Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tenker mye på exen, og jeg er i et forhold

Anbefalte innlegg

Hei. Mulig jeg vil få mange "haters" av denne tråden, men håper uansett på seriøse svar.

Jeg var sammen med exen i 4 år, før jeg var dum og naiv... Jeg var utro mot henne i fylla (ikke at fylla er noen unnskyldning...) Jeg forklarte hva som hadde skjedd noen dager senere. Hun ble veldig sint og såra, og dro hjem igjen. Vi snakket ordentlig sammen noen dager etter det, og bestemte oss for å avslutte forholdet. Utrolig nok hadde vi ingen dårlig tone mot hverandre, og vi hadde fortsatt kontakt på telefonen - og møttes noen ganger før jeg traff hun nye. 

Hun sa at hun vil se hva som skjer videre, og at hun er villig til å prøve igjen. Men jeg tenkte på den tiden at jeg hadde behov for å treffe noen andre. Det ville uansett vært vanskelig for meg å møte familien hennes og vennene hennes igjen, da de visste hva jeg gjorde mot henne.

Jeg gikk ikke singel lenger enn 4 måneder, og jeg tenkte ikke lenger på exen på den samme måten.

Trodde jeg var over exen, men i det siste har jeg tenkt på henne og de fine stundene vi hadde sammen. Vi hadde et veldig avslappet forhold enn det jeg har til min nåværende kjæreste. Hun er kontrollfreak, vi krangler veldig masse, og jeg vurderer å gå fra henne nå etter 1 år og være singel en laaang stund.

Kommer aldri til å gå tilbake exen, for jeg klarer ikke å se familien hennes i øynene etter det jeg gjorde. 

Hvis jeg fikk velge, hadde jeg gått tilbake til tiden før jeg var utro, og at ingenting av dette hadde skjedd. Men gjort er gjort, og jeg får ikke gjort noe med det nå.

Jeg har dårlig samvittighet for det jeg gjorde mot exen, og jeg har også dårlig samvittighet ovenfor min nåværende kjæreste at jeg tenker på exen. Jeg ser ikke for meg at hun er "the one" når jeg har begynt å tenke på exen. Vi har helt forskjellige humor, hun lar aldri av ting jeg sier eller gjør. Savner å ha en jeg kan le sammen med, og spille TV-spill med, samt at man kan gjøre forskjellige ting uten at partneren blir sur. Jeg vil virkelig si at jeg lærte på den harde måten.

Vi var sammen stort sett i helgene ettersom hun etterhvert flyttet til en by 1 og en halvtime unna. Husker at jeg gledet meg enormt til helgen, for da skulle jeg henge med kjæresten. Vi møttes stort sett hver helg, men noen ganger annenhver helg, i verste fall kunne det gå 3 uker. Husker jeg ble skikkelig trist søndagskveld da en av oss skulle hjem.

Jeg og min nåværende kjæreste bor i samme by, så vi treffes veldig ofte. Hun takler ikke at jeg ønsker alenetid- Nå har hun vært hos foreldrene sine i jula. De bor 6 timer unna, så jeg og kjæresten har ikke vært sammen på 1 uke nå. Jeg har følt meg fri den uka. Føles nesten ut som en ferie. Gruer meg til hun kommer hjem i morgen, kjenner jeg. Jeg høres patetisk ut når jeg skriver det, men det er sånn det har blitt.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget egentlig. Følte bare for å lufte tankene mine. Trodde ikke det skulle bli et SÅ langt innlegg. Ha en god kveld videre.

Anonymous poster hash: 02bcf...c35
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. 4 mnd er altfor kort tid etter forrige forhold

2. Du burde aldri blitt sammen med din nåvræende kjæreste

3. Du bør avslutte nåværende forhold asap

4. Det kan hende du savner ex fordi nåværende er SÅ jævlig

5. Hvorfor utro? Det vitner om ufattelig lav selvkontroll og impulskontroll, Du bør vurdere å ikke drikke med mindre kjøreste er med, alternativt bør du få hjelp til å jobbe med deg selv. Det er er grusomt tillitsbrudd.

6. Kan hende hun tar deg tilbake, men da må du være ærlig som en åpen bok.

Anonymous poster hash: f1db1...2d5

• Liker 1
Lenke til kommentar

For det første, som du selv sier, så skjønner jeg ikke hvor du vil med innlegget. Trodde du skulle spørre om du burde gå tilbake til exen eller noe i den duren.

Så lurer jeg på hvor du vil med forhold når du var sammen med exen din i 4 år uten at dere flyttet sammen. Kanskje du er typen til å ha åpent forhold? I og med at du ikke takler å ikke ha mye alenetid.

Så må jeg jo bare si hvor mye jeg hater utroskap jeg også. Det er noe av det verste du kan gjøre mot en person. Lavmål og egoistisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Om det så er slik at du anser det som uoppnåelig at du kan le sammen med partneren din, spille TV-spill med henne, eller at dere ikke kan gjøre forskjellige ting uten at noen blir i dårlig humør, virker ikke det som at ditt nåværende forhold er særlig velfungerende. Dette støtter jeg også opp med at du selv hevder at du ikke ser noen fremtid med henne. 

Det kan selvfølgelig være løsninger for å fikse ditt nåværende forhold. Du kan sette tydeligere grenser mellom dine personlige aktiviteter, du kan fortelle om ditt følelsesliv. Dere kan sågar gå i parterapi, dersom dere ønsker å reparere relasjonen deres. Ærlighet varer lenge, og det kan være at hun kjenner på de samme tingene som deg: Kanskje hun også savner noen å le med? Kanskje hun fortjener å være med noen som ser en fremtid sammen med henne?

Hva din forhenværende kjæreste angår, så virker det som om du synes godt om henne. Det er interessant at hun var villig til å gi forholdet deres et nytt forsøk. Noen er flinke til å tilgi, og går du "all in" i forholdet ditt, kan det godt være at også du vil være i et kjærlig, velfungerende forhold i fremtiden. 

Lenke til kommentar

Du er misfornøyd med sånn du har det nå, og ser med rosenrøde briller tilbake på tiden da "alt var så mye bedre".

Kunne det vært mer åpenbart hva det er som foregår?

Glem ekskjæresten. Fiks situasjonen du er i , i stedet for å ønske deg bakover i tid. Se fremover. Jobb med forholdet du er i nå, eller bryt opp hvis du ikke mener det er verdt det. Men slutt å leve i fortiden.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du er misfornøyd med sånn du har det nå, og ser med rosenrøde briller tilbake på tiden da "alt var så mye bedre".

Kunne det vært mer åpenbart hva det er som foregår?

Glem ekskjæresten. Fiks situasjonen du er i , i stedet for å ønske deg bakover i tid. Se fremover. Jobb med forholdet du er i nå, eller bryt opp hvis du ikke mener det er verdt det. Men slutt å leve i fortiden.

Helt enig i dette. Om du går tilbake til eksen, vil det for det første være en fase der tilliten må bygges opp. Kanskje du får restriksjoner i forhold til å gå ut alene. Hun vil kanskje bli mer oppmerksom og mistenksom. Du har en drøm om å finne tilbake til det dere hadde. Men det er faktisk historie, nye minner kan skapes, og situasjonen med henne kan bli bra, men folk vokser, og forhold vokser. Og når du har vært utro mot henne, så har du samtidig ikke respektert forholdet deres og henne. Og man kan ikke være i et seriøst forhold uten å ha respekt for hverandre. Ganske grunnleggende egentlig. Et forhold skal tas på alvor, og det har du ikke gjort. Og historie viser som regel at folk er seg selv nærmest. Hvorfor kommer du til å forandre deg i et fremtidig forhold med henne? Fordi du angrer? Og når angeren forsvinner, så går livet tilbake til det normale.

Lenke til kommentar

1. 4 mnd er altfor kort tid etter forrige forhold

2. Du burde aldri blitt sammen med din nåvræende kjæreste

3. Du bør avslutte nåværende forhold asap

4. Det kan hende du savner ex fordi nåværende er SÅ jævlig

5. Hvorfor utro? Det vitner om ufattelig lav selvkontroll og impulskontroll, Du bør vurdere å ikke drikke med mindre kjøreste er med, alternativt bør du få hjelp til å jobbe med deg selv. Det er er grusomt tillitsbrudd.

6. Kan hende hun tar deg tilbake, men da må du være ærlig som en åpen bok.

Anonymous poster hash: f1db1...2d5

Det er veldig individuelt. Kunne fint vært 4 uker istedenfor 4 mnd.

Jeg ser overhodet ikke for meg at det er mulig å bli sammen med eksen igjen. Der er nok alle broer brent. Jeg vet at jeg aldri ville akseptert dette om det var min søsters kjæreste. Det betyr ikke at man ikke kan være sammen, men familieselskaper og lignende blir fort en utfordring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...