Anonym259235 Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Har en stasjonær PC med MSI 970 Gaming hovedkort. Den har dessverre ikke trådløs netttilkobling, og etter å ha snublet i nettverkskabel nok ganger er det på tide å gjøre noe med det. Hva anbefales hvis jeg vil ha et billig og enkelt nettverkskort? Trenger ikke tåle noe spesielt med hastighet, da dette er hva jeg får på Macen: Må det være kompatibelt med hovedkortet eller er det universalt? Mye som må installeres av programvare eller er det rett fram? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 (endret) Hvis det er et internt nettverkskort du ser etter så kan jeg anbefale dette https://www.komplett.no/product/840160/datautstyr/nettverksprodukter/nettverkskort/d-link-dwa-582?noredirect=true# Relativt grei pris ift mye annet. Kortet vil fungere på alle maskiner som har et ledig PCIE spor på hovedkortet. Jeg trengte ikke installere noe drivere, Windows 10 tok seg av det. Edit Vil du ha en USB dongle er denne grei https://www.komplett.no/product/810095/datautstyr/nettverksprodukter/nettverkskort/tp-link-archer-t4u?noredirect=true# Endret 25. desember 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 25. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2016 Glemte å nevne det, var internt jeg ville ha ja. Skal sjekke ut, takk! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Jeg ville kjøpt noe med løse antenner så du slipper å flytte rundt på hele PC-en hvis du må lete etter bedre dekning. Evt. kjøpe løse antenner utenom. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 25. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2016 Om man da ikke skal flytte PC'en må man vel kable opp til løse antenner da eller? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Problemet er at PC-en i seg selv blokkerer signalene. Hvis den i tillegg står på gulvet, inn mot en vegg og kanskje under en pult så er ikke det spesielt gunstig plassering av antennene. Da kan det hjelpe å bare få de opp på PC-en eller pulten. Man kan selvsagt også bare kjøpe noen billige skjøtekabler og henge de originale antennene på veggen eller noe. Og hvis PC-en står nærme router eller akksesspunkt er det heller ikke så veldig viktig. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 25. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2016 Hmm. Står oppå en pult med ryggen mot veggen. Routeren sitter en etasje opp men alt annet her funker fint, så burde holde med standard kort. Eventuelt får jeg finne en annen løsning senere. Trenger ikke noe raskt, skal bare bruke forum etc. på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå