hannis-91 Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 (endret) Hei!Vurderer å kjøpe en relativt stor Sonos setup. En playbar, sub, og 2x play3. Er det noen som har testet denne sammensetningen? evt forkjell på 2x play1 vs 2x play3? Prisen havner på litt over 18 000 kr i disse dager. Er det noen andre alternativer som utkonkurrerer/bedre alternativ enn denne setupen til ca samme pris? Bruksområdet blir selvfølelig film og tv, samt musikk med hovedsakelig mye bass(EDM sjangeren). Takk for alle svar!MVHEn som har lite peiling på lyd Endret 27. desember 2016 av hannis-91 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 (endret) Har bare brukt Sonos og Bluesound, og sistnevnte er dyrere. Eneste grunnen til at jeg byttet fra Sonos til bluesound er at bluesond hadde modul til min nyeste forsterker, så en mindre box i hyllen. Har også brukt Play1 og play3, forskjellen på de er at Play1 er en mono høytaler, mens play3 er stereo. Jeg har ikke prøvd 2 Play1 sammen i stereo oppsett, men jeg vill tro at man kan få ett bedre stereobilde med 2stk enn 1Play3 siden man kan plassere høytalerene inviduelt. Vill også tro at ett stereopar med Play1 ikke spiller noe dårligere, kansje bedre, enn 1Play3. Du kan faktisk sette opp 5.1 annlegg med sub, bar og ett par play1, det er ganske groovy, ihvertfall på papiret (ikke prøvd det selv) Du får kjøpe på hifiklubben, da har du 30dagers returrett vist du ikke skulle bli fornøyd Ps: Man kan også koble play3 og 5 i stereo, vist man setter de på høykant blir de hver sin mono kanal. Endret 27. desember 2016 av Svar Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Bluesound kommer (mulig akkurat kommet) med egen lydplanke. De har som regel bedre lyd enn Sonos. Syntes også Appen dems er bedre enn Sonos sin (Har både Bluesound og Sonos hjemme). De støtter også 24bit lyd, samt at den har egen RCA utgang for subwoofer, slik at du kjapt kan spare inn en del penger på suben. (Den har også trådløs til egen sub fra Bluesound). Sonos suben har MYE bass, men ikke like mye kvalitet til prisen som andre suber. Man får billigere suber som gir bedre lyd når man kjøper XTZ osv. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Sonos har ikke bra lyd i forhold til pris. Du betaler endel for merket og trådløs funksjonalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå