lesles Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 (endret) Hello amigos, Ønsker gjerne å kjøpe en videokamera/fotokamera(som filmer) + mikrofon hvor formålet er rett og slett kun til bruk av Youtube. Utfordringen er at jeg er på budsjett, så foretrekker å kjøpe noe billig, men ikke så billig at det går utover video-/lydkvalitet. Her er en liste over ting jeg trenger: -Kamera som filmer (full 1080p HD?) -Mikron til kamera (forutsetter at kamera har tilgang til mic) -Trådløs mikron til kamera (Det er vel disse prankere/skjult-kamera bruker?) -Muligheten til å kunne se meg selv, mens jeg filmer meg selv. (Enten det er på data eller kamera) Noen med erfaring som kan tilby litt hjelp? Jeg er som nevnt på budsjett, ingen profesjonell youtube bruker, så ønsker å bruke minst mulig penger hvis det lar seg gjøre. Kan evt. også kjøpe brukt. Takk på forhånd. edit: stor pluss hvis kamera er lett og liten Endret 26. desember 2016 av lesles Lenke til kommentar
lesles Skrevet 27. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2016 (endret) litt råd takk? edit: Jeg har fått med meg flere steder at mobilkamera bør kunne gjøre jobben på en god måte. Jeg eier en Samsung S7, så kvaliteten på kamera er grei. Hvilke type mikron bør jeg evt. kjøpe til denne? Finnes det en måte å se meg selv live på pcn, mens jeg filmer? Endret 29. desember 2016 av lesles Lenke til kommentar
lesles Skrevet 1. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2017 En liten oppdatering: -Har valgt å bruke mobilkamera (Samsung S7 edge) -Har bestilt mikrofon: Videomic me -Har bestilt wide lens-Har bestilt tripod -Bruker Mirroring360 app(program) for å kunne se meg selv når bruker bakkamera til å filme. Noen forslag til forbedringer, hva jeg evt. kunne ha gjort annerledes? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 S7 kameraet regnes som rimelig bra for å være den formfaktoren det er. Du burde vel tenke over lys. Mye bra man kan få til med godt naturlig lys. Lyd er veldig viktig. Folk kan stort sett leve med at bildet ikke er 100% men de er mye mer følsomme på lyden. Du kan jo vurdere f.eks en Zoom H1 for lyd. Veldig fleksibel dings. http://musikkweb.no/marked/objekt/Zoom+H1+inkludert+tilbeh�rspakke%21+Selges_274040 Eller er det greit å bruke en podcasting-mic med USB om du vil ta opp via maskin/Android-dings. RØDE Podcaster er en grei mic til ditt bruk. Lenke til kommentar
lesles Skrevet 2. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2017 Takk for tilbakemelding! Er helt enig med deg vedrørende lys, skal se om jeg får kjøpt en god lyskilde så snart jeg er i gang. Zoom H1 var ikke alt for dyrt, så det kunne ha vært noe hvis jeg ikke hadde bestilt Røde VideoMic Me, men som du sier så bør de holde til mitt bruk. Hvis jeg finner ut at dette vil jeg fortsette med, så kan jeg etter hvert investere i bedre utstyr. Vedrørende programvare til redigering, finnes like gode enkle programvarer som imovie og keyword til windows? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 (endret) Du har jo Movie Maker. På Windows kan du laste ned Windows Essentials som inneholder MM. Skal vissnok virke helt opp til Windows 10 også, men ikke noe jeg har testet. Foretrekker Sony movie studio 13 men den er betalvare.Ellers har du disse som er bra og gratis og med høvelig avanserte muligheter. Veldig mye rart av freeware på videoredigering, så begrenset med hva du har igjen for å sjekke det og bruke tid på å sette seg inn i det utover disse.Her er en større liste med ting om du vil prøve deg fram.https://filmora.wondershare.com/video-editor/free-video-editing-software-windows.html Endret 8. februar 2017 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå