Gå til innhold

Huawei mate/honor/P - hvilken er toppserien?

toth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Honor er et sub brand under Huawei, så det blir litt feil å sette det opp sånn. 

Honor 8 er toppmodellen til Honor for øyeblikket.

P-serien til Huawei kan vel sammenlignes med Samsung sin Galaxy S-serie, og Mate er mer "Note" hvis det gir noe mening. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Huawei er produsenten av Honor telefonene men de markedsfører de som et billigere alternativ til de etablerte seriene sine, slik jeg har forstått det.

Hva er en XL telefon for deg? 5,5" 5,2" eller 5"?

Både Honor 8 og P9 feks har 5,2" skjermer men er bygd i litt forskjellige materialer og har litt forskjellige spesifikasjoner. Prismessig ligger de ganske likt, selv om P9 kanskje er bedre rent spesifikasjonsmessig.

Lenke til kommentar

Netonnet har P9 til 3989,- det er også et godt kjøp og på størrelse med Z3 :) P9 får Android 7 tidlig på nyåret visstnok.

Har hatt Z3 kjørende på Sony sin konsept sw nå lenge og har fungert ypperlig, btw :)

Uttrykte meg nok litt forvirrende der, det er z3c jeg slet med, og var ikke alene. Fikk den refundert etter 4 reklamasjoner og gikk naivt nok for en z5c, som er like laggy og dårlig på batteri.

Hva gjør P bedre enn mate? De ser så like ut i specs, når jeg sammenligner 8erne. Jeg har ikke noe imot å gå for fjorårsmodellen om den er mer bang for buck.

Lenke til kommentar

P9 er det beste kjøpet for tiden om du er opptatt av godt kamera men ikke vil bruke 6-7-8 tusen. P9 Lite er en del billigere, men har ikke like bra kamera og er ikke like kjapp. Mate 9 Pro er dyr, men antakeligvis den beste allround-telefonen på markedet.

Endret av Shirmah
Lenke til kommentar

P9 er det beste kjøpet for tiden om du er opptatt av godt kamera men ikke vil bruke 6-7-8 tusen. P9 Lite er en del billigere, men har ikke like bra kamera og er ikke like kjapp. Mate 9 Pro er dyr, men antakeligvis den beste allround-telefonen på markedet.

^ Det han sa :) evt så har flere butikker P9 plus til 5490 nå.

Lenke til kommentar

Ser ut som P9 er den rette for meg ja :)

Det eneste jeg ikke liker med Huawei er deler av interfacen - hjemskjermen og appskuff fikses greit med en launcher, men Det at hurtiginnstillinger krever et ekstra sveip, kan det fikses uten root? Altså, kan man få en mer stock Android nedtrekksmeny uten alternativ rom?

Lenke til kommentar

Ser ut som P9 er den rette for meg ja :)

Det eneste jeg ikke liker med Huawei er deler av interfacen - hjemskjermen og appskuff fikses greit med en launcher, men Det at hurtiginnstillinger krever et ekstra sveip, kan det fikses uten root? Altså, kan man få en mer stock Android nedtrekksmeny uten alternativ rom?

Android 7 til Huawei telefonene introduserer appskuff som alternativ :)

https://youtu.be/Mk6ZTYpdUfE

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Lefdal selger Honor 8 til 1495kr med Ice 5GB abonnement denne uken. Det er et røverkjøp. Telefonen har spesifikasjoner som en langt dyrere telefon. Den er ikke så mye større enn Z5 compact siden Z5 har litt mye ramme rundt skjermen.

Hvor finner du dette? Kun i  butikk? 

Lenke til kommentar

Du kan stille inn slik at nedtrekk på venstre side av topplinjen åpner varsler, høyre side åpner hurtiginnstillinger.

Hjelper det?

Det hjelper veldig, takk skal du ha..! Et tips jeg skal bringe videre, vet du hvor i innstillingene dette ligger?
Lenke til kommentar

Lefdal selger Honor 8 til 1495kr med Ice 5GB abonnement denne uken. Det er et røverkjøp. Telefonen har spesifikasjoner som en langt dyrere telefon. Den er ikke så mye større enn Z5 compact siden Z5 har litt mye ramme rundt skjermen.

om det er et røverkjøp avhenger jo av månedstillegget, hvor mye er det på?
Lenke til kommentar

Hvor finner du dette? Kun i butikk?

Tilbudet gjelder kun i butikk ja. Det står i kampanjeavisen deres. Expert kjører tilbud på P9 med Telia Basis til 599kr per måned. Telefonen blir med andre ord kostende 2400kr. Rimelig det også :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...