ProphetSe7en Skrevet 10. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2017 (endret) Kan nå komme med en liten oppdatering her. Det har vært helt dødt hos cdon etter at de sletter ordren min. Har sendt dem to henvendelser etter dette skjedde, og siste var 30 desember uten at de har svart meg. Forbrukerrådet sendte i går en forespørsel til cdon i går om å gi en tilbakemelding i denne saken, og på magisk vis tok cdon kontakt i morges klokken 10. De vil jeg skal kjøpe varen til ordinær pris, for så å få tilbakebetalt mellomlegget i ettertid slik at jeg til syvende å sist får varen til samme pris jeg bestilte den til. Nå hadde dette vært en ok løsning, men i mine øyne en unødvendig tungvindt måte å løse det på. Når de bruker opp mot 14 dager på å svare på epost så er det jo helt umulig å vite hvor lang tid de bruker på å betale tilbake penger til meg igjen. I tillegg burde de klare å sende ut varen sammen med en faktura på riktig beløp, eller laget et gavekort/verdikode på mellomlegget. Jeg har ikke mye tiltro til cdon, og ønsker derfor ikke å betale inn 1000 kroner for mye i påvente av at de skal betale tilbake. Jeg svarte de nå på eposten i det jeg fikk den, klokken 10 i morges, der jeg spør om hvor lang tid det vil ta å løse det slik de foreslår. Så da er det bare å vente på svar igjen å håpe det går raskere enn 11 dager å få svar denne gangen. Endret 10. januar 2017 av ProphetSe7en 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Saken er løst og du ønsker å lage mere støy? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 10. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2017 Lager ikke noe støy i det hele tatt. Synes det er frekt at de forventer at jeg skal betale inn 1000 kroner mer enn jeg skal betale, for at de så skal bruke tid på å betale dette tilbake igjen. Har aldri opplevd noe slikt tidligere i butikker, der de krever at en betaler inn mer enn dobbelpris for så å få pengene tilbakebetalt senere. Du opplever gjerne slikt ofte du når du handler ting? Det er også ekstremt dårlig service fra en butikk å ignorere kundene sine helt til forbrukerrådet kommer på banen. Saken er ikke løst før jeg har mottatt varen til prisen som ble avtalt i utgangspunktet. 3 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Jeg ville hvertfall vært litt mere tålmodig i denne prosessen. En stor butikk som cdon har sikkert veldig mye pågang mot kundeservice etter julehandel, sikkert med mye bytting. I tillegg kjører de vintersalg nå. Synes du er i overkant utålmodig når du sender saken til forbrukerrådet et par dager etter din siste henvendelse til cdon. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2017 Det skal du få lov til å mene, så kan jeg mene det motsatte. Å bruke 10-14 dager på å svare på en henvendelse er rett og slett elendig av kundeservice. Når en i tillegg har en pågående dialog og har fått tildelt en kundebehandler burde det ikke gå 5 dager mellom hver gang en får en tilbakemelding i saken. Nå som de føler seg presset av forbrukerrådet til å finne en løsning og endelig tok kontakt så bør de i det minste klare å holde en fortløpende dialog frem til saken er løst. Ikke sende en epost for så å gå tilbake i dvale! I samme periode har jeg hatt kontakt med Komplett, Elkjøp, Whiteaway og BSH. De svarte alle samme eller påfølgende dag på min henvendelse, og jeg ser ingen grunn til at de skal ha mindre å gjøre enn cdon. Når en leser på forumet her så ser en at det er helt vanlig praksis fra cdon å slette ordre som det passer dem selv og avskriver det med å gi 50 kroner i rabatt. De har med andre ord laget sine egne regler som de velger å forholde seg til. Når dette er vanlig praksis fra dem så synes jeg det er greit at forbrukerrådet blir opplyst om dette, uavhengig av hvordan min sak ender. På den måten slipper kanskje andre at deres ordre blir slettet og forkastet i fremtiden. 5 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Det er jo ikke forbrukerens feil at CDON tar seg vann over hodet og ikke klarer å følge opp. Jeg synes ProphetSe7en har vært veldig tålmodig i denne saken. CDON velger her å ta kontakt først etter at forbrukerrådet kommer inn i bildet. Jeg er enig at det er enklere for de å ringe opp kunden og over telefon sette opp en ny ordre med eventuelle rabatter allerede lagt inn. