige fantasi? Hvorfor er sitatene dine tomme? Hva er det du svarer på det de skrev egentlig? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 You guys where saying? Professor: «Det er rett og slett ikke tilfelle at innvandrere tar jobbene fra dem som allerede bor i landet.» Har dere ikke snart lyst til å melde dere inn i virkeligheten, i det minste begynne å høre på folk som har greie på dette istedenfor å lytte til egen livlige fantasi? Hvorfor er sitatene dine tomme? Hva er det du svarer på det de skrev egentlig? Ville bare at de tommeste skallene her skulle få fylle seg først, man kan jo liksom ikke gå rundt i egen fantasi å hate resten av livet på falskt grunnlag og derfor gav jeg dem en storsinnet heads up når jeg kom over noe de kunne lære av og kanskje vokse litt på. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Sto det noe i innleggene deres om jobber da? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) Dette med jobber er stort sett ett argument som blir brukt i UK og USA, i Norge har vi ikke det problemet da de utlendingene som "tar jobbene våre" ikke flytter til eller blir værende i Norge. Men foruten å misforstå de han prøvde og kommunisere med tror jeg Thoto79 også ikke leste mye mer en overskriften i artikkelen han linket Endret 11. januar 2017 av Civilix 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Problemet i Norge er vel heller at de blir gående på trygd. Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 (endret) Jeg er ekstremt uenig i den innvandring(flyktning)politikken Europa driver med idag. Et argument som blir gjort er for å hjelpe andre i nød. Jeg tror dette er et genuint argument gjort av mange, jeg er selvfølgelig uenig i dette, av omtrent 100 forskjellige grunner som trumfer dette, deriblant økonomiske grunner. Men når jeg ser her, bl.a at ikkevestlig innvandring er bra for økonomien i en velferdstat(merk; argumentet mitt gjelder kun i velferdstater) blir jeg litt satt ut. Altså først må vi medregne de skyhøye summene det koster å huse nyankomne samt alle prossesser og årsverk knyttet til dette og integrering, skole helse osv. Mennesker fra midtøsten og Afrika topper krim.statistikken(og det er kun 1.gen. innvandrere som blir oppført der, og man vet at også 2. og 3. gen innvandrere også begår kriminalitet, så de må også i realiteten plusses på.) Så da blir det økonomiske utgifter knyttet til dette, selvsagt. Videre er det et faktum at ikkevestlige innvandrere, og igjen, hovedsakelig fra midtøsten, også topper arbeidsledighetstatistikken. Tall viser bl.a at somaliske og eritreiske menn(naturlig å tenke dette gjelder Afrika generelt) har ca. 64 % arbeidsledighet. Kvinner 80%. Dette gir en liten pekepinn på økonomiske utfordringene velferdstaten står ovenfor. Disse tallene gjelder naturligvis kun for 1. generasjonen, 2. og 3. generasjon som er arbeidsledige må også medregnes. http://www.dagbladet.no/nyheter/innvandring-har-kostet-70-milliarder-kroner-pa-syv-ar/62952960 http://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2015/10/Hegnar-Hva-koster-innvandringen Mitt spørsmål blir da på hvilken måte dette gagner økonomien i Norge? Endret 12. januar 2017 av Nektard Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Sto det noe i innleggene deres om jobber da? Les bakover i tråden så finner du fort ut av det du også. Dette at Norge ikke har råd (!?!) og at velferdstaten drukner i grådige utlendinger er typisk hovedargumentet for låvenissene her og det hadde jo vært veldig greit for alle parter å få lagt akkurat den død, syntes du ikke? Problemet er jo som vi ser her at fakta ikke biter på så lenge det ikke er deres subjektive mening som pleies, det holder liksom ikke engang med en professoravhandling når idiotiet først har fått satt seg. De eneste ærlige og redelige i slike tråder som dette er de virkelige rasehaterene som geita_ og den bøtteballetten der, de fornekter seg ikke ett øyeblikk men er ihvertfall ærlige om at de er rasshøl. Det ihvertfall noe.. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Sto det noe i innleggene deres om jobber da? Les bakover i tråden så finner du fort ut av det du også. Dette at Norge ikke har råd (!?!) og at velferdstaten drukner i grådige utlendinger er typisk hovedargumentet for låvenissene her og det hadde jo vært veldig greit for alle parter å få lagt akkurat den død, syntes du ikke? Men alle migrantene er jo en utgiftspost for staten. Velferdsstaten tåler ikke alle som kommer hit og blir gående og koste staten mange millioner hver. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 (endret) Problemet i Norge er vel heller at de blir gående på trygd. Jupp, utlendingene som aldri har vært utsatt for velferdstat-bakteriene får trygdesykdommen ganske raskt, spesielt når de blir truet med fengsel om de skulle finne på å jobbe. Endret 14. januar 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Men alle migrantene er jo en utgiftspost for staten. Velferdsstaten tåler ikke alle som kommer hit og blir gående og koste staten mange millioner hver. Fordi den geniale staten har forbudt dem i å jobbe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå