BlackTwisteedGG Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Hei, jeg har for første gang oppleve at bilen min ikke vil starte. Jeg parkerte bilen min for jeg skulle på fest, inne på festen var det en kompis som fikk åpnet nøkkelen og byttet batteriet inni den, også dagen etterpå ville ikke den gå, den starter du ser at turtalet går, men den bare dør igjen, er det fordi det har skjedd noe eller noe har dotte utav nøkkelen når den ble endret på i batteriet eller er det noe annet, lurer på om det er startsperre, at bilen ikke kjenner igjen nøkkelen men før jeg klipper kabelen vil jeg først vite om det er en annen måte jeg kan fikse dette på ? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Tipper du har vært uheldig at bilen ikke gjenkjenner nøkkelen. Hjelper ikke en døtt å klippe kabler, med mindre du ønsker en permanent død bil. Det er nok startsperren som lurer deg. Noen med OpCom eller tilsvarende som kan programmere kan nok hjelpe deg. Lenke til kommentar
BlackTwisteedGG Skrevet 23. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2016 Tipper du har vært uheldig at bilen ikke gjenkjenner nøkkelen. Hjelper ikke en døtt å klippe kabler, med mindre du ønsker en permanent død bil. Det er nok startsperren som lurer deg. Noen med OpCom eller tilsvarende som kan programmere kan nok hjelpe deg. oki da ringer jeg inn til noe sånt : ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Blinker motorlampen? I så fall er det startsperren. Da har nok transponderen som sitter inni nøkkelen løsnet og falt ut under batteribytte. Du må få tak i ny transponder, og få kodet denne inn i ECUen. Har du flere nøkler? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) Sitter en liten chip inni nøkkelen. Den har sansynligvis falt ut da den ble åpnet. Endret 23. desember 2016 av Opelduude Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 Sitter en liten chip inni nøkkelen. Den har sansynligvis falt ut da den ble åpnet. Ah, disse nøklene har altså løs transponderchip til startsperra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Sitter en liten chip inni nøkkelen. Den har sansynligvis falt ut da den ble åpnet. Ah, disse nøklene har altså løs transponderchip til startsperra. Stemmer. Det er ikke "løs" i den forstand at den ligger løs, men den sitter i et spor, og kan ganske lett trekkes ut. Lenke til kommentar
BlackTwisteedGG Skrevet 25. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2016 Sitter en liten chip inni nøkkelen. Den har sansynligvis falt ut da den ble åpnet. Ah, disse nøklene har altså løs transponderchip til startsperra. spør du meg er det litt tulletet å ha den løs xD Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Om det har falt ut noe så har det i så fall falt ut i ettertid. Transponderen på Vectra B er vel en liten dings som sitter i bunnen av nøkkelen, og det er mest sannsynlig denne som har tullet det til. Lenke til kommentar
BlackTwisteedGG Skrevet 26. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2016 Da har jeg funnet den tusen takk for all hjelpen, krysser jeg fingrene på at den vil fungere 1 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 Den skal vanligvis ikke være løs nei, men etter flere års bruk og den har falt i gulvet 50 ganger så løsner den og kan fort bli borte når nøkkelen endelig åpnes. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 Legg på en dråpe superlim dersom den er løs, så slipper du at den faller ut neste gang du bytter batteriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå