Gå til innhold

Returnere mobil?

The Lamp

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en ny mobil til jul, fant ut av dette da jeg fikk en SMS om at nummeret mitt porteres til en annen mobiloperatør. Moren min har altså kjøpt en ny mobil til meg og tegnet abonnement med mitt nummer. Har hun lov til dette? Jeg vil ikke bytte operatør, og har heller ikke behov for en ny mobil. Jeg er klar over at det ikke er noen angrerett på mobiltelefoner solgt med abonnement, men finnes det noen "loopholes" som gjør at jeg kan returnere mobilen og stoppe porteringen i og med at hun tegnet abonnement uten min samtykke?

Endret av The Lamp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

For å svare godt på dette må vi få vite hvem som er juridisk eier. Hvis moren din eier nummeret kan hun i utgangspunktet gjøre akkurat hva hun vil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Så hva kan egentlig gjøres? Burde det da være lov til å returnere? Ringer jeg dit jeg kjøpte mobilen eller den nye telefonoperatøren?

Takk for svar så langt!

Snakk med mora di.
Lenke til kommentar

hva er egentlig utfordringen ... ?

Din mor ville overaske deg med ny mobil som du ikke vil ha, og hun har bak din rygg gjort om kontantkortet ditt til abn som hun vil dekke for deg i 2017 ? 

Eller har hun kjøpt mobil til seg selv i ditt navn slik at du får regningene på telefonen og abn hun skal bruke ?

Uansett, det er jo bare for deg å ringe til din operatør og si at noen har startet en portering av ditt nummer uten ditt samtykke slik at de stopper porteringen? 

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Stopp litt nå. Vi vet fortsatt ikke hvem som er juridisk eier av ABO, vi vet ikke hvilken operatør nummeret er portert til, vi vet ikke hvem som betaler regning, og - at nummeret står i TS' navn betyr bare at TS er sluttbruker. Nå synes jeg at TS bør slenge litt mer fakta på bordet.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Tom: Tolker "Jeg er over 18 år, og det gamle abonnementet stod på mitt navn." som at TS er juridisk eier.

Blir feil å "tolke" så lenge TS ikke klare å komme med de faktaene vi behøver. Uten dem blir dette bare en synsetråd.

Lenke til kommentar

Din mor ville overaske deg med ny mobil som du ikke vil ha, og hun har bak din rygg gjort om kontantkortet ditt til abn som hun vil dekke for deg i 2017 ? 

Eller har hun kjøpt mobil til seg selv i ditt navn slik at du får regningene på telefonen og abn hun skal bruke ?

Uansett, det er jo bare for deg å ringe til din operatør og si at noen har startet en portering av ditt nummer uten ditt samtykke slik at de stopper porteringen? 

Ja, det første stemmer, men jeg har abonnement, ikke kontantkort. Og det siste lurer jeg på om er mulig, for da må man betale gebyr for å avbryte abonnement? Derfor er jeg usikker på om det hele kan kanselleres og mobilen kan returneres uten noen gebyrer.

Tom: Tolker "Jeg er over 18 år, og det gamle abonnementet stod på mitt navn." som at TS er juridisk eier.

Blir feil å "tolke" så lenge TS ikke klare å komme med de faktaene vi behøver. Uten dem blir dette bare en synsetråd.

Jeg er usikker på om jeg har misforstått deg, Tom. Jeg "eier" abonnementet, altså står nummeret på mitt navn og jeg betaler regningen. Jeg blir vel da juridisk eier, som du sier?

Jeg bruker Talkmore nå, men det nye abonnementet er Telia.

Lenke til kommentar

Ja, det første stemmer, men jeg har abonnement, ikke kontantkort. Og det siste lurer jeg på om er mulig, for da må man betale gebyr for å avbryte abonnement? Derfor er jeg usikker på om det hele kan kanselleres og mobilen kan returneres uten noen gebyrer.

Jeg er usikker på om jeg har misforstått deg, Tom. Jeg "eier" abonnementet, altså står nummeret på mitt navn og jeg betaler regningen. Jeg blir vel da juridisk eier, som du sier?

Jeg bruker Talkmore nå, men det nye abonnementet er Telia.

men hvis du ringer DIN operatør du hadde før din mor kjøpte gave til deg og sier at du er over atten og at din mor har uten ditt samtykke portert bort nummeret ditt, så vil de jo stoppe portering uten at du får noe som helst utgifter. Samtidig ringer du dem som mbilen er kjøpt hos og sier at du ikke har bestilt mobil men din mor. du slipper å betale noe der.

Siden noen har gjort dette ulovlig ( din mor ) så slipper du å betale noe. mulig hun blir anmeldt for dokumentforfalsk eller noe, men det er vel til pass for henne siden hun gjorde som hun gjorde ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...