Adesk Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) Hei! I går skulle jeg ta ut penger til mat som gikk fint etter en lang krangel. Men senere på dagen så fikk jeg ikke lov til å ta ut penger til klær og ble kastet ut av butikken! Kan jeg anmelde dette som en krenkelse? Endret 23. desember 2016 av Adesk Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Kan man i det hele tatt anmelde en krenkelse??? 1 Lenke til kommentar
Adesk Skrevet 23. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2016 Kan man i det hele tatt anmelde en krenkelse??? Ganske sikker på det ja Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Ja, man kan anmelde en krenkelse, men det må være rimelig alvorlig for at man skal "få lov". Lenke til kommentar
Adesk Skrevet 23. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2016 Ja, man kan anmelde en krenkelse, men det må være rimelig alvorlig for at man skal "få lov". Så dette er ikke alvorlig nok? Lenke til kommentar
Adesk Skrevet 23. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2016 Nei. Er du sikker på det? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Kan man i det hele tatt anmelde en krenkelse??? Ganske sikker på det ja Hva slags krenkelse er det du mener deg utsatt for? En butikk har et tak på hvor mye kontanter de kan la folk ta ut og står fritt til å nekte uttak etter eget henseende. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) Ja, man kan anmelde en krenkelse, men det må være rimelig alvorlig for at man skal "få lov". Så dette er ikke alvorlig nok? Nei, på langt nær. Hvis man skal kunne anmelde en krenkelse som i det hele tatt har noen sjanse for å komme frem i retten så må den være alvorlig. Det vil si at den er av en alvorlighetsgrad som nærmer seg trussel, etnosentrisme og mobbing. Det må være en krenkelse som rett og slett er ødeleggende for livet sitt. Edit; Hvis noen kaster deg ut av en butikk så får du ta det som en mann. Hvis de kaster deg ut og klart og tydelig sier at "vi vil ikke ha sånne som deg her" så kan du vinne frem, men jeg ville ikke vist meg der igjen selv om jeg "vant". Det handler da ikke om en krenkelse egentlig, men at butikken (sjefen) forskjellsbehandler folk på et grunnlag som ikke er lov. Endret 23. desember 2016 av SlikGårNoDagan 1 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 fin ressursbruk av politiet isåfall Ikke vær så hårsår kjakan 2 Lenke til kommentar
Adesk Skrevet 23. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) Hva slags krenkelse er det du mener deg utsatt for? En butikk har et tak på hvor mye kontanter de kan la folk ta ut og står fritt til å nekte uttak etter eget henseende. At jeg ble nektet og ta ut mine egne penger. Jeg disponerer kontoen og jeg hadde ikke tatt ut 600kr den dagen en gang, jeg snaket med Dnb som er ansvarlig siden det er de som har bank i butikk og de mente at de ikke var greit at jeg ikke fikk ut pengene mine Endret 23. desember 2016 av Larzen_91 Sitatpyramide fjernet. Lenke til kommentar
Adesk Skrevet 23. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) Nei, på langt nær. Hvis man skal kunne anmelde en krenkelse som i det hele tatt har noen sjanse for å komme frem i retten så må den være alvorlig. Det vil si at den er av en alvorlighetsgrad som nærmer seg trussel, etnosentrisme og mobbing. Det må være en krenkelse som rett og slett er ødeleggende for livet sitt. Ok Endret 23. desember 2016 av Larzen_91 Sitatpyramide fjernet. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) At jeg ble nektet og ta ut mine egne penger. Jeg disponerer kontoen og jeg hadde ikke tatt ut 600kr den dagen en gang, jeg snaket med Dnb som er ansvarlig siden det er de som har bank i butikk og de mente at de ikke var greit at jeg ikke fikk ut pengene mine Ser den, men fakta er at butikken har ikke ansvar for å oppbevare dine penger. Enn om de i en gitt situasjon var fri for kontanter? Hva hadde du sett for deg skulle skjedd i en sådan tenkt situasjon? Endret 23. desember 2016 av Larzen_91 Sitatpyramide fjernet. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) At jeg ble nektet og ta ut mine egne penger. Jeg disponerer kontoen og jeg hadde ikke tatt ut 600kr den dagen en gang, jeg snaket med Dnb som er ansvarlig siden det er de som har bank i butikk og de mente at de ikke var greit at jeg ikke fikk ut pengene mine Hvis det er snakk om "bank i butikk" så er dette bankens problem og de som eventuellt skal si ifra til butikken. Når de har "bank i butikk" så skal de ha en god mengde kontanter, omtrent som en minibank. Hvis en minibank ikke funker er det da en politisak? Endret 23. desember 2016 av Larzen_91 Sitatpyramide fjernet. Lenke til kommentar
Adesk Skrevet 23. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) Ser den, men fakta er at butikken har ikke ansvar for å oppbevare dine penger. Enn om de i en gitt situasjon var fri for kontanter? Hva hadde du sett for deg skulle skjedd i en sådan tenkt situasjon? Men det var bank i butikk, da har de ansvar får og få mine penger til meg når vennen til broren min har fått ut over 20000kr på en dag! Da syntes jeg det var utrolig frekt å bli nektet og bli kastet ut Endret 23. desember 2016 av Larzen_91 Sitatpyramide fjernet. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) Hvis det er snakk om "bank i butikk" så er dette bankens problem og de som eventuellt skal si ifra til butikken. Når de har "bank i butikk" så skal de ha en god mengde kontanter, omtrent som en minibank. Hvis en minibank ikke funker er det da en politisak? Nei, sivilsak i rettsvesenet. Endret 23. desember 2016 av Larzen_91 Sitatpyramide fjernet. Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Hvorfor ta ut penger og ikke bruke kortet i butikken? Problem løst? Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Hvis du måtte krangle første gangen for å ta ut penger så vil jeg gjerne vite hvorfor dem nektet deg å ta ut penger ? lol Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Hvorfor ta ut penger og ikke bruke kortet i butikken? Problem løst? Jeg bruker heller stort sett aldri kontanter lenger men det er ikke opp til noen andre å diktere hvorvidt han skal få benytte seg av tjenester som bedriften har påtatt seg å tilby offentligheten. Dette kan helt sikkert klages inn hos butikkledelsen og det vil nok tas opp internt. Det sagt så ble en kamerat av meg nektet å ta ut penger hos sin bankfilial hvor han var kunde så jeg regner med at de har lov til å avslå uttak i enkelte tilfeller. Dette var vel og merke et stort pengebeløp så jeg antar det er beholdningen sin de må ta hensyn til. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Man kan ta ut penger fra f.eks. sparekonto, fyren har ikke nødvendigvis penger på et bankkort. Kanskje han bare har legitimasjon, ikke noe bankkort i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå