Gå til innhold

Rasistisk kulturminister?

Anbefalte innlegg

At folk reagerer på dette innlegget gjør meg flau av å være norsk! De som mener Hellelands innlegg er problematisk, har i mine øyne seriøse problemer. Du må gjerne være uenig i hva hun skriver, men å være glad i egen kultur og egen nasjon er det ingenting galt i. Det øyeblikket det blir noe galt i det, er det øyeblikket alt går til helvete.

Snart skal det vel ikke være lov å mene noe som helst. Det er blitt slik at normenn for all del ikke må være stolt av sin kultur. Mens innvandrerne oppfordres til å hylle sin. De som mener Hellelands innlegg er støtende eller på andre måter problematisk, er minst like mentalt utenfor virkeligheten som de som nekter barn å feire jul "fordi det kan støte andre".

Absolutt alt kan støte noen. Get over it!

Kritikken hadde ikke oppstått om hun hadde skrevet" jeg er glad i vår kultur og nasjon" så ikke lat som det er kun der kritikken lugger. AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du mener ikke at det er riktig å kritisere en norsk kulturminister for å oppfordre folk til å være stolte av norsk kultur?

Nja. Jeg har ingenting i mot kritikk. Kritikk fører til debatt, som denne, og det er av det gode. Og ansvarlige politikere bør utfordres på sine meninger og ytringer. Men selv synes jeg dette er storm i et vannglass. 

Rent idemessig er jeg vel på linje med skatteflyktningen her.

Geir :)

Lenke til kommentar

Du må gjerne være uenig i hva hun skriver, men å være glad i egen kultur og egen nasjon er det ingenting galt i. Det øyeblikket det blir noe galt i det, er det øyeblikket alt går til helvete.

...

Det virker som du er litt støtt over at noen syns det er noe galt med nasjonalismen. ;)

At folk reagerer på dette innlegget gjør meg flau av å være norsk! De som mener Hellelands innlegg er problematisk, har i mine øyne seriøse problemer. Du må gjerne være uenig i hva hun skriver, men å være glad i egen kultur og egen nasjon er det ingenting galt i. Det øyeblikket det blir noe galt i det, er det øyeblikket alt går til helvete.

Snart skal det vel ikke være lov å mene noe som helst. Det er blitt slik at normenn for all del ikke må være stolt av sin kultur. Mens innvandrerne oppfordres til å hylle sin. De som mener Hellelands innlegg er støtende eller på andre måter problematisk, er minst like mentalt utenfor virkeligheten som de som nekter barn å feire jul "fordi det kan støte andre".

Kritikken hadde ikke oppstått om hun hadde skrevet" jeg er glad i vår kultur og nasjon" så ikke lat som det er kun der kritikken lugger. AtW

Les innlegget Jarmo har linket til i posten over denne.

Lenke til kommentar

Jeg synes det var et fint innlegg, og et innlegg som trengs i disse "finn de fordomsfulle, hatefulle og rasistene"-tidene. De siste fem års mediedekning av innvandring, kultur og religion har nesten skapt en egen mal for hvordan vi skal tenke og opptre overfor de som uttaler seg på "x" måte. Narrativet er printet inn hos alle de som følger med på nyhetene et par ganger i uka.

Var innlegget spesielt bra skrevet? Nei, kanskje ikke. Men det var en privat facebook-post, så en må kunne gi slingringsmonn og ta hovedbudskapet utfra helheten av innlegget.

Lenke til kommentar

I grunnen dumt å publisere politiske eller kulturelle meninger siden alle har sine egne meninger. Noen liker budskapet mens andre blir provosert og så begynner snøballen å rulle.

Nettaviser gir spalteplass til slikt for å fiske etter klikk og folk biter på.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Er helt enig med Eirik over. Nei, det var ikke spesielt bra formulert, men absolutt ikke noe å hause seg sånn opp over. Kvalmende hvordan noen lager store overskrifter over dette. 

Lenke til kommentar

Er helt enig med Eirik over. Nei, det var ikke spesielt bra formulert, men absolutt ikke noe å hause seg sånn opp over. Kvalmende hvordan noen lager store overskrifter over dette. 

Skribenter skal også ha til salt i grøten og folk flest orker ikke lese om noe konstruktivt, så da blir det slik. Når det blir aktivitet i kommentarfeltene hender det også at det monner til sukker og kanel.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Ja, De har forsåvidt et poeng, hr. BadCat! Ser den. Og det er vel absolutt å forvente i disse dager, at ministres uttalelser blir fulgt med argusøyne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Et forsøk på å være stolt av Norge og det å være norsk. Noe vi skal sette pris på! Så får vi håpe at det også viset seg i praksis i politikken med motstand mot religiøse plagg, religiøs mishandling av smågutter, utmelding av EØS og ellers sette Norge først og slutte å være USA sin marionett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...