Gå til innhold

Innebygd kablet nettverk i huset?

Star Fox

Anbefalte innlegg

Jeg har så smått begynt å bli lei av å være avhengig av trådløst nettverk her i huset. Det har kommet meg for øynene at alle rommene har en nettverksutgang i veggen.

I sikringsboksen har jeg dette:
3M0onkC.jpg

Kan dette brukes for å spre Internett til alle rommene gjennom det innebygde kablede nettverket? I grunn mistenker jeg at denne saken ikke er fullstendig tilkoblet... noen som har tips og vink til hva jeg kan gjøre?

Internett får jeg nå gjennom en ruter fra ISP-en som er koblet til en av disse nettverksutgangene som er i huset.

Boksen ovenfor som kablene henger i har flere stikkontakter. Det vil være mulig å dytte en ruter inn i skapet mao.

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg ser det bortsett fra den grønne og coax kabel som er hvit, er det kun korte patche kabel.

Syns kabelene virker litt amatørmessig koblet opp (De med hub antar jeg?)

Godt mulig kun Cat5 standard dette.

Først må du finne hvor kabelene går, så vurdere switch i så fall.

Det burde også være kortere, da å ha lange kabel i sirkeler gjør det vanskeligere å finne hvor hver går hen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det bør gå fint ja, ser ut som om det er koblet opp og klar til bruk. Det er antagelig bare å koble en switch i skapet og koble på nett på den, så koble patchekabler inn i den grønne boksen.

Hvor kommer internett inn nå?

Du kan antagelig ha modemet i skapet, men du må finne ut hvor nettet kommer fra før det punktet. Det ser ut som om to punkter er patchet sammen der, antagelig er det i en av disse routeren skal/en av disse internett kommer fra. Det kan du jo bare teste med å koble fra kabelen og sjekke om du mister internett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...