Gå til innhold

God jul diskusjon.no ! Hva gjør du i julen ?

Mr.Crypto

Anbefalte innlegg

Julaften er faktisk her, og jeg ønsker derfor å benytte anledningen til å ønske alle brukere på diskusjon.no en god jul! Her hos meg er det sterk vind, småregn og rundt 8 grader. Med andre ord ikke veldig mye som minner om jul. 

I år kommer jeg faktisk til å være alene på julaften. Dette er ikke en ny erfaring for meg, men jeg må ærlig si at det er litt trist, men verdens undergang er det absolutt ikke! Når man er alene, blir det ikke mye julestas heller, da det blir litt "meningsløst" å nyte ett større julemåltid, juletre, pynt og i det hele tatt alene. Derfor blir ikke dagen veldig ulik noen annen lørdag for meg. 

Dagen min vil nok bestå mye av tv titting, litt arbeid på litt servere og kanskje litt spilling. Til mat blir det en stor jævel av en indrefilet, fløtepoteter med litt hvitløk og soppstuing til mat i kveld. Veldig veldig godt, og enkelt nok å lage når man er alene. Jeg har også en flaske med captain morgan av den lyse typen stående, glasscola, lime og isbiter, så det blir vell noe godt i glasset utover kvelden også. :)

Fortell oss gjerne hva du gjør i julen! Kos dere masse, og spis med måte! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stod nettopp opp til duskregn, 6 varmegrader og null julestemning i tigerstaden. Står på farten "hjem", til mor og far, hvor det garantert blir tradisjonell jul med julepyntet hus, og ribbe, surkål, multekrem og en juleøl eller to på menyen. Forventer å møte snøen og fange litt julestemning på veien nordover. :)

Riktig god jul alle sammen!

Lenke til kommentar

plastrer på en mine av falsk hygge og satser på at den holder til "feiringen" er over mens vi alle later som om vi storkoser oss og at det ikke handler om gavepress og fråtsing. I disse tider savner jeg ofte tiden som singel og er misunnelig på dere som kan forholde dere til dagen som en hvilken som helst annen dag.

God jul!

Lenke til kommentar

Jeg stod nettopp opp til duskregn, 6 varmegrader og null julestemning i tigerstaden. Står på farten "hjem", til mor og far, hvor det garantert blir tradisjonell jul med julepyntet hus, og ribbe, surkål, multekrem og en juleøl eller to på menyen. Forventer å møte snøen og fange litt julestemning på veien nordover. :)

Riktig god jul alle sammen!

Hørtes stusselig ut. Nå har det faktisk klarnet her, og solen skinner ! Fortsatt merkelig at det er så varmt på julaften. Jeg er ikke stor fan av snø, men det hører liksom litt hjemme på julaften. Om det kommer noen cm på lillejulaften, kan den forsvinne igjen 1. nyttårsdag. Da hadde jeg vært veldig fornøyd. :) 

Lenke til kommentar

Har hatt en daffedag før jeg begynte med julemiddagen. Hjemmelaget tomatsuppe som forrett. Stekt kveite (fra utenfor Sørøya i Finnmark må vite) med gulrøtter og poteter, før jeg avsluttet festen med riskrem og rødsaus. 

Hadde ikke hatt noe mot pinnekjøtt, men gikk for et litt lettere julekalas i år. Dessuten er jeg veldig glad i (ordentlig) fisk. :D

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar

På julaften og de to første juledagene var jeg med familien, i går jobbet jeg mens de tok det med ro, og i dag skal jeg jobbe, mens de drar ut til der hvor mormor bodde før vi gravla henne for noen uker siden, for å tømme leiligheten hennes og vaske den ut. Det er nesten slik at jeg håper at jeg blir sjuk, slik at jeg slipper å gå på jobb, for jeg er ikke vant til å jobbe i jula, og det føles helt feil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...