Gå til innhold

Xbox One S Strøm instillinger?

lasse_hansen87

Anbefalte innlegg

Hei sann.

Fikk Xbox One S til jul av dama. Og har lagt merke til at store, altså der man handler spill er utrolig treig, stopper opp, osv. Vært sånn siden jeg prøvde å se igjennom innpå der, både igåe og idag. Alt tar lissom laaaang tid. Er det pga stor pågang? Eller er det bare her hos meg? Har ikke noe å si på nettlinja da jeg har 500/500 linje fra altibox. Oppdateringer laster ned med 200-250mb i gjennomsnitt.

Så hva kan det komme av at den er så treig?

En annen ting med det samme, strøm/oppstart instillingene på xbox'en. Hva bør den stå på? Nå har jeg den på strømsparing var det vel det sto, men kunne velge noe så det ble hurtigere oppstart også? Hva lønner det seg å ha den på?

Endret av lasse_hansen87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker maskinen daglig og har en del store nye spill som ofte blir oppdatert så anbefaler jeg ha den på rask oppstart og velge at den skal laste ned og oppdatere spill og operativsystem når maskinen er slått av. Kan være ganske irriterende å komme hjem og slå på så må først operativsystemet oppdateres i 15 minutter også etterpå er det en stor oppdatering på spillet du ønsker å spille som tar 30 minutter.

Hvis du bruker maskinen f.eks en gang i uken så vil jeg anbefale å ha alt på strømsparing og laste ned kun når du slår den på. Sparer sikkert litt strøm i løpet av noen år og er ganske sikker på at levetid på maskinen øker og ikke minst den eksterne strømforsyningen til den gamle xbox one (ikke s) får et lengre liv. Mulig at brannfaren også blir større etterhvert hvis maskinen fylles med støv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...