Morgens Skrevet 26. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2016 Windows 10 er satt opp med lokal konto og all lagring på lokal disk, ikke i skyen. OneDrive er en egen mappe som har noen få filer. Vurderer nå og legge 2 PC til å bruke Microsoft konto samt kjøpe 1 TB lagring. Klokt - eller? Blir det slik at "alle" dokumenter lastes opp i skyen? Bilder, musikk, nedlastninger osv.? + Har en bærbar MAC med "kun" 128 GB, kan jeg velge hvilke mapper den skal ha? God jul. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2016 (endret) Funger på lik måte som google disk eller jottacloud eller andre. Det er en onedrive apps som du velger hva du vil overføre. Problemet du kan ikke ha domene slik på windows server, at alt lagres i skyen. Men det funger som backup tjeneste. Så du får ikke mere plass med den løsningen desverre. Selv kunne jeg ønske domain kontroller. Hvis man har windows 10 pro. Jeg har kun brukt 10 GB ca av 172 GB ledig. Så ferreste trenger så mye til filmer\video eller spill. Skaff deg større harddisk\SSD i så fall. Endret 26. desember 2016 av LMH1 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 26. desember 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. desember 2016 Takk for julesvar. Domene har jeg ikke, det behovet er ikke aktuelt. Har OneDrive-konto med noen få filer på, skjønner ikke helt hvordan bilder, dokumenter, skrivebord osv. kommer til skyen. Er redd for å rote det til, flott hvis noen som har gjort dette. Gått fra lokal konto og med lokale filer gidder å guide meg litt. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 26. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2016 Takk for julesvar. Domene har jeg ikke, det behovet er ikke aktuelt. Har OneDrive-konto med noen få filer på, skjønner ikke helt hvordan bilder, dokumenter, skrivebord osv. kommer til skyen. Er redd for å rote det til, flott hvis noen som har gjort dette. Gått fra lokal konto og med lokale filer gidder å guide meg litt. For å si det vceldig enkelt. - De filene du legger i "Onedrive" mappe blir synkronisert til skyen. Så kan du f.eks flytte "Mine dokumenter" og "Mine bilder" så de ligger under "Onedrive" 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2016 I appen OneDrive velger du hvilkene mapper som skal synkroniseres til skyen. Det er plankekjøring så du kan ikke gjøre det feil. Har du flere maskiner kan dette være lurt da du sørger for å ha det samme synkronisert på alle maskiner (eller kun enkelte ting hvis noen av de andre maskinene har liten harddisk). 1 TB lagring fordrer vel at du har Office 365 men det regner jeg med du har. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2016 Husk at onedrive har litt problemer med mange filer i en mappe, og spesielle tegn (prosent osv), AtW 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 27. desember 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2016 I appen OneDrive velger du hvilkene mapper som skal synkroniseres til skyen. Det er plankekjøring så du kan ikke gjøre det feil. Har du flere maskiner kan dette være lurt da du sørger for å ha det samme synkronisert på alle maskiner (eller kun enkelte ting hvis noen av de andre maskinene har liten harddisk). 1 TB lagring fordrer vel at du har Office 365 men det regner jeg med du har. Takk. Søkte på Onedrive, fikk opp skrivebordsprogram, trykker og da åpnes Onedrive-mappa. Ser ikke noen valg, det er jo et vanlig explorer.exe-vindu. Noen ideer? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2016 Da har du åpnet der filene dine ligger i skyen. Jeg sitter riktignok på Windows 10 men hvis du klikker på pilen som peker opp ved siden av klokken nede i høyre hjørne av skjermen din skal du ha en grå eller blå sky. Høyreklikker du på den og velger "Innstillinger" skal du få opp en del valg som gjelder applikasjonen du har på datamaskinen din. 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 27. desember 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2016 Takk. Jeg får opp denne, Windows 10 Pro uten Microsoft konto. Dokumenter og Bilder er eneste valgene, roter jeg nå? Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 2. januar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2017 Husk at onedrive har litt problemer med mange filer i en mappe, og spesielle tegn (prosent osv), AtW Hm., vet du hvor mange filer etc.? Når jeg tar backup av c:-disken er jeg vel trygg? Antar at problemene er i skyen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå