Martin Braathen Røise Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 I dag har de over 800 ansatte som jobber med IT i Norge. I 2017 skal de ansatte enda en haug Lenke til kommentar
Populært innlegg Polle_2 Skrevet 23. desember 2016 Populært innlegg Del Skrevet 23. desember 2016 Det er helt utrolig hvordan DnB og Liv Fiksdahl holder på. Det er ikke lenge siden Liv Fiksdahl ga klar beskjed om at alle som jobbet med IT i DnB kunne se seg om etter nye jobber, for alt skulle sendes til India, hun ga rett og slett beskjed om at de ansatte i Norge var inkompetente. Så slutter alle de beste og nå sier hun at IT folk i Norge er det viktigste.... Uansett ville jeg styrt langt unna DnB om du har ønske om autonomitet, enkle prosesser og føle at du bidrar og blir verdsatt. DnB er fremdeles ett hus styrt av økonomer og den kompetansen de har på å drive med IT er minimal, så du jobber motstrøms hele tiden. Utenom det sitter du og hjelper indere i elendige tunge prosesser og forståelsen de har er minimal, så alt må repeteres og mates med teskje. Søk deg heller til mindre firmaer der utviklerne styrer i større grad, det er der det er gøy å være og lære. 12 Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Hva er det dere driver med DnB? Må dere bestemme dere, outsourcing eller ikke? Må jo være helt håpløst å forholde seg til som ansatt. Lurer du på så søke deg til DnB er også mitt råd å styre unna. Dette er akkurat som Telenor og flere andre. De ombestemmer seg i hytt og pine, og hver gang de bytter ut en leder, så er det på'n igjen. 7 Lenke til kommentar
Big Data Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 – Vi har ingen planer om å flagge hjem. Vi har aldri hatt så bra drift som vi har nå med HCL. DNB kommer til å videreutvikle de gode partnerskapene vi har. HCL og DNB har gode relasjoner og samhandlingsmodeller. Vi er veldig fornøyd med det de gjør, argumenterer konserndirektøren for IT og drift i DNB til digi.no. *Knegg, knegg, knegg, knegg, knegg......* At det var, sa du? 3 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 DNB (og andre) flagger ut driften som igjen medfører lavere inntekter i Norge som igjen medfører potensielt færre og dårligere kunder for DNB. Når man ikke i et høykostland klarer å beholde jobber som krever høykompetanse, bærer det rett utfor stupet. Men så lenge de som sitter på toppene tjener seg søkkrike, er dette ikke et problem... 1 Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 De store norske selskapene jobber med å finne seg selv ser jeg. Dette er bare toppet av Statoil som tror de får sikkerhet ved å insource drift av brannmur. Forsåvidt bra at outsourcing hysteriet har stoppet opp, men dette forsto amerikanerne for ti år siden så ingen grunn til applaus. Btw en fw er bare så sikker som den svakeste tjenesten den eksponerer. Når du eksponerer tjenester til infrastruktur administrator så er de tjenestene svært sårbare. 1 Lenke til kommentar
Paul Birgensen Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Kanskje TU burde være kritiske og stille noen spørsmål til tåkefyrsten i DnB? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 800 ansatte? 800 kaklende Indere det da. Som skrevet over her så har vel alle de beste/gode utviklerne (som har *litt* integritet) hoppet av DnB for lengst. Fiksdahl har ett topp image hos tall-flytterne fra sitt første raid ved å sparke alt av HR/Stabs-funksjoner til baltikum. At det ikke gir samme effekt å sparke dyktige IT-folk som virkelig kunne de gamle hjemmesnekra systemene (fra IDA's tid) og erstatte de med "birdie-num-num" kaklende indere med brevkurs i COBOL/Nettverk er tydeligvis en overraskelse for Fiksdahl og blårussen i DnB. Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 De ønsker ikke å bruke konsulenter fordi IT er så sentralt. Bortsett fra når konsulentene sitter i andre enden av verden, da er det helt greit... 1 Lenke til kommentar
tHz Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 Kan det hende at ledelsen i DNB nå begynner å forstå at IT betyr litt mer for bedriften enn strømleverandøren deres? Enkelte ting kan outsources. Evnen til å forstå hva som bør være inhouse er umulig å hente ut fra et excel ark. Lenke til kommentar
hempkins Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Her blir det fort litt rot når man bruker sekkeposten «it-folk». Slik jeg leser dette så ønsker DNB å satse på, og ansette utviklere, mens driften og infrastrukturen skal leveres fra India og Hcl? Det blir litt unyansert. Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Ikke la dere lure av dette tøvet. All kompetansen til Vipps ligger jo hos Tata som både uvikler og drifter, lykke til med kompetanseoverføring! DnB er jo klassiker eksempel på noen som ikke har noen IT-strategi, de svinger fram og tilbake i jakten på de tallene som ser best ut på papiret. i tusenårsskiftet jublet de over "milliardbesparelser" når de kvittet seg med hele IT-avdelingen. Med spleiselaguttalelser og grove brudd på arbeidsmiljøloven for disse stakkars inderne. Så her er det best å snu ryggen til denne jobbannonsen. 2 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Hvorfor skal noen som har tatt lang utdanning og ønske og ha noe som helst med DNB og gjøre stor usikkerhet og manglende forståelse for hvor IT er i verdikjeden. IT er ikke lenger en adhoc tjeneste som støtter opp virksomheten. Men er heller kritiske binneledet i en bedrift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå