Gå til innhold

Returnere mobil?

The Lamp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun blir nok ikke anmeldt skal du se.

Jobber i butikk og selger telefoner med abo selv, og det hender at det blir gjort salg på denne måten.

Om du ikke ønsker telefonen så gjør det enkelt for deg selv - ta den med til butikken, si at moren din kjøpte denne i gave, og kjøpte med abo og at du ikke ønsker det. Så ordner butikken resten. Send gjerne PM om du lurer på noe, eller hvordan du lurest går frem så bistår jeg gladelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber selv i butikk og det skulle da bare mangle?

Det er jo vanligvis ikke lov å angre på kjøp som er solgt abonnement etter min forståelse. Moren min har også angret på kjøp av mobil med abonnement før, men da fikk vi ikke lov til å returnere det. Hun stod dog som ansvarlig på det nummeret hun brukte til å kjøpe mobil. Jeg er inneforstått med at 14 dagers angrerett kan gjelde dersom man kjøper f.eks. via nett, noe som ikke var tilfellet. Derfor ble jeg litt usikker om dette også gjaldt når hun selv ikke stod som eier på mitt nummer.

Mener du da at det egentlig er lov å returnere mobiler kjøpt med abonnement? 

Lenke til kommentar

Jobber selv i butikk og det skulle da bare mangle?

Det er jo vanligvis ikke lov å angre på kjøp som er solgt abonnement etter min forståelse. Moren min har også angret på kjøp av mobil med abonnement før, men da fikk vi ikke lov til å returnere det. Hun stod dog som ansvarlig på det nummeret hun brukte til å kjøpe mobil. Jeg er inneforstått med at 14 dagers angrerett kan gjelde dersom man kjøper f.eks. via nett, noe som ikke var tilfellet. Derfor ble jeg litt usikker om dette også gjaldt når hun selv ikke stod som eier på mitt nummer.

Mener du da at det egentlig er lov å returnere mobiler kjøpt med abonnement?

I ditt tilfelle ville jeg sagt det, ja. Abo var trossalt ikke signert av juridisk eier.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...