ProphetSe7en Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 (endret) Kjenner at denne saken irriterer meg litt, og lurer på om det er noe jeg kan gjøre i denne saken her. Jeg bestilte AKG Y50BT Black den 26 november, som da var lagerført og på tilbud. Mottar ordrebekreftelse som normalt. Legger med forløpet i denne saken, merk at det blir noe rotete men håper noen likevel tar seg tid til å se igjennom. Min kommunikasjon er i rødt, deres i blått for enkelthetens skyld. 26 november: Bestilling gjøres, ordrebekreftelse mottas. 5 desember mottar jeg epost fra cdon: Vi vil meddele at en eller flere varer i din bestilling har blitt forsinket. Dessverre kan vi ikke gi deg en eksakt leveransedato, men lover at du skal få dine varer så fort som mulig. Jeg sender jeg dem så en epost. Dere kan se forløpet under. 6 desember: Hei. Ser dere er tom for varen jeg har bestilt i sort, men at dere har den inne i blå.Kan dere ikke bare bytte ut varen med den blå utgaven så jeg slipper å vente i flere uker på at dere skal få den på lager igjen? 8 desember: Hej xxx, Vi kan tyvärr inte ändra produkt på en beställning. Vi får i så fall avbeställa så att du kan lägga en ny order. Önskar du att vi gör det? Med vänliga hälsningar 8 desember: Får jeg da varen til samme pris som jeg bestilte den til? 14 desember: Hei, Då hörlurarna i de andra färgerna har ett annat pris kan vi tyvärr inte erbjuda dig dessa för 799 kr som du köpter de svarta för. Din order ligger kvar i väntar på att vi ska få in fler. Samtidig som samtalen pågår mottar jeg en automatisk oppdatering på ordren: 8 desember: Vi må dessverre informerer at din ordre vil bli forsinket på grunn av at vår leverandør ikke kan levere det store antallet eksemplarer som er blitt bestilt. Foreløpig vil din vare tidligst kunne leveres i begynnelsen av 2017. 26 desember: Hei xxx, Dessverre er en eller flere produkter i din bestilling utsolgt hos vår leverandør og vi har derfor slettet den/dem fra din bestilling. Hvis bestillingen er betalt med kort vil det reserverte beløpet på kontoen din bli hevet. Order ID: xxxxxxNedenfor ser du de varene som er slettet fra bestillingen: 5035917513 AKG Y50BT Black Som kompensasjon for det som har skjedd legger vi med en rabattkode som gir deg 50 kr. rabatt på neste bestilling. Bruk rabattkoden når du logger inn i kassen. Tilbudet gjelder i seks måneder og kun ved et kjøpstilfelle. Koden gjelder ikke for frakt, digitale produkter eller produkter som leveres av Tretti.no. Observer at koden ikke kan kombineres med andre rabattkoder. Så da er mitt spørsmål. Kan de i det hele tatt gjøre som de har gjort her? De har siden 26 november og frem til i dag hatt varen på lager i sølv og i blå. De har også flere ganger oppdatert med at jeg skal motta varen, bare noe forsinket, før jeg i dag fikk beskjed om at ordren er slettet. Ordren som ble slettet er betalt med Paypal, og det er ikke mottatt noe refusjon der. Hva kan jeg, og hva bør jeg gjøre her. Merker at det er en ekstremt provoserende fremgangsmåte fra cdon her, og at jeg dermed har lyst å trekke saken så langt jeg har mulighet til ut i fra informasjonen over. Endret 26. desember 2016 av ProphetSe7en Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 I din ordrebekreftelse fra cdon er det link til kjøp og leveransevilkår og i punkt 1.3 har selger dekket seg inn med "selger skal ikke ha noe ansvar om produktet er utsolgt.." og "inget ansvar om uriktige opplysninger om produkt er på lager". Det eneste du skal gjøre her er å forsikre deg om at du får refundert pengene dine. 1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 26. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2016 I din ordrebekreftelse fra cdon er det link til kjøp og leveransevilkår og i punkt 1.3 har selger dekket seg inn med "selger skal ikke ha noe ansvar om produktet er utsolgt.." og "inget ansvar om uriktige opplysninger om produkt er på lager". Det eneste du skal gjøre her er å forsikre deg om at du får refundert pengene dine. Så da betyr ikke bekreftelsene om leveranse i ettertid noe som helst? De har jo ved flere anledninger bekreftet at jeg skal motta varen på et senere tidspunkt, og varen er fortsatt i deres sortiment og venter leveranse til deres lager. Hvordan kan de da bare slette en ordre når de etter ordrebekreftelsen har bekreftet leveranse av varen på senere tidspunkt? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 I din ordrebekreftelse fra cdon er det link til kjøp og leveransevilkår og i punkt 1.3 har selger dekket seg inn med "selger skal ikke ha noe ansvar om produktet er utsolgt.." og "inget ansvar om uriktige opplysninger om produkt er på lager". Det eneste du skal gjøre her er å forsikre deg om at du får refundert pengene dine. Dette er en innskrenkelse av forbrukers rettigheter etter forbrukerkjøpsloven, og således ikke lovlig å avtale. 1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 26. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2016 Jeg klager dem inn til forbrukerrådet så får en se hva resultatet av saken blir der. Det får heller bare ta den tiden det tar tenker jeg, men har lyst å finne ut om de kan bare slette ordren slik de gjør kort tid før de forventet varen på lager. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 Jeg klager dem inn til forbrukerrådet så får en se hva resultatet av saken blir der. Det får heller bare ta den tiden det tar tenker jeg, men har lyst å finne ut om de kan bare slette ordren slik de gjør kort tid før de forventet varen på lager. Var ute for akkurat det samme med cdon.com for 3-4 år siden. Fikk forbrukerrådet på banen og da ordnet det seg etter noen uker! Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 (endret) Jeg hadde samme problemet med cdon for litt siden med en kamerabag. Måtte diskutere litt med dem, før dem ga seg og refunderte originale prisen, pluss porto og ekstra kostnad for å bestille varen et annet sted. Endret 26. desember 2016 av Axefjord Lenke til kommentar
skripis Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 (endret) I din ordrebekreftelse fra cdon er det link til kjøp og leveransevilkår og i punkt 1.3 har selger dekket seg inn med "selger skal ikke ha noe ansvar om produktet er utsolgt.." og "inget ansvar om uriktige opplysninger om produkt er på lager". Det eneste du skal gjøre her er å forsikre deg om at du får refundert pengene dine. Dette er en innskrenkelse av forbrukers rettigheter etter forbrukerkjøpsloven, og således ikke lovlig å avtale. CDON er ett svensk foretak... som selger med svensk forretningsadresse. -EDIT- Nei har du sett... https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp;jsessionid=tkw9udowIyXkbpImn2Lu921EzNxBVtyssNYlkvWgFh3Vq1w61DiO!1996057855?orgnr=990532133 Endret 27. desember 2016 av skripis Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 (endret) I din ordrebekreftelse fra cdon er det link til kjøp og leveransevilkår og i punkt 1.3 har selger dekket seg inn med "selger skal ikke ha noe ansvar om produktet er utsolgt.." og "inget ansvar om uriktige opplysninger om produkt er på lager". Det eneste du skal gjøre her er å forsikre deg om at du får refundert pengene dine. Dette er en innskrenkelse av forbrukers rettigheter etter forbrukerkjøpsloven, og således ikke lovlig å avtale. CDON er ett svensk foretak... som selger med svensk forretningsadresse. -EDIT- Nei har du sett... https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp;jsessionid=tkw9udowIyXkbpImn2Lu921EzNxBVtyssNYlkvWgFh3Vq1w61DiO!1996057855?orgnr=990532133 Og så? De alminnelige vilkårene på cdon.no viser til norsk rett, ikke svensk. Endret 27. desember 2016 av Herr Brun 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 (endret) CDON er en elendig bedrift. Kundeservicen der er så dårlig at jeg oppfordrer alle til å la være å handle der. TS er bare enda ett eksempel på hvordan de prøver å lure seg unna, og man må krangle seg til rettighetene sine. Endret 27. desember 2016 av Dapp47 1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 27. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2016 Har sendt en epost til cdon der jeg krever å få bestilt vare til avtalt pris, og om de har problemer med å levere i sort så kan de sende meg varen i en av fargene de har på lager. Jeg har også sendt saken videre til forbrukerrådet, så får en se hvordan det heler ender til slutt. De har 10-12 ukers behandlingstid, så kan fort ta litt tid dette, men det får nesten bare ta den tiden det tar. Har bedt om å få varen til avtalt pris, eventuelt i annen farge eller at de dekker ekstrautgiftene det koster å kjøpe samme vare fra en annen butikk. Jeg kommer nok til å styre unna cdon i fremtiden, samme med de andre butikkene som har samme eiere. Oppdaterer her med ny informasjon etterhvert som noe dukker opp. Lenke til kommentar
Valdres 101 Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Jeg har benyttet CDON en god del, i årenes løp. Men da har det stort sett gått i bøker, og ymse dataspil. Eller dvd-filmer, og musikk. Dette har alltid fungert helt fint det, men det er ganske litt større ting som kanskje kan skape problemer eller tull... Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Alle kan være flinke på selve salget, frakt, spørsmål osv. Men det er når det oppstår problemer man virkelig ser hvem som yter god kundeservice og hvem som ikke gjør det! Stå på TS! Flott du tar slikt videre, da det burde være en selvfølge Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 30. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2016 (endret) Dette er toppen av frekkhet fra cdon! Den 26 ble ordren min slettet med begrunnelse "utsolgt hos leverandør". I dag den 30.12, altså fire dager etter leverandøren var utsolgt har de varen på lager og tilgjengelig for kjøp. http://cdon.no/elektronikk/akg-y50bt-tradlose-horetelefoner-svart-p35917513?utm_source=newsletter&utm_medium=message_newsletter&utm_campaign=product_surveillance At det kan være mulig å drive butikk på den måten er for meg ett mysterium! Endret 30. desember 2016 av ProphetSe7en 6 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Dette dokumenterer du selvsagt med screenshots. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 1. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2017 Dette dokumenterer du selvsagt med screenshots. Ja det er ordnet for lenge siden. I tillegg var de så omtenksom at de sendte meg en epost om at varen var kommet på lager og nå kunne bestilles, dog til full pris. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Dette dokumenterer du selvsagt med screenshots. Ja det er ordnet for lenge siden. I tillegg var de så omtenksom at de sendte meg en epost om at varen var kommet på lager og nå kunne bestilles, dog til full pris. Hvis du legger ut dokumentasjon i tråden (eller oppretter en blogg) så kan du vise dem at det ikke lønner seg å drive på slik. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 1. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2017 Nå har jeg sendt klage til forbrukerrådet, så får la det gå sin gang først tenker jeg. Prøvde få det så kort og presist som mulig, men ble likevel 9 vedlegg i saken. 2 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Har du forsøkt å svare "jeg ønsker <produkt> men til prisen jeg originalt bestilte"? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 2. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2017 Har du forsøkt å svare "jeg ønsker <produkt> men til prisen jeg originalt bestilte"? Selvsagt. Når de slettet ordren min den 26 sendte jeg dem en epost der jeg sa at jeg ikke ønsket ordren min slettet, at jeg ønsket å vente til de fikk varen på lager selv om det kunne ta noen uker med ventetid. Ikke fått noe svar på den henvendelsen min enda. Når de så fikk varen på lager igjen den 30 så sendte jeg dem en ny epost der jeg henviste til den opprinnelige ordren samt deres begrunnelse om å slette varen fire dager tidligere og ba om å få varen til avtalt pris, at det muligens var oppstått en feil fra deres side med sletting av ordre når varen ikke var utsolgt hos leverandør likevel. Ikke fått noe svar på den henvendelsen heller, så vi får se hva de sier nå til uken når de er tilbake på jobb igjen. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå