fei Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg har vært innom digital impuls i byen( min favoritt butikk). Jeg ga dem en pekepinn om hva jeg ønsket meg som pc til ca 15-16k. Dette er tiilbudet jeg fikk. Lian li pc73sl asus pc800-e deluxe p4 2,8mhz pc800 WD raptor x2( satt opp i raid) matrox millenium p650 twinmos pc3200 1024mb Samsung disketttstasjon Zalman cpu kjøler cnps7000cu thermaltake psy 480w ferdig sammensatt og med 3 års garanti Jeg skulle få dette for 16174. Jeg har dvd brenner(px-708) og cd brenner(plextor premium) fra før. Jeg er meget usikker på om jeg skulle gå for Abit ic7-max3 eller Asus pc800-e deluxe i butikker er det bare 200kr som skiller dem, men jeg overklokker ikke og det virker i tester som om at asus er et bedre valg om man ikke overklokker? Hva syns dere om tilbudet? Det er bare kabinettet jeg har bestemt meg for ellers spiller det liten rolle så lenge den er stillengående og er lynkjapp på fotoredigering. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 vel, kutt ned på noe, og få et radeon 9800 basert kort! det er mer fremtidsrettet, såfremt du da trenger støtte for 3 skjermer? Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hvis den skal brukes til fotoredigering ville jeg gått for et skikkelig skjermkort, pga redigeringshastighet (minimalt) og bildekvalitet (viktig) Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hvis du spiller en del ville jeg byttet ut Matrox'en med et Radeon-kort, men siden du skriver at du jobber med fotoredigering er nok Matrox'en fin. Ellers ville jeg nok gått for Asus-hovedkortet, hvis du ikke har planlagt å overklokke. Resten av maskinen ser fin ut. Lenke til kommentar
fei Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Jeg trodde at Matrox skjermkrot var det beste når det gjaldt bildebehandlig(2d). Er ati9800 bedre på dette området? Er powercolor et brukbart kort? Jeg bruker ikke pc'en til spill. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Ellers ville jeg nok gått for Asus-hovedkortet, hvis du ikke har planlagt å overklokke. ASUS kortet er meget bra til å overklokke med også. Så det trenger du ikke bekymre deg for. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg trodde at Matrox skjermkrot var det beste når det gjaldt bildebehandlig(2d).Er ati9800 bedre på dette området? Er powercolor et brukbart kort? Jeg bruker ikke pc'en til spill. Hvis du ikke skal spille er det ett fett... da sparer du nok noe penger på matrox kortet. Men jeg ville ikke innstallert et halvt spill med det i pc'en. Så hvis du noengang har planer om å spille litt ville jeg gått for Radeon kortet. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Denne maskinen vil koste ca. 13500 å bygge selv uten os. Da med Matrox M p750 og boxed kjøler. Dette hos MPX og Microplex. Mixroplex har ikke kabinettet inne, ventes inn 26.12. Men det bør vel være mulig å finne et alternativt kabinett til 2800 kroner. Lenke til kommentar
fei Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Jeg vet jeg kan få den billigere ved å kjøpe den et annet sted, men jeg vil gjerne at noen bygger den for meg samt at jeg får garantien(3år). Det er også viktig for meg at jeg har en butikk jeg fysisk kan gå til. Erfaringen min med pc'er som går i stykker er at jeg aldri finner ut av hvilken komponent som er defekt, det er defor en trygghet at jeg kan levere hele kassa inn på reperasjon. Kabinettet er det eneste jeg har bestemt meg for, har de det ikke inne før 26/12 så venter jeg. Det er nemlig det tøffeste kabinettet jeg har sett.... samt et av de få min bedre halvdel har godkjent at kan få stå fremme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå