Gå til innhold

Brukbar app til å låse tilganger - "barnemodus"

Anbefalte innlegg

Guttungen på 6 år skulle få seg Spotify på ett eller annet vis til jul. Det var langt mer utfordrende enn jeg trodde. Det meste av musikkavspillere må enten styres av en smarttelefon eller så takler de ikke trådløs / BT overføring av lyd. Beste løsningen jeg har funnet er å ta en velbrukt Xperia Z1, legge til Spotify på den, koble BT hodetelefoner til den. Så langt alt vel, musikkavspilling fungerer utmerket.

Men, jeg må ha kontroll på hva gutten kan plukke på. Det er selvsagt ikke SIM-kort i tlf, men han kan likevel klare å ringe nødnummer, og siden han er avhengig av wifi for å bruke Spotify (ja jeg kjenner til offline-modus der, men han skal selv få finne musikken han vil ha, derved må han ha tilgang til wifi). Det er og endel annet han ikke skal ha tilgang til (youtube, nett, m.m.).

De fleste barne-låse-programmer virker merkverdig dårlig laget, og utvalget er uoversiktlig stort. Er rett og slett litt skeptisk til å dytte telefonen full i bloatware, som noen av disse må være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke fått prøv å pinne, men etter en god del leting mellom apper med åpenbare svakheter, fant jeg denne som virker rimelig brukbar. Ingen åpenbare feil foreløpig. Beskyttet med 4-sifret pinkode. Både Spotify og kamera har så langt virket som det skulle. Skal prøve den ut en stund til, så kan jeg gi tilbakemelding her. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...