AfterGlow Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 Pixel OS er veldig lettdrevet og kan kjøres fra en USB-pinne.Raspberry Pi lanserer sitt eget operativsystem til Mac og PC Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 Raspberry lanserer sitt eget OS til PC og PC 5 Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 Yet Another Linux Distro Må spørre.. er det slik at kkærnen er endret slik at det ikke lenger er linux og således ikke kan kkøre linux programmer eller er det bare en vanlig linux i bunn der man har lagt ved noen komponenter som emulerer PI fingsen..? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 @HDSoftware Det er vel ingen av delene du skisserer? Kjernen er den samme, og det er ingen Raspberry Pi-emulering så vidt jeg kan se. Det hele er bare et lettvekter-OS basert på Debian, og som tilfeldigvis er det samme som det du finner på Raspberry Pi. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 ...kan kjøre operativsystemet på svært beskjeden maskinvare, for eksempel gamle PC-er du måtte ha liggende hjemme. Minstekravet er imidlertid 512 MB minne. Så jeg kan altså ikke kjøre det på de gamle PC'ene jeg har hjemme Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 (endret) Yet Another Linux Distro Yet Another Debian-based Linux Distro. Mye av fragmenteringen innenfor Linux-verdenen er en illusjon, da de fleste bare er lag over godt etablerte distribusjoner. Minstekravet er imidlertid 512 MB minne. Dette var faktisk overraskende mye. Et LXDE-oppsett med Midori skal kunne kjøre på i underkant av 256 MB med minne. Endret 25. desember 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå