Gunfreak Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 (endret) Jeg har hatt en PANASONIC TX-P50G20E I mange år nå. Men aldri vært fornøyd med bilde. Ja det er HD men hver gang jeg så på andres hd tv har bilde alltid sett bedre ut. Selv om tvene ikke er nyere enn min. Men i dag rota jeg rundt på bilde innstillinger. Jeg fant noen oppskrifter men ingen var for min spesifikke model. Men alle ville ha THX modus. Men jeg prøvde å bytte til cinema modus og vips var tven slik jeg ville ha den og hvordan andres hd tver er. Jeg greier ikke sette ord på hva der er. Bilde virker litt skarpere. Men mer enn det. Det er en 3d/dybde effekt (Ikke 3d tv) og viktigst av alt virker ting mer levende. Siden jeg er pc spiller. Ville jeg nesten beskrevet effekten som en høyere fps (noe det naturlig nok ikke er) så jeg vet ikke hva det er øyet egentlig oppfatter. Endret 25. desember 2016 av Gunfreak Lenke til kommentar
vidor Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Cinema mode vil nok vise bildet med mer kontrast da det er definert hvitere enn hvitt og svarte enn svart i standarden, noe som bare er gammelt tull fra analogtiden og tilpassninger til svingene referanseområder som ikke lengre er noe å hensynta i digitale signaler som er presist definerte. En annen ting er at mange produsenter legger på fargeprofil på Cinema mode for å skille film fra video. Det er nok kanskje en kombinasjon av kontrast og farge som gir den effekten du tenker på. Vet ikke om TV'en interpolerer bildet opp til FPS'en til TV'en eller beholder 24 FPS. Cinema mode bør vel helst ikke oppskalere FPS hvis den skal være sann mot formatet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2016 Jeg tenkte at kontrasten kan ha noe å si. Men når jeg prøvde å følge "oppskrifter" til THX modus satt jeg kontrast til 60 (max) og hadde ikke den effekten. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Ser poenget ditt. Da er det neppe bare kontrasten som utgjør den oppfattede bildekvalitet. I det utstyret jeg har testet er det alltid fargejusteringer også i Cinema-mode. Det er bare å prøve på en gråskala med og uten Cinema-mode, så ser du nok en forandring i fargetoner. Som regel nedtones blått en god del, noe som gjør bildet varmere og mykere, men det er som regel mer enn bare det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå