Gå til innhold

Hjelp til å finne et passende gammelt HK til HTPC

Killer_DT

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Lenge siden jeg har hatt en sak gående her på forumet :-) Jeg er interessert i å høre hva dere andre her på forumet tenker;

Jeg har hatt en HTPC/server kjørende ganske lenge. Min gamle kjøre i7-920 på et Asus og et Asus x58 Rampage II Extreme.

Problemet med maskinen er at hver gang det er strømbrudd så må jeg reinstallere windows... Det skjer ca 1-2 gang i mnd. Jeg er helt sikker på at det HK som synger på siste vers.

Denne maskinen kjører følgende:

#1 all fil-lagring, altså alle disker jeg har med viktige ting på.

#2 nedlasting av illegalt kulturaktig materiale.

#3 HTPC - alt av audiovisuell underhaldning.

Nå er jeg lei, og har begynt arbeidet med å få dette på stell:
#1 få alle harddisker over i et NAS. Dette holder jeg på med nå. All lagring skal ut av HTPC.

#2 laget en linux-VM+VPN som laster ned. Denne kjører på min hovedmaskin(som jeg slår av uten bruk), etter behov. Jeg har også laget en VM som skal kjøre KODI back-enden.

#3 Få HTPC til å være stabil; da må jeg enten fikse den gamle eller å kjøpe alt nytt/brukt. Det er spesielt her jeg er interessert i hjelp.

Er det feks et helt greit brukt HK jeg kan kjøpe på ebay eller på finn? Som HTPC bruker jeg 1920x1080 og vanlig jack/stereo for lyd.

Målet mitt med å sette opp en ny HTPC er at den skal være helt stille(det er den jeg har nå også) og at den skal kunne ha disse to VM-ene jeg har laget i bakgrunnen.

Hva foreslår dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...