Gå til innhold

Hercules Radeon 8500LE

Monhart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sjekket litt ut om det Hercules kortet og hadde i bunn og grunn bestemt meg for å kjøpe det. Jeg vet at RAMDAC'en på Hercules kortene blir 350Mhz mot ATI sine 400Mhz (Bedre 2d på ATI kortene med andre ord). De kommer til å leveres med 4ns minne i motsetning til ATI som leverer (stort sett) 3,6ns minne på sine LE-kort. Mailet med Amraam.no i går og de hadde hatt inn et parti av bulk-versjonen og de var klokket til 230/230 - det er godt mulig retail versjonen kommer til å ligge på 250/250.

Etter å ha lest testen på Hw.no i går ringte jeg quad.no og de hadde ATI Radeon 8500LE bulk på lager. Bestilte i går ca 16:00 fikk det på døra nå for en time siden og jeg betalte ca 2450 (ca 70 frakt). Det jeg fikk var et originalt ATI kort med Hynix 3,6ns minne (samme som brukes på retail-kortene) klokket til 250/250. Og jeg kan garantere deg at om noen få strakser sitter jeg med et LE tilsvarende retail specs. Kjempefornøyd og EKSTREMT bra sørvis hos quad. Skal du kjøpe Hercules kortet så kjøp ihvertfall retail utgaven men jeg vil påstå at å legge i litt ekstra og få ATI er verd det.

Lenke til kommentar

Amraam hadde hatt Hercules FDX8500LE bulk, den var klokket til 230/230 med 4ns RAM. Retail versjonen kommer som 250/250 med 4ns RAM. Siden det er samme RAM på begge kortene burde du kunne nå 250/250 på bulk kortet også men det kommer an på hvor mye strøm kjerne og minne får.

Har du lyst til å lese mer om å klokke opp/flashe om bios så se her: Exclamation

Når det gjelder RAMDAC'en er jeg ikke sikker. Har lest at en del 3djeparts leverandører har 350Mhz. Point-of-View og Club3d blant annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...