Gjest Bruker-245639 Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Å gi noen folk gratis bolig som vanlige mennesker må slite hele livet med å skaffe seg er vel ganske usaklig.Ja, det vil jeg si. Jeg har imidlertid ikke sett særlig mange eksempler på at flyktninger (eller andre grupper for den saks skyld) får gratis bolig. Utgifter til bolig blir ofte dekket, men da snakker vi om noe helt annet enn "å gi folk gratis bolig som vanlige mennesker må slite hele livet med å skaffe seg". Nuvel. Flyktningene i skolekretsen til ungene har i alle år bodd bedre enn meg selv. Jeg måtte til og med leie dyrt i mange år mens jeg jobbet, betalte skatt og prøvde å spare til mitt eget sted å bo. Flyktningene har ikke gjort en dritt på alle disse åra og bor fremdeles bedre enn meg. Nå som ungene deres er voksne er det på tide å kaste dem ut av landet. De har fått nok millioner rett i neven. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Det er diskriminerende at asylsøkere tjener penger på NAV ved å sitte på ræva. En asylsøkere er mer verdt enn en statsborger virker det som. Hvorfor antar du at asylsøkere trives med å være innestengt på et mottak store deler av livet sitt, og hvorfor anser du dette som et privilegium? Statsborgere kan bo hvor de vil og få seg en jobb, og asylsøkere jevnt over mistrives på mottak. De trenger jo ikke sitte på mottaket, de kan reise hjem når de vil. Vi tvinger dem ikke til å bli her. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Likevel velger de å sitte på mottakene. Jeg prøver å gi uttrykk for at det ikke er et særlig komfortabelt liv å bo på asylmottak. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Nuvel. Flyktningene i skolekretsen til ungene har i alle år bodd bedre enn meg selv. Jeg måtte til og med leie dyrt i mange år mens jeg jobbet, betalte skatt og prøvde å spare til mitt eget sted å bo. Flyktningene har ikke gjort en dritt på alle disse åra og bor fremdeles bedre enn meg. Nå som ungene deres er voksne er det på tide å kaste dem ut av landet. De har fått nok millioner rett i neven. Du retter skytset mot feil blink. Det er politikerne, ikke flyktningene, som er ansvarlige for hvor mye penger det offentlige bruker på flyktningene, samt som forhindrer disse å jobbe for mat og bolig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Nuvel. Flyktningene i skolekretsen til ungene har i alle år bodd bedre enn meg selv. Jeg måtte til og med leie dyrt i mange år mens jeg jobbet, betalte skatt og prøvde å spare til mitt eget sted å bo. Flyktningene har ikke gjort en dritt på alle disse åra og bor fremdeles bedre enn meg. Nå som ungene deres er voksne er det på tide å kaste dem ut av landet. De har fått nok millioner rett i neven.Du retter skytset mot feil blink. Det er politikerne, ikke flyktningene, som er ansvarlige for hvor mye penger det offentlige bruker på flyktningene, samt som forhindrer disse å jobbe for mat og bolig. Jeg sparker fint mot politikerne også, men en er bra frekk og arrogant når en som flyktning ikke forsøker en gang å bidra. Send dem hjem alle sammen. Vi trenger dem ikke! Og de kan gjerne ta politikerne med seg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Likevel velger de å sitte på mottakene. Jeg prøver å gi uttrykk for at det ikke er et særlig komfortabelt liv å bo på asylmottak. Men komfortabelt nok til at de velger å bli. Liker de ikke livet på mottaket så får de reise hjem igjen. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Er det diskriminering når staten spanderer bolig på asylsøkere, mens nordmenn må betale i dyre dommer om de vil skaffe seg egen bolig? Nei, det synes jeg ikke. Det er greit for meg at flyktninger får særbehandling i en startfase. Det som ikke er greit er flyktninger som forventer at særbehandlingen skal være evigvarende. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Det opprinnelige innlegget insinuerte at asylsøkere vil bli på asylmottakene fordi de vil ha et komfortabelt liv på staten sin regning. Mine observasjoner er at det er svært få som ønsker å være på asylmottak. Å motta uføretrygd fra staten er nok komfortabelt, men det er hverken lett eller aktuelt til hva sicios skrev. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Diskriminering? tja, det avhenger av definisjonen. Urettferdig? Definitivt. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Det opprinnelige innlegget insinuerte at asylsøkere vil bli på asylmottakene fordi de vil ha et komfortabelt liv på staten sin regning. Mine observasjoner er at det er svært få som ønsker å være på asylmottak. Å motta uføretrygd fra staten er nok komfortabelt, men det er hverken lett eller aktuelt til hva sicios skrev. Mulig at jeg tar feil, men slik leste ikke jeg TS. og jeg håper ikke vi kun slipper dem ut porten, når de får oppholds-rett. Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 (endret) Er det diskriminering når staten spanderer bolig på asylsøkere, mens nordmenn må betale i dyre dommer om de vil skaffe seg egen bolig? Selvsagt er det diskriminering. Mange er jo ikke reelle asylsøkere heller. Straks oppholdstillatelsen er i orden, så reiser jo mange på ferie dit de kom fra, eller sender barna dit på skole så de ikke skal bli for norske. Endret 28. desember 2016 av Børt-Erik Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Det opprinnelige innlegget insinuerte at asylsøkere vil bli på asylmottakene fordi de vil ha et komfortabelt liv på staten sin regning. Mine observasjoner er at det er svært få som ønsker å være på asylmottak. Å motta uføretrygd fra staten er nok komfortabelt, men det er hverken lett eller aktuelt til hva sicios skrev.Mulig at jeg tar feil, men slik leste ikke jeg TS. og jeg håper ikke vi kun slipper dem ut porten, når de får oppholds-rett. Jeg mente dette: Det er diskriminerende at asylsøkere tjener penger på NAV ved å sitte på ræva. En asylsøkere er mer verdt enn en statsborger virker det som. Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Nei, det synes jeg ikke. Det er greit for meg at flyktninger får særbehandling i en startfase. Flyktninger bør ikke ha noen som helst form for særbehandling. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 (endret) Nei, det synes jeg ikke. Det er greit for meg at flyktninger får særbehandling i en startfase. Flyktninger bør ikke ha noen som helst form for særbehandling. Nei vel? Hva er det du foreslår? Å hive de til bunnen av samfunnet og la de ty til kriminalitet for å overleve? Skal vi først slippe de inn så er det utelukkende positivt at vi gir dem størst mulig sjanse til å bli bidragsytere i samfunnet, akkurat som vi vil at du skal gå på skole. Integreringsprosessen er en særbehandling. Endret 28. desember 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Jeg sparker fint mot politikerne også, men en er bra frekk og arrogant når en som flyktning ikke forsøker en gang å bidra. Jeg kan vanskelig se på det som "frekt" at de ikke bryter loven ved å jobbe. Det som er frekt er at politikerne har forbudt dem å jobbe, og faktisk fengsler folk for å bryte loven og ta seg en jobb. 1 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Jo all diskriminering er negativ, det ligger i ordet. Nei. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Nuvel. Flyktningene i skolekretsen til ungene har i alle år bodd bedre enn meg selv. Jeg måtte til og med leie dyrt i mange år mens jeg jobbet, betalte skatt og prøvde å spare til mitt eget sted å bo. Flyktningene har ikke gjort en dritt på alle disse åra og bor fremdeles bedre enn meg. Nå som ungene deres er voksne er det på tide å kaste dem ut av landet. De har fått nok millioner rett i neven.Du retter skytset mot feil blink. Det er politikerne, ikke flyktningene, som er ansvarlige for hvor mye penger det offentlige bruker på flyktningene, samt som forhindrer disse å jobbe for mat og bolig. Det er nok ikke hvor _mye_, men _hvem_ pengene brukes på, som er hot topic her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå