Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

gravid i uke 5

Anbefalte innlegg

Min mening: Ta abort.

Om du vil ha barn, så finnes det milliarder av menn på jorda, det finnes også donorer. Du kan vente til du finner noen du vil være sammen med, og som vil bli far. Du kan også tilpasse livssituasjonen din før evt. graviditet for å sørge for best mulig omsorgsvilkår for barnet. Du vet ingen ting om faren, hvem han er, hvor han er i livet, rulleblad etc. Plutselig, som nå, finner du ut at han er gift. Det å ikke ta abort i denne situasjonen er kun en egoistisk handling spør du meg. Tenk på barnet som vokser opp uten far, tenk på far som har et barn han aldri ser. Det kommer til å bli en fremtidig episode av Tore på sporet. Om du hadde fått barnet, så hadde det sagt mye om deg også. Villig til å pule rundt uten prevansjon med noen hvem-som-helst og vil beholde barnet. Moralsk forkastelig.

Endret av Pliscin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ei brå vending. På tre dager så er han plutselig utenlands og du er gått fra å sette barn til verden for enhver pris till å ville terminere umiddelbart. Synes det blir et litt for vidt spenn i løpet av kort tid.

Hvordan i helvete skulle jeg vite han er gift og har barn? Hæ? Han har vært utro mot kona si

Lenke til kommentar

Det var ei brå vending. På tre dager så er han plutselig utenlands og du er gått fra å sette barn til verden for enhver pris till å ville terminere umiddelbart. Synes det blir et litt for vidt spenn i løpet av kort tid.

Hvordan i helvete skulle jeg vite han er gift og har barn? Hæ? Han har vært utro mot kona si

Hvordan fant du ut at han har kone og unger i Kosovo? Kunne du funnet ut det før du hoppa i halmen med ham?

Lenke til kommentar

Brukte dere ikke noen form for prevensjonsmiddel da? Med mindre prevensjonsmiddelet sviktet dere så synes jeg ikke synd på at du havnet i denne situasjonen.

Når det gjelder abort, så er jeg imot det med mindre du ble gravid som følge av voldtekt e.l.

Hvis du bestemmer deg for å ta abort så dreper du barnet, men i tillegg til det kan psykiske lidelser forfølge deg for resten av livet ditt som følge av nettopp denne handlingen. Med mindre du er av "jeg gir faen" type.

Mitt råd: ikke ta abort. 

Lenke til kommentar

Min mening: Ta abort.

Om du vil ha barn, så finnes det milliarder av menn på jorda, det finnes også donorer. Du kan vente til du finner noen du vil være sammen med, og som vil bli far. Du kan også tilpasse livssituasjonen din før evt. graviditet for å sørge for best mulig omsorgsvilkår for barnet. Du vet ingen ting om faren, hvem han er, hvor han er i livet, rulleblad etc. Plutselig, som nå, finner du ut at han er gift. Det å ikke ta abort i denne situasjonen er kun en egoistisk handling spør du meg. Tenk på barnet som vokser opp uten far, tenk på far som har et barn han aldri ser. Det kommer til å bli en fremtidig episode av Tore på sporet. Om du hadde fått barnet, så hadde det sagt mye om deg også. Villig til å pule rundt uten prevansjon med noen hvem-som-helst og vil beholde barnet. Moralsk forkastelig.

Det å ta abort er en egoistisk handling i denne situasjonen, for da tenker man kun på seg selv og ikke barnet.

Nå er jo det slik i dag at mange barn vokser uten mødre eller fedre og klarer seg like bra som alle andre. Og kunne ikke barnet fått en stefar i tillegg da? eller er det helt utelukket? enkelte fra vennekretsen min har vokst opp i familier med stefedre og har tilnærmet null kontakt med sine biologiske fedre. Og vet du hva? selv om det ikke er representativt for samtlige barn med oppvekst uten biologiske fedre så er det de som har høyest IQ i vennekretsen min. Det skal legges til at tilnærmet alle jeg kjenner har enten bachelor- eller master-utdannelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Det får historien til å virke oppdiktet. Det er ikke vanlig at folk skifter standpunkt til abort etter retninga på vinden.

Det kan hende at det var noe som lå i underbevisstheten om at det kunne bli en familie ut av de tre som ga håp, men når realiteten slår en i trynet forsvant nok det håpet fort.

Lenke til kommentar

Å ikke bruke prevensjonsmiddel er ikke en synd.

Tvert imot er det en synd å bruke prevensjonsmiddel!

Men heldigvis er vi for det meste ikke styrt av gamle religiøse tekster lengre, så nå kan vi bare si at det er veldig dumt å ikke bruke prevensjon når man hygger seg med personer man ikke er forberedt på å få barn med.

Lenke til kommentar

fyyy flate.

Det innlegget du skrev om at han hadde familie i Kosovo og var utro var på grensa til kvalmt.

Støttet avgjørelsen din om å beholde barnet fram til det innlegget der, men når du skrev det, stramma det seg til i magen kjente jeg.

Om du tar abort, så skjer det av en grunn, og har en mening det også.

med den bakgrunnen du har der, altså fars-emnet, høres helt natta ut dessverre.

Du får høre på deg selv. Ikke la verken amathea eller oss overtale deg. Hør på deg selv.

Men du ba om meninger her og får det.

Husk bare å oppdatere her hva det blir til!

Lenke til kommentar

husk å sette barnet først da.

vil dette barnet få kjærlighet fra BÅDE mor og far?

all fornuft tilsier at du burde ta abort. vær snill mot deg selv og barnet og ta abort

har du sett hva fraværende far eller mor gjør mot et barn? 

Har selv sett det. Barnet fikk ett voldsomt sinne, kunne utagere. Kunne se skuffelsen langt inn i hjerterota når han fikk vite at pappaen hans ikke kom alikevel den dagen. Man kunne se at han følte seg mindreverdig, samme hvor mye og hvor flink mammaen var( som var svært flink mamma). Han prøvde å kompensere, han prøvde å gjøre folk tillags så godt han kunne, han ønsket å bli akseptert og elsket. Noe som han higet etter å få fra sin fraværende far.

forskning viser at slikt vil også ha negativ uttelling i voksenlivet for barnet.

får helt vondt av å tenke på det.. :(

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

all fornuft tilsier at du burde ta abort. vær snill mot deg selv og barnet og ta abort

Har selv sett det. Barnet fikk ett voldsomt sinne, kunne utagere. Kunne se skuffelsen langt inn i hjerterota når han fikk vite at pappaen hans ikke kom alikevel den dagen. Man kunne se at han følte seg mindreverdig, samme hvor mye og hvor flink mammaen var( som var svært flink mamma). Han prøvde å kompensere, han prøvde å gjøre folk tillags så godt han kunne, han ønsket å bli akseptert og elsket. Noe som han higet etter å få fra sin fraværende far.

forskning viser at slikt vil også ha negativ uttelling i voksenlivet for barnet.

Tull!

Det finnes mange som har vokst opp uten mor eller far som ikke bærer preg av mangel på aksept eller kjærlighet.

En enslig forsørger som elsker og oppfostrer barnet sitt vil fortsatt gi et godt grunnlag for en god oppvekst.

Såklart vil det være vanskeligere uten barnefar i bildet, men det er av mer praktiske grunner. Hvis man har gode venner og familie å støtte seg mot, så kan man klare dette helt greit.

Når det kommer til spørsmålet om abort eller ikke, så er det helt opp til TS, ikke ta valget basert på søster/mor og isåfall ikke basert på forumbrukere sine meninger, men tenk heller på hva du føler er rett selv.

Lenke til kommentar

Tull!

Det finnes mange som har vokst opp uten mor eller far som ikke bærer preg av mangel på aksept eller kjærlighet.

En enslig forsørger som elsker og oppfostrer barnet sitt vil fortsatt gi et godt grunnlag for en god oppvekst.

Såklart vil det være vanskeligere uten barnefar i bildet, men det er av mer praktiske grunner. Hvis man har gode venner og familie å støtte seg mot, så kan man klare dette helt greit.

Når det kommer til spørsmålet om abort eller ikke, så er det helt opp til TS, ikke ta valget basert på søster/mor og isåfall ikke basert på forumbrukere sine meninger, men tenk heller på hva du føler er rett selv.

Statistikk taler for min post, ikke bare min egen opplevelse. 

Klart det er noen som klarer seg helt fint, men større del har oppvekst vansker de selv ikke forstår da de er barn, og som får utslag i det voksne liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...