Gå til innhold

OneDrive + Windows 10 - bytte til Microsoft konto?

Morgens

Anbefalte innlegg

Windows 10 er satt opp med lokal konto og all lagring på lokal disk, ikke i skyen.

OneDrive er en egen mappe som har noen få filer.

Vurderer nå og legge 2 PC til å bruke Microsoft konto samt kjøpe 1 TB lagring.

Klokt - eller?

Blir det slik at "alle" dokumenter lastes opp i skyen? Bilder, musikk, nedlastninger osv.?

+

Har en bærbar MAC med "kun" 128 GB, kan jeg velge hvilke mapper den skal ha?

God jul.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funger på lik måte som google disk eller jottacloud eller andre.

Det er en onedrive apps som du velger hva du vil overføre.

Problemet du kan ikke ha domene slik på windows server, at alt lagres i skyen.

Men det funger som backup tjeneste.

Så du får ikke mere plass med den løsningen desverre.

Selv kunne jeg ønske domain kontroller. Hvis man har windows 10 pro.

Jeg har kun brukt 10 GB ca av 172 GB ledig.

Så ferreste trenger så mye til filmer\video eller spill.

Skaff deg større harddisk\SSD i så fall.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for julesvar.

Domene har jeg ikke, det behovet er ikke aktuelt.

Har OneDrive-konto med noen få filer på, skjønner ikke helt hvordan bilder, dokumenter, skrivebord osv. kommer til skyen.

Er redd for å rote det til, flott hvis noen som har gjort dette. Gått fra lokal konto og med lokale filer gidder å guide meg litt.

Lenke til kommentar

Takk for julesvar.

Domene har jeg ikke, det behovet er ikke aktuelt.

Har OneDrive-konto med noen få filer på, skjønner ikke helt hvordan bilder, dokumenter, skrivebord osv. kommer til skyen.

Er redd for å rote det til, flott hvis noen som har gjort dette. Gått fra lokal konto og med lokale filer gidder å guide meg litt.

For å si det vceldig enkelt. - De filene du legger i "Onedrive" mappe blir synkronisert til skyen.

Så kan du f.eks flytte "Mine dokumenter" og "Mine bilder" så de ligger under "Onedrive"

• Liker 1
Lenke til kommentar

I appen OneDrive velger du hvilkene mapper som skal synkroniseres til skyen. Det er plankekjøring så du kan ikke gjøre det feil. Har du flere maskiner kan dette være lurt da du sørger for å ha det samme synkronisert på alle maskiner (eller kun enkelte ting hvis noen av de andre maskinene har liten harddisk).

1 TB lagring fordrer vel at du har Office 365 men det regner jeg med du har. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

I appen OneDrive velger du hvilkene mapper som skal synkroniseres til skyen. Det er plankekjøring så du kan ikke gjøre det feil. Har du flere maskiner kan dette være lurt da du sørger for å ha det samme synkronisert på alle maskiner (eller kun enkelte ting hvis noen av de andre maskinene har liten harddisk).

1 TB lagring fordrer vel at du har Office 365 men det regner jeg med du har. 

Takk.

Søkte på Onedrive, fikk opp skrivebordsprogram, trykker og da åpnes Onedrive-mappa.

Ser ikke noen valg, det er jo et vanlig explorer.exe-vindu.

Noen ideer?

Lenke til kommentar

Da har du åpnet der filene dine ligger i skyen. Jeg sitter riktignok på Windows 10 men hvis du klikker på pilen som peker opp ved siden av klokken nede i høyre hjørne av skjermen din skal du ha en grå eller blå sky. Høyreklikker du på den og velger "Innstillinger" skal du få opp en del valg som gjelder applikasjonen du har på datamaskinen din. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...