Gå til innhold

Returnere flyktninger?

ili

Anbefalte innlegg

Tror du seriøst at Angela Merkel og regjeringen hennes tok inn 800.000 flyktninger for at de skal stemme på dem i valg?  :confused:

Tror du migrantene stemmer for partier som vil redusere velferden og/eller stenge grensene ?

Endret av geita_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei? 

Da forstår du insentivet enkelte politikere har når det kommer til å være åpen for å ta inn migranter.

Dette må være det mest søkte jeg har hørt ifra konspiratør kanten på... ja hittil idag. Da blir det vel sånn i alle land som har sosialdemokrater i regjering, noe som gjelder bortimot så godt som hele vesten. Alle sammen vil bare ha inn flest mulig innvandrere i håp om at disse en dag skal få stemmerett og returnere tjenesten via en stemmeseddel, dette helt uavhengig av hva landet trenger eller hva folket ønsker selvfølgelig..

Jeg skjønner at dette hadde passet perfekt inn i ditt fiktive verdensbilde, men må nok skuffe deg der igjen gitt ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette må være det mest søkte jeg har hørt ifra konspiratør kanten på... ja hittil idag. Da blir det vel sånn i alle land som har sosialdemokrater i regjering, noe som gjelder bortimot så godt som hele vesten. Alle sammen vil bare ha inn flest mulig innvandrere i håp om at disse en dag skal få stemmerett og returnere tjenesten via en stemmeseddel, dette helt uavhengig av hva landet trenger eller hva folket ønsker selvfølgelig..

Jeg skjønner at dette hadde passet perfekt inn i ditt fiktive verdensbilde, men må nok skuffe deg der igjen gitt ;)

Så migranter har ikke en tendens til å stemme for partier som vil ha åpne grenser og mer velferd ?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Men kanskje ville det forklare hvorfor så mange personer blir irriterte når folk stemmer på grunn av ideologi og mot sin egeninteresse.

Det virker som om mange har en forventning om at alle vil stemme ut i fra egeninteresse, det er ikke sjeldent man hører ting som "hvorfor stemmer fattige på høyre?".

Også er det jo tallene da som viser at det er tilfellet at noen partier får større del av innvandrerstemmene: https://www.nrk.no/rogaland/6-av-10-innvandrere-fra-asia-og-afrika-stemmer-ap-1.13178152

Jeg ser ingen grunn til at det skal være mindre forskjell mellom innvandrere enn nordmenn generelt når det kommer til politisk ideologi, så kanskje det er noe til dette med å stemme ut fra egeninteresse... 

Lenke til kommentar

Men kanskje ville det forklare hvorfor så mange personer blir irriterte når folk stemmer på grunn av ideologi og mot sin egeninteresse.

Det virker som om mange har en forventning om at alle vil stemme ut i fra egeninteresse, det er ikke sjeldent man hører ting som "hvorfor stemmer fattige på høyre?".

Også er det jo tallene da som viser at det er tilfellet at noen partier får større del av innvandrerstemmene: https://www.nrk.no/rogaland/6-av-10-innvandrere-fra-asia-og-afrika-stemmer-ap-1.13178152

Jeg ser ingen grunn til at det skal være mindre forskjell mellom innvandrere enn nordmenn generelt når det kommer til politisk ideologi, så kanskje det er noe til dette med å stemme ut fra egeninteresse... 

Ja det er nok riktig, selv har jeg aldri stemt utifra egeninteresse (dvs det vil jo nødvendigvis være i min interesse det jeg stemmer for, men da ikke for å oppnå noen personlig fortjeneste).

Så at innvandrere ikke stemmer på ett mørkeblått parti som vil kaste dem ut er vel lett å forstå, men at disse partiene som da får disse stemmene (først og fremst AP), styrer politikken sin etter dette, blir søkt. Siden poenget her er nok mer at AP`s politikk ligger der helt uavhengig av hva en ny landsmann måtte mene om akkurat det. Dette henger i hop slik at det AP/SV allerede mener, innvandrere eller ikke, passer ideologien til mange nye landsmenn og derfor stemmer de også nettopp på disse partier.

Om FRP og Listhaug er misunnelig på disse stemmene, da tenker jeg de får gå en tur i seg selv. Du spytter ingen i trynet og forventer stemmen deres så fort det har tørka vettu, men heldigvis har de/vi alternativer på venstresiden som viser dem litt mer respekt. Det hele ender med at man som regel får akkurat de stemmene som man fortjener.

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig har innvandrere lettere for å stemme for partier på venstresiden, men det er jo ikke spørsmålet her? Konspirasjonen til Gunman på forrige side om at Tyskland tok imot 800.000 mennesker på flukt bare for å få flere til å stemme på sittende regjering er.

De så nok en mulighet og tok den, vel vitende om konsekvensene.

For hvilket politisk parti ville takket nei til 800.000 nye stemmer og samtidig ha muligheten til å gjemme seg bak et humanitært skjold som beskytter mot all kritikk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Why norwegian people and government allow to live such a big amount of islam people in Norge?

wtf? I am not norwegian but i hurt about this country

Islam is all over Norway, after 10-20 years , You will be minority in norway

WTF people?

From Vikings to dumbass people?

Did i just read that an Amerikan are calling Norwegians dumbasses? After everything we have witnessed over there this year? Hehe cool story bro. Go read a book or something and try again.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nu vel. To tredjedeler av befolkningsveksten etter 1970 kommer ifra innvandring, tror du dette hadde gått fint rundt uten disse par hundre tusen arbeidstakere? Jeg mener, skal du altså både være businessmann som tjener masse (mhm) OG vaske dassene samt kjøre bussen fram og tilbake? Tror du at ett land uten tilstrekkelig tilgang på arbeidskraft og uten nok folk i arbeidsfør alder til å skatte inn det velferdstaten trenger, er ett land som vil blomstre? Om det er sånn at dere heller ønsker denne påfølgende stagnasjonen kontra å måtte leve sammen med mennesker som ser litt annerledes ut, så blir nok det litt for banalt for oss andre serru.

Hvis det er for banalt for deg så får du lese mer istedenfor bare forskjells behandle folk pga etnisitet. Men jeg ser din rasisme skinner frem her og igjen, så utenlandske immigranter skal bare få vaske dass og kjøre buss frem og tilbake? Du vil føle deg godt hjemme hos nynazister. Men her har vi Straw man argument igjen, så nå er Øst Europere og Polske arbeidere også flyktninger? Største tullet jeg har lest. Bortsett fra rasistiske uttalelsene da.

Endret av Gunman1986
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nu vel. To tredjedeler av befolkningsveksten etter 1970 kommer ifra innvandring, tror du dette hadde gått fint rundt uten disse par hundre tusen arbeidstakere? Jeg mener, skal du altså både være businessmann som tjener masse (mhm) OG vaske dassene samt kjøre bussen fram og tilbake? Tror du at ett land uten tilstrekkelig tilgang på arbeidskraft og uten nok folk i arbeidsfør alder til å skatte inn det velferdstaten trenger, er ett land som vil blomstre? Om det er sånn at dere heller ønsker denne påfølgende stagnasjonen kontra å måtte leve sammen med mennesker som ser litt annerledes ut, så blir nok det litt for banalt for oss andre serru.

Hvis det er for banalt for deg så får du lese mer istedenfor bare forskjells behandle folk pga etnisitet. Men jeg ser din rasisme skinner frem her og igjen, så utenlandske immigranter skal bare få vaske dass og kjøre buss frem og tilbake? Du vil føle deg godt hjemme hos nynazister. Men her har vi Straw man argument igjen, så nå er Øst Europere og Polske arbeidere også flyktninger? Største tullet jeg har lest. Bortsett fra rasistiske uttalelsene da.

Lavmål.

Lenke til kommentar

Thoto79, den 29.2016 - 14:49, sa:

du/dere skal forvente stort selv om du allerede etter alle solemerker på lik linje med de andre bitre fremmedfryktige sitter å griner over disse flyktninger og hjelpetrengende, samtidig som man selv sitter patetisk nok med egen dvaske røv limt fast i sofaen og bruker villig vekk trygda jeg betaler inn til deg. Hadde det vært opp til meg så skulle nok du/dere fått veldig mye mindre mens disse stakkarne som aldri fikk samme utgangspunkt i livet og som virkelig trenger hjelp, burde få veldig mye mer av kaka. Om du ikke tror jeg gir en lang faen i om du er etninsk norsk eller ikke i denne forbindelse så må du stikke fingern i jorda samtidig som du får hue ditt opp av samme høl.

Lavmål.

helt enig.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Why norwegian people and government allow to live such a big amount of islam people in Norge?

wtf? I am not norwegian but i hurt about this country

Islam is all over Norway, after 10-20 years , You will be minority in norway

WTF people?

From Vikings to dumbass people?

Did i just read that an Amerikan are calling Norwegians dumbasses? After everything we have witnessed over there this year? Hehe cool story bro. Go read a book or something and try again.

I am  not American but it doesnt matter, Norway is cuckoldry country nowdays, isnt it? Oslo is black and islamic. You all lost feeling of Nacionality , you prevent all of this facts. Blindness is no way out :))

Lenke til kommentar

Kunne det vært en idé å sende tilbake de flyktningene som ikke har klart å integrere seg når det er relativt trygt i hjemlandet? Det vil si de uten fast arbeid, har gjort kriminelle handlinger og ikke klart integreringstest.

Noen tanker rundt dette?

Vi kan vel sende ut alle som er uten arbeid, har gjort kriminelle handlinger eller ikke klarer integreringstesten ... inkludert de som er norske. :)

Da blir man kanskje kvitt de fleste av de som sitter på Stortinget og i Regjering. ;)

Lenke til kommentar

Okay. Hvilke land burde asylsøkere/flyktninger få lov til å reise til da, synes du?

Du mener vel økonomiske migranter, som de vel alle er omtrent. De bør holde seg så nær der de kommer fra som mulig.

Som turister på tur kan de derimot reise rundt som enhver annen turist på tur. For det innebærer jo at de bare kommer midlertidig og med klare planer om å dra igjen etter kort tid.

Jeg vet du ikke spurte meg, men...

Lenke til kommentar

Om du tror Tyskland tok inn 800 000 mennesker bare for å være snille, så tar du feil.. :)

Dette er nøye kalkulert og Tyskland var en av landene som var spådd å bli en av Europas mest alvorlige økonomiske bremseklosser, nettopp på grunn av for lav befolkningsvekst. Dette er selvfølgelig ikke ting du hører om når innvandring diskuteres med Trump og resten av Alt-Right lavpannene, men det betyr ikke at det ikke er reellt for å si det pent :)

Da er det vel mer lønnsomt, for ikke å si skånsomt mot samfunnet, å gi den eksisterende befolkningen incentiver for familieforøkning. Pengene man ellers ville ha kastet bort på rådyre migranter kunne man brukt en liten andel av for å gi familier som forøker seg gode økonomiske kår og fordeler så det frister å forøke seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...