Gå til innhold

Ingen av Norges ti mest besøkte domenenavn er godt sikret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså DNSSEC er bra men burde brukes i kombinasjon med HTTPS (TLS1.2 og snart 1.3), HSTS med Preloading.

HKPK er smart, kan kan også være veldig farlig dersom det er satt opp feil. sammme gjelder forsovet HSTS.

Jeg har selv satt opp alle disse på en test server, det ødelegger nærmer 80% av alle nettleser og funker som regel kun på det nyeste.

Jeg har sett den implantasjoner av  DNSSEC og SSL generelt på nettsider som gjør siden mindre sikker da det er mulig og nedgradere til SSL3.0 og lavere samt et par andre ting

Lenke til kommentar

nav.no er mindre populær enn hva jeg trodde  :p

Tross framstillingen fra deler av politisk hold, er det nok ikke spesielt populært å sloss med vanskelige NAV-prosesser og frustrerte NAV-ansatte som behandler alle med mistenksomhet.

Det er ren bulllshit at alle behandles med mistenksomhet. Min erfaring er respektfull behandling og stor forståelse.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd ansatte som klikka i vinkel fordi jeg ga en opplysning for sent i møtet etter at han hadde styrt samtalen hele tida. Det var helt tydelig at han mente jeg forsøkte å holde det skjult for ham, selv om det var jeg som brakte opp temaet. Jeg ga beskjed om at jeg hadde fått sluttpakke og derfor ikke skulle ha dagpenger med en gang. Han hadde ikke gitt meg mulighet til å si det før, og jeg skjøt det inn ved første anledning.

Senere når jeg meldte fra om at de hadde utbetalt dagpenger en hel periode etter jeg meldte inn jeg skulle slutte med dagpenger, fikk jeg et agressivt brev der det ble gjort oppmerksom på at eneste grunnen til at jeg slapp straffegebyr var fordi jeg hadde meldt det inn først, og om jeg ikke betalte det tilbake innen noen få dagers frist, gikk det til tvangsinndriving. Fordi de selv hadde en måneds saksbehandlingstid når man sa opp dagpengene.

Nei, ikke alle behandler deg med mistenksomhet. Men de som er frustrerte, behandler alle med mistenksomhet. Selv de som melder om utbetalinger de ikke skal ha. Andre har fortsatt et genuint ønske om å hjelpe, men med all omtalen av naving = snylting, blir det sannsynligvis færre av dem.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...