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Jeg ville hvertfall vært litt mere tålmodig i denne prosessen. En stor butikk som cdon har sikkert veldig mye pågang mot kundeservice etter julehandel, sikkert med mye bytting. I tillegg kjører de vintersalg nå. Synes du er i overkant utålmodig når du sender saken til forbrukerrådet et par dager etter din siste henvendelse til cdon. En stor butikk som CDon burde ha nok kapasitet på kundeservice til å løse denne saken kjapt og burde være seriøse nok til å følge forpliktelsene sine når de driver butikk i Norge... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) Det skal du få lov til å mene, så kan jeg mene det motsatte. Å bruke 10-14 dager på å svare på en henvendelse er rett og slett elendig av kundeservice. Når en i tillegg har en pågående dialog og har fått tildelt en kundebehandler burde det ikke gå 5 dager mellom hver gang en får en tilbakemelding i saken. Du sendte vel siste henvendelse fredag før nyttårshelgen, cdon mottok henvendelsen fra forbrukerrådet på mandag, dvs 5-6 virkedager etter din siste henvendelse. Jeg synes det blir litt feil å hevde at du blir ignorert fra cdon og at de kun reagerer pga forbrukerrådet kontaktet dem. At de har litt lenger behandlingstid på saker på denne tiden av året bør man akseptere. Endret 11. januar 2017 av Bond007 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2017 Det skal du få lov til å mene, så kan jeg mene det motsatte. Å bruke 10-14 dager på å svare på en henvendelse er rett og slett elendig av kundeservice. Når en i tillegg har en pågående dialog og har fått tildelt en kundebehandler burde det ikke gå 5 dager mellom hver gang en får en tilbakemelding i saken. Du sendte vel siste henvendelse fredag før nyttårshelgen, cdon mottok henvendelsen fra forbrukerrådet på mandag, dvs 5-6 virkedager etter din siste henvendelse. Jeg synes det blir litt feil å hevde at du blir ignorert fra cdon og at de kun reagerer pga forbrukerrådet kontaktet dem. At de har litt lenger behandlingstid på saker på denne tiden av året bør man akseptere. De har ikke mer å gjøre enn at de klarte å svare forbrukerrådet samme dag som de henvendte seg til cdon. Hadde de gjort det samme ovenfor meg så hadde kanskje denne saken vært løst uten at jeg måtte ta kontakt med forbrukerrådet. Det er nå 16 dager siden de slettet ordren min. Det er 12 dager siden de fikk varen inn på lager, en vare de 4 dager tidligere ikke kunne levere og derfor måtte slette ordren. Det er 16 dager siden jeg tok kontakt med dem om at jeg ikke ønsket ordren slettet, og det er 12 dager siden jeg tok kontakt med dem sist der jeg poengterte at de nå hadde den aktuelle varen på lager og at jeg ønsket å kjøpe den til avtalt pris for å bli ferdig med denne saken. De har med andre ord hatt god tid på seg til å ordne opp i dette, men det måtte altså en henvendelse fra forbrukerrådet til før de tok seg bryet med å svare meg på de to siste henvendelsene. 6 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Denne saken er jo forøvrig helt standard oppførsel fra CDON sin side, skal du komme noen vei med de er eneste veien forbrukerrådet dessverre. Så måten ProphetSe7en har håndtert denne saken er på ingen måte hverken utålmodig eller feil i den forstand. Hos CDON har alltid kundeservice vært å langt ned på listen av prioriteringer at den nærmest er ikkeeksisterende. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Vi har forskjellige erfaringer. Jeg har handlet hos Cdon i 15-20 år og har mange ganger vært i kontakt med kundeservice. Kan ikke huske at jeg har hatt negative opplevelser. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2017 Vi har forskjellige erfaringer. Jeg har handlet hos Cdon i 15-20 år og har mange ganger vært i kontakt med kundeservice. Kan ikke huske at jeg har hatt negative opplevelser. En har gjerne ulike krav en stiller til kundeservice. Når jeg har behov for å kontakte kundeservice grunnet defekt produkt, feilleveranse eller andre ting så forventer jeg at det er svar innen 24 timer fra første henvendelse. Når det så er oppnådd kontakt og en dialog er startet rundt problemstillingen så forventer jeg svar innen få timer slik at en kommer til en løsning så raskt som mulig. Det kan ikke være slik at en melder i fra om en problemstilling så skal en vente i 10-16 dager før en får tilbakemelding. Når en så omsider får svar og en dialog er i gang, så må en fortsatt vente i flere dager mellom hver gang de svarer. Det gir dårlig flyt i saksbehandlingen og det tar unødvendig lang tid. Jeg har en annen sak pågående med Komplett, og det er natt og dag å sammenligne hvordan de tar tak i ting. Bestilte hos komplett på søndag, hentet varen tirsdag. Den ene varen var skadet under frakt, så jeg tok kontakt med komplett tirsdag klokken 19.00. Onsdag klokken 11 var saken løst og ny ordre lagt inn som erstatning. På 16 timer, der kun 4 av de var i Komplett sine åpningstider ble altså saken løst. Det ble i denne perioden sendt flere epost frem og tilbake mellom meg og komplett, returseddel ble ordnet og ny vare ble lagt inn i bestilling. På fire timer løste Komplett saken. Til sammenligning klarte ikke cdon å svare på epost på 16 dager. 4 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Mange som har dårlig erfaring med Komplett, så du er nok bare heldig, på samme måte som det er flere som har fått god behndlig fra CDON Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 CDON er dritt. Jeg har med Komplett å gjøre omtrent daglig, og jeg har aldri hatt noen problemer med dem. Kjappe, enkle og greie. CDON derimot...... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 CDON er dritt. Utdyp gjerne.. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 I din ordrebekreftelse fra cdon er det link til kjøp og leveransevilkår og i punkt 1.3 har selger dekket seg inn med "selger skal ikke ha noe ansvar om produktet er utsolgt.." og "inget ansvar om uriktige opplysninger om produkt er på lager". Det eneste du skal gjøre her er å forsikre deg om at du får refundert pengene dine. Dette er en innskrenkelse av forbrukers rettigheter etter forbrukerkjøpsloven, og således ikke lovlig å avtale. Forbrukerrådet skrev følgende vedrørende dette: Når det gjelder salgsvilkår, kan ikke selger avtale vilkår som er dårligere enn rettighetene etter forbrukerkjøpsloven. Det vil si at loven overstyrer/vil sette et slikt vilkår til side hvis det kommer til en tvist. For min del er nå denne saken avsluttet. Forbrukerrådet var ikke imponert over hvordan cdon prøvde å vri seg unna i denne saken, eller hvordan de mente at å betale fullpris for varen og så få igjen mellomlegget var en god løsning. Så de har nå hatt en dialog med cdon, som nå omsider har sendt ut varen sammen med faktura. Forbrukerrådet fikk virkelig fart på ting, så jeg er glad en har forbrukerrådet til å hjelpe til i slike saker. Hadde det ikke vært for dem hadde denne saken aldri løst seg, og jeg hadde nok fortsatt ventet på svar i fra cdon på eposten jeg sendte dem 26 desember. Alt i alt glad det ordnet seg. Ekstremt skuffet over cdon og deres vilje til å løse saken, og det burde være totalt unødvendig å måtte blande inn forbrukerrådet for å få hva en har krav på eller i det hele tatt få svar i fra kundeservice hos cdon. Håper andre som får slettet sine ordre gjør det samme som jeg gjorde, at de ikke tar til takke med 50 kroner i rabatt men sender klage til forbrukerrådet og får saken løst på den måten. 3 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Fikk du noen beklagelse eller noe rabatt for å ha måttet vente så lenge? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 Fikk du noen beklagelse eller noe rabatt for å ha måttet vente så lenge? Nei, ikke i det hele tatt. De presterte faktisk å sende en epost til forbrukerrådet om at saken var løst, noe som ikke var tilfellet i det hele tatt på daværende tidspunkt. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 CDON er dritt. Utdyp gjerne.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1646433&hl= Er min erfaring med dem. Dette er bare en dråpe i havet av hva jeg har lest av kundeservice saker ifra dem med lignende hendelser. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Her, få 100kr rabatt på din neste bestilling på over kr 300,- kpqChcp14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå