Gå til innhold

Kompbilitetsproblemer med GTX 1070?


RaymondK

Anbefalte innlegg

Black Friday kjøpte jeg et Asus GTX 1070 Strix gaming. Har nå montert det i mitt Asrock Z77 Pro4, og resultatet ble: BSOD`s... Mange av dem! Flere om dagen faktisk. Asus kundesupport sier at enten så er ikke kortet kompatibelt med chipsettet mitt, eller så er det feil på kortet. Det er da ikke så mange generasjoner mellom 1070 og Z77 så synes det høres rart ut at dem ikke skal være kompatible.

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skal nå være bra anal den PSU'en han har fra før av om det nye kortet som knapt nok bruker strøm ikke får nok strøm

 

Ja, omtrent like analt som bios tipset.
Det var en hel Dell XPS (stasjonære) serie som hadde inkompatibel bios med 9xx serie. Så ikke noe analt med det egentlig.

(hadde med vga bios EFI mode kontra legacy vga bios å gjøre i gfx kortene)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det er ikke skjermkortene som konker først med høy pcie-frekvens, så årsaken ligger neppe der, uansett. Hvertfall min erfaring basert på GPUer fra GTX500-serien og tidligere.

 

Det greieste er å teste i en annen maskin med et annet chipset - da får du vel svar på om det er kompatibilitet eller ikke. Men på generelt grunnlag virker det nærmest absurd at vanlige forbrukerhovedkort skal ha slike kompatibilitetsproblemer mellom komponenter som i bunn og grunn passer godt sammen i en PC.

Lenke til kommentar

 

 

Skal nå være bra anal den PSU'en han har fra før av om det nye kortet som knapt nok bruker strøm ikke får nok strøm

Ja, omtrent like analt som bios tipset.
Det var en hel Dell XPS (stasjonære) serie som hadde inkompatibel bios med 9xx serie. Så ikke noe analt med det egentlig.

(hadde med vga bios EFI mode kontra legacy vga bios å gjøre i gfx kortene)

 

Det var da ironisk ment. Er ei heller analt at en PSU kan skape trøbbel på nytt skjermkort når forrige er ukjent.

 

Artig at clay trakk den konklusjonen uten å kjenne til den detaljen ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Takker for feedback folkens! Deres "analiteter" er heldigvis på et helt annet nivå enn det jeg fikk presentert hos Komplett.no som solgte meg kortet.

 

Tillatt meg å klippe og lime samtalen med deres eminente kundeservice:

 

"

Hei!

 
Her om dagen installerte jeg mitt nye Asus GTX 1070 Strix som jeg kjøpte på Black Friday.
PCen som tidligere kunne ha uptime på flere uker uten problemer leverer nå flere BSOD`s om dagen. Jeg har vært i kontakt med Asus support og dem sier at enten er ikke kortet kompatibelt med chipsetet mitt (Z77) eller så er det feil med kortet. 
 
Hva tenker dere?
 
Hei.

Mulig du må resete biosen og oppdatere alle drivere, for så og rense maskinen for støv.

Vil anbefale at du også sjekker temp og eventuelt finner feilkoden på bsod skjermen.

Det er som regel software som gjør dette.

Ha en fin dag videre.

 

 

 

Rense maskinen for støv? Er du seriøs nå? Du mener at det er støv som er problemet her? 

Kan fortelle at det er fint lite støv i kabinettet mitt... Alt av drivere og bios er oppdatert. Har prøvd forskjellige Nvidia drivere uten at det har hatt innvirkning.
Jeg kan sende deg dump filene om du ønsker å analysere dem. 
 
 
Hei.

Støv er hovedproblemet for BSOD. Men en bios oppgradering og en reinstallering av windows kan også hjelpe på problemet.

Ha en fin dag videre.

Med vennlig hilsen,
Fredrik
Salg & Kundeservice

"

 

Hvorfor har ingen av dere foreslått STØV?

Men fra spøk til revolver; Asrock har tydeligvis litt mere kompetente folk i crewet sitt, og etter min request satte dem sammen en test rigg med et 1070 kort og Z77 Pro4. Dem opplevde visst ingen problemer så kompatibelt er det. 1 poeng til Asrock og minuspoeng til Asus og Komplett.no

Er enda på juleferie, så har ikke forsket noe mer i dette, men gleder meg til å finne ut av det. Kjører RAMen på ganske stramme timinger, så er begynt å lure på om nytt skjermkort på en eller annen måte kan ha gjort det til et problem? Ellers er innstillingene heller konservative. Avinstallerte ikke den gamle driveren, så det kan vel være en mulig feilkilde!

Lenke til kommentar

Takker for feedback folkens! Deres "analiteter" er heldigvis på et helt annet nivå enn det jeg fikk presentert hos Komplett.no som solgte meg kortet.

 

Tillatt meg å klippe og lime samtalen med deres eminente kundeservice:

 

"

Hei!

 
Her om dagen installerte jeg mitt nye Asus GTX 1070 Strix som jeg kjøpte på Black Friday.
PCen som tidligere kunne ha uptime på flere uker uten problemer leverer nå flere BSOD`s om dagen. Jeg har vært i kontakt med Asus support og dem sier at enten er ikke kortet kompatibelt med chipsetet mitt (Z77) eller så er det feil med kortet. 
 
Hva tenker dere?
 
Hei.

Mulig du må resete biosen og oppdatere alle drivere, for så og rense maskinen for støv.

 

Vil anbefale at du også sjekker temp og eventuelt finner feilkoden på bsod skjermen.

 

Det er som regel software som gjør dette.

 

Ha en fin dag videre.

 

 

 

Rense maskinen for støv? Er du seriøs nå? Du mener at det er støv som er problemet her? 

Kan fortelle at det er fint lite støv i kabinettet mitt... Alt av drivere og bios er oppdatert. Har prøvd forskjellige Nvidia drivere uten at det har hatt innvirkning.
Jeg kan sende deg dump filene om du ønsker å analysere dem. 
 
 
Hei.

Støv er hovedproblemet for BSOD. Men en bios oppgradering og en reinstallering av windows kan også hjelpe på problemet.

 

Ha en fin dag videre.

Med vennlig hilsen,

Fredrik

Salg & Kundeservice

"

 

Hvorfor har ingen av dere foreslått STØV?

Men fra spøk til revolver; Asrock har tydeligvis litt mere kompetente folk i crewet sitt, og etter min request satte dem sammen en test rigg med et 1070 kort og Z77 Pro4. Dem opplevde visst ingen problemer så kompatibelt er det. 1 poeng til Asrock og minuspoeng til Asus og Komplett.no

 

Er enda på juleferie, så har ikke forsket noe mer i dette, men gleder meg til å finne ut av det. Kjører RAMen på ganske stramme timinger, så er begynt å lure på om nytt skjermkort på en eller annen måte kan ha gjort det til et problem? Ellers er innstillingene heller konservative. Avinstallerte ikke den gamle driveren, så det kan vel være en mulig feilkilde!

 

Fordi vi ser på dette som en no-brainer. Er man kompetent nok til å montere et skjermkort er man kompetent nok til å forstå at støv bør fjernes. "Tøh ingen som foreslå at man må ha luft i bildekka".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